Várkonyi Gábor Autóblog

Várkonyi Gábor Autóblog

A Deloitte felmérése szerint az önvezető robottaxik jelentősen növelnék a dugókat a városban

2020. szeptember 18. - Várkonyi Gábor Autóblog

autonomous_vehicles_adobe.jpg
Mekkora igény lenne az önvezető robottaxikra? Mennyivel lehetne olcsóbb az önvezető autók kilométer költsége a taxikhoz képest? Milyen hatással lenne a forgalomra a robottaxik elterjedése?

A Deloitte felmérése szerint a német igényekből kiindulva 560 ezer robottaxira és 180 ezer shuttle-re lenne szükség, ami évente kb. 3 millió autóval kevesebb az utakon, azonban a mostani átlag 26 km-es privát használatú napi autózás jelentős emelkedésen esne át.

Erről beszélgettünk tegnap a Millásreggeli Futómű rovatában, hallgassátok meg a podcastet ezen a linken 40:00-től!

A bejegyzés trackback címe:

https://varkonyigabor.blog.hu/api/trackback/id/tr6316204176

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

miert? 2020.09.18. 14:00:22

A Deloittenak feltehetöen igaza van abban, hogyha valami olcsóbb, akkor az nagyobb keresletet generál. Ebben az esetben (az olcsó önvezető autók eljövetelével) nagyobb napi futott km lesz átlagban.
A részleteket illetöen kicsit összetettebb a kép. Aki ingázik az elővárosból be és vissza, az nem tud többet menni, mert a távolság adott, és a bevezetö utak kapacitása is adott. Ami jelentősen változhat, az a belvárosi autózás. Egyrészt megszünik a parkoló autók sokasága, ami növeli a belvárosi utcák áteresztö képességét. Másrészt, mivel nem lesz majd a parkolás nyüg, ezért többen akarják belvárosi uticéljukat autóval megközeliteni. Hogy a két ellentétes hatás eredője mi lesz a dugókra nézve, arról fogalmam sincs.

Kedves Gábor, miért gondolod azt (amit jelen adásban is megerösitettél), hogy nem lehetséges az önvezető és élő személy által vezetett autók egyidejü részvétele a közlekedésben ?

Dany 2020.09.18. 21:51:32

Na ezt Magyarországon nem engednék úgysem. Ubert is elzavarták. Felesleges ilyeneken aggódni. Szoftver és hardver tekintetében is talán a Model 3 alkalmas a feladatra, a többi gyártó modellje még messze áll az ehhez szükséges számítási kapacitástól is. Addig még lesz/van pandémia, recesszió, akármi is jöhet, és akkor változnak majd a prioritások is.

miert? 2020.09.19. 10:19:29

Az önvezetéshez adalék
infostart.hu/kulfold/2020/09/19/a-rendorok-sem-tudtak-megallitani-a-teslat-mert-aludt-a-sofor

Amennyire tudom, a Teslánál az önvezetés teljesen megoldott autópályán, és nagyjából az egyéb külterületi útakon is. Amin most dolgoznak, hogy varosi környezetben is müködjön.
süti beállítások módosítása