Zöldek között is van néhány józan gondolkodású rokonszenves politikus, bár erősen kell keresni ezeket a németeknél. Winfried Kretschmann lassan tíz éve Baden-Würtemberg miniszterelnöke, ráadásul 2016 óta a konzervatívokkal kormányoz, ami nagy "politikai újdonság"-ként volt elkönyvelve.
Nos, Kretschmann reálpolitikus, nem egy álmodozó berlini zöld, úgyhogy pontosan tudja, mi forog kockán az "Autoland"-ban, ahogy Baden-Würtemberget nevezik. Nem véletlenül. 30 százaléka az iparnak az autógyártással kapcsolatos, 70 százalékos exportkvótával. A Wirtschaftswoche közölt ma interjút Kretschmannal, akinek volt pár markáns gondolata az autóipar transzformációja kapcsán. Nézzük:
"A transzformáció ellenére 2030-ban is magas arányban fognak belsőégésű motoros és hibrid autókat eladni". Már csak azért is, mondja, mert a beszállítói ipar így él túl, hiszen "a haszonkulcsa ezeknek a technológiáknak egészen más, mint a villanyos autóknak". Kimondta továbbá, hogy stratégiailag is fontos, hogy ne ész nélkül induljunk neki a harcnak, hiszen "amíg az akkumulátor technológiában csak az ázsiaiakra számíthatunk, iparpolitikailag nem tanácsos egyetlen lábon állni".
A következő pont: "csak akkor van értelme az elektromos autókat előtérbe helyezni, ha az energia megújuló forrásokból jön". Ettől még nagyon messze vannak elmondása szerint Németországban is. Különösen igaz az energiára vonatkozó megállapítása, "ha figyelembe vesszük, hogy a szintetikus üzemanyagokhoz és a hidrogénhajtáshoz még több energiára lesz szükség". Az önvezetés kapcsán elmondta, hogy sokkal messzebb van ennek a technológiának a biztonságos alkalmazhatósága, mint az sokan remélik ma. Kretschmann eredetileg egyetemi tanár, biológiát, kémiát és később még etikát is tanított. Rendkívül népszerű politikusnak számít, akit minden oldalról tisztelettel figyelnek. Sokszor vállalja a konfliktust a saját pártján belül a szélső baloldali zöldekkel szemben, választási eredményei és előremutató politikája kapcsán ugyanakkor nem merik keményen támadni a zöldek sem.
Forrás
A következő pont: "csak akkor van értelme az elektromos autókat előtérbe helyezni, ha az energia megújuló forrásokból jön". Ettől még nagyon messze vannak elmondása szerint Németországban is. Különösen igaz az energiára vonatkozó megállapítása, "ha figyelembe vesszük, hogy a szintetikus üzemanyagokhoz és a hidrogénhajtáshoz még több energiára lesz szükség". Az önvezetés kapcsán elmondta, hogy sokkal messzebb van ennek a technológiának a biztonságos alkalmazhatósága, mint az sokan remélik ma. Kretschmann eredetileg egyetemi tanár, biológiát, kémiát és később még etikát is tanított. Rendkívül népszerű politikusnak számít, akit minden oldalról tisztelettel figyelnek. Sokszor vállalja a konfliktust a saját pártján belül a szélső baloldali zöldekkel szemben, választási eredményei és előremutató politikája kapcsán ugyanakkor nem merik keményen támadni a zöldek sem.
Forrás