Várkonyi Gábor Autóblog

Várkonyi Gábor Autóblog

Zöldül az európai autóflotta

2020. március 03. - Várkonyi Gábor Autóblog

ev_market_2020.png
Zöldül az európai autóflotta. Ez derül ki a januári forgalomba helyezési adatokból.

Jó esély van arra, hogy megússzák a giga büntetéseket, legalábbis egyelőre, a nagyobb gyártók az idei évben, köszönhetően a szuperkrediteknek, illetve annak, hogy különböző adózási ösztönzőkkel megfelelőnek tűnik a kereslet az elektromos autókra, Európa-szerte. Ez derül ki az év első hónapjának adataiból, ami azért nem tekinthető mérvadónak a teljes évre nézve, már csak azért sem, mert 2019 végén senkinek nem volt érdeke azokat az elektromos autókat eladni, amiket jobb volt a 2020-as év statisztikájába átvinni. Ettől az évtől számít ugyanis igazán, hogy ki mennyi zéró emissziós autóval tudja csökkenteni az átlagát. Komoly darabszámú elektromos autó eladások nélkül ugyanis lehetetlen a 95g/km átlagot hozni.

Januárban szinte minden piacon kiugróan megemelkedett az elektromos és plug-in hibrid autók aránya a forgalomba helyezett autóknál. Pár példa:

Franciaországban a decemberi 3.5% után 11%-ra emelkedett a arány. Ezzel a jelenlegi szabályokat figyelembe véve egész jó a helyzet.

Norvégiában 54%-ról 64%-ra emelkedett az elektromos/plug-in autók aránya, stabil többségben vannak tehát az "elektrifikált" autót vevők. A világ legfejlettebb piacáról beszélünk ebben a tekintetben, és a norvég adózási ösztönzőket ismerve eszméletlenül sokba is kerül ez az államnak, de működik a jelek szerint.

Svédországban tavaly decemberben minden tizedik vásárló választott elektromost illetve plug-in hibridet, idén minden harmadik vásárló döntött villanyautó vagy PHEV mellett, az első hónapban.

Hollandiában egy személyi jövedelemadó módosítás kapcsán csökkent az elektromos/PHEV arány, 54%-ról 6%-ra. Ez mutatja azt is, hogy mennyire kedvezmény érzékeny még mindig ez a piac. A kereslet stabilizálódni fog Hollandiában is, mert a zöld autók még mindig sokkal kedvezőbben adóznak, mint a többi autó.

Németországban a bázis is alacsony volt, és a növekedés sem számottevő igazán, de hozzá kell tenni, hogy a nagy állami kedvezmény csomag még nem lépett életbe, ettől pedig nagyon jelentős élénkülést várnak. 4-6000 eurós állami hozzájárulás az elektromos autókhoz már kellően érdekes lehet sok vásárló számára.

Az olasz és a spanyol piac ugyanakkor továbbra sem igazán pörög fel elektromobilitás kapcsán. Ami késik, nem múlik.

Forrás

A bejegyzés trackback címe:

https://varkonyigabor.blog.hu/api/trackback/id/tr115501864

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása