Ahogy az elmúlt hetekben már többször is írtam, 2030-ra az eredeti menetrend szerint a mostani 95 grammhoz képest még 37,5%-kal kellett volna csökkenteni a széndioxid-kibocsátást, ami a gyakorlatban 2,8-3,5 liter közötti fogyasztásokat feltételezne. A mostani felvetés szerint ezt a rendkívül ambiciózus széndioxid-kibocsátást azonban 37,5%-ról 50%-ra szeretnék emelni, ami azt jelenti, hogy 2 liter körüli átlagfogyasztással kellene számolni az autógyártóknak. Ezen szigorításokat nézve 63 százalék körüli (tisztán) elektromos autót kellene forgalomba helyezni 2030-ra annak érdekében, hogy ezek a széndioxid-kvóták tarthatók legyenek. Mivel a kisebb autók előállítása így jelentősen drágulhat, legrosszabb forgatókönyv szerint akár teljesen eltűnhetnek a gyártók modellportfóliójából.
A mai Millásreggeliben élőben vitáztunk Vargha Mártonnal, a Levegő Munkacsoport energetikai és közlekedési témafelelősével. Hallgassátok/nézzétek meg az adást ezen a linken 03:00:30-tól!