Az autógyártók és a fosszilis tüzelőanyag-ipar gyakran hangoztatja azt az elképzelést, hogy az elektromos járművek rosszabbak a környezet számára, mint a dízel és a benzinmotoros járművek. A német IFO gazdaságkutató intézet friss tanulmánya azt veszi alapul, hogy az akkumulátor csomagokat 150 000 km vagy 10 év után ki kell dobni a kukába, tehát az autóból való kiszerelés után veszélyes hulladékká válnak. Ez az okfejtést több szempontból is megkérdőjelezhető. Egyrészt már jelenleg is előírás, hogy az ilyen alkatrészek minimum 50%-át újra kell hasznosítani, másrészt sok európai és amerikai cégnél 100%-os újrahasznosíthatósági arányról beszélnek, mivel az akkumulátorokban rengeteg az értékes nyersanyag. A másik fő probléma, hogy az összehasonlítás két teljesen más karakterű autóval történt: az egyik egy Tesla model 3, a másik egy C220 dízel Mercedes. Mindkettőnek megvan a saját felhasználási területe, ezt a két autót nem lehet összehasonlítani. Erről beszélgettünk részletesen a Millásreggeli Futómű rovatában.