Megint áll a bál Németországban a sebességkorlátozás bevetése körül az autópályákon. Miután a zöldek és a szocialisták harmadszorra is lepattantak a javaslatukkal, és Merkel Kancellárasszony sem híve a kérdésnek, egy újabb aspektus is szóba került.
A Kieli Világgazdaság Kutató Intézet (Institut für Weltwirtschaft IfW) professzora, Ulrich Schmidt a Német Környezetvédelmi Hivatal adatai alapján kiszámolta, hogy mennyibe is kerülne egy általános sebességkorlátozás az Autobahn-on az ország nemzetgazdaságának. A zöldek állítása ugyanis az, hogy egy általános sebességkorlátozással a környezetvédelem elve lényegében költségmenetesen valósítható meg, ráadásul emberéleteket is meg lehet menteni. Két számot dobnak be a köztudatba: 130-as sebességkorlátozásnál állítólag 80 ember életét lehetne évente megmenteni, 100-as korlátnál 148 lenne ez a szám. Bármennyire is morbid ilyet leírni, hiszen minden egyes emberélet fontos és szent, ez nem olyan magas szám a forgalom és a sok milliónyi megtett kilométer tükrében,ráadásul elég ködös, hogy ezt mi alapján számolták ki.
A CO2 kibocsátás csökkentése a másik nagy slágertéma. Ezt a német környezetvédelmi hivatal 1.9 millió tonnás értékre becsüli, azaz 130-as limitnél ennyivel kevesebbet bocsátanának ki az autók egy év alatt az Autobahn-on. Schmidt Professzor Úr szerint ha ez igaz, akkor is aránytalanul nagy költségekkel járna ez a nemzetgazdaságnak, hiszen az autóban töltött plusz órák sokba kerülnek. Számszerűsíti is. A német átlagbérrel számolva az elvesztett időt felszorozva arra az eredményre jutott, hogy 1.3 milliárd euró költsége lenne egy 130-as korlátnak, 7.3 milliárdba kerülne egy százas korlát. Máshogyan fordítva: egy tonna CO2 megspórolása 716 és 1382 euró közötti összegbe kerülne. Jelenleg egy tonna széndioxid 25 euró a kvótapiacon.
Forrás