Várkonyi Gábor Autóblog

Várkonyi Gábor Autóblog

Ford: a klímacélok betartása drasztikus termelés csökkenéshez és áremelkedéshez fog vezetni

2020. szeptember 30. - Várkonyi Gábor Autóblog
120512296_751953388936055_2000789291668218831_n.jpg
Na, és akkor itt is volnánk, szó szerint idézem a Ford német főnökét, Gunnar Herrmannt:

"A célunk a Fordnál, hogy mindenképpen betartsuk az új klímacélokat. Ennek azonban következményei lesznek: valószínűleg nem fogunk többet 1.4 millió autót gyártani Európában, hanem jóval kevesebbet. A gyártás gazdaságosságának a szempontját nem tudjuk kikerülni."

Ahogy írtam róla korábban, az EU jelenlegi javaslata alapján 10 év múlva 60% fölötti elektromos autó arányt kellene megvalósítani az új autóknál ahhoz, hogy a CO2 célok betarthatóak legyenek. Lehet arról álmodozni, hogy ez majd azt jelenti a gyakorlatban az árak és az autók elérhetőség kapcsán, mint eddig, csak éppen elektromosban, de a helyzet nem ez lesz. Gunnar Herrmannéhoz hasonló nyilatkozatokra készüljön mindenki a következő években az autóipar képviselői részéről, mert ezek a célok nem lesznek teljesíthetőek komoly áremelkedések és ezzel együtt meredeken zuhanó termelés nélkül.

Herrmann így folytatja: "4 gyárunk van Európában, egyenként 400 000 darabos éves kapacitással. Ez a jövőben ezzel a forgatókönyvvel nem lesz lehetséges."

Két német, egy spanyol és egy román egysége termel a Fordnak. Már év elején egy nagy költségcsökkentési programot jelentettek be 10 000 munkavállaló leépítésével. Hétfőn egyébként fél milliárd eurós hitelgaranciát kért a cég a német hatóságoktól.

A Ford európai termékpalettájában, ha valóban átmegy a legutóbbi EU-s szigorítás, jelentős változások várhatóak. "Vannak modelljeink hagyományos hajtásláncokkal, amelyek 2024-25-ig futottak volna, de az események fényében átgondolásra szorulnak." Herrmann nem hisz abban, hogy az elektromos autók megközelítőleg olyan volumeneket érnek majd el értékesítési darabszámok tekintetében, mint az eddigi autók.

A vezető szerint az ár az elsődleges akadálya az elektromos autók nagy tömegű értékesítésének, amit jelenleg még masszív dotációkkal mesterségesen és viszonylag alacsonyan tudnak tartani, de ezek a kedvezmények nem fognak évekig tartani. A töltőhálózat kapcsán is kifejezte aggályait Herrmann: "A városokban és községekben olyan sűrűségben laknak az emberek, hogy nincs válasz arra, hogy ezeken a területeken hogyan lehetne ennyi mindenkinek egyszerre megoldani a töltés kérdését."

Herrmann is azzal vádolja az EU-t, hogy ideológia alapon, túlambícionált klímacélokat dirigál, aminek a konkrét megvalósítási terveit nem dolgozza ki, ugyanakkor nem törekszik arra, hogy a lakosság vagy az ipar kapcsán megfelelő párbeszéd alakulhasson ki a kérdésben.

"A továbbfejlesztése aktuális technológiáknak, illetve a technológiai nyitottság már nem adott, itt erőszakkal szorítják ki a belső égésű motorokat."

Örülök, hogy nyíltan beszél végre egy felelős vezető arról a rombolásról, amit ez az ipargyilkos politika okoz. A gond csak az, hogy már késő. Felszámoljuk magunkat, összesorvasztjuk az európai gyártást, eljelentéktelenítjük a legfontosabb megmaradt iparunkat, és 5-8 év múlva majd szembenézünk azzal, hogy kínzóan fog hiányozni az a sok sok munkahely, és az a megtermelt GDP, amit ideológia alapon űztünk el innen. Majd lehet vidáman bringázgatni helyette.

Itt olvasható a teljes interjú.

A bejegyzés trackback címe:

https://varkonyigabor.blog.hu/api/trackback/id/tr1016221886

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

miert? 2020.09.30. 12:43:50

Nem értem a siránkozást.
A közlekedés a civilizációnk mai szintjén alapszükséglet. Az emberek biztositani fogják maguknak az autót, akkor is, ha az a mainál többe fog kerülni. Ha megdrágul az autógyártás, lehet, hogy a kereslet kicsit csökken, de ettöl még az autógyártás vidáman tovább élhet.

"Herrmann nem hisz abban, hogy az elektromos autók megközelítőleg olyan volumeneket érnek majd el értékesítési darabszámok tekintetében, mint az eddigi autók."
Tulajdonképpen mi a problémája? Ha az EV nem terjed az elöirányzott ütemben, akkor az emberek benzines autókat vesznek majd. Akkor is, ha többe kerül.

Szerintem Herrmann egyszerüen mellébeszél. A Fordnak nem attol kell tartania, hogy milyen ütemben halad elöre az autók villamositása, hanem attól, hogy más gyártók esetleg jobban ki tudják használni a változást és piacot nyernek a régi gyártók rovására. A valódi fenyegetés az, hogy a jövőben olcsó kinai EV autók árasztják el az európai piacot. Vagy ami még rosszabb, mert belül van, hogy aTesla gyárat épit Berlinben.

Ez a sokadik ilyen megnyilatkozás, amelyben az elektromos autózásra való átállás problémáit hangsúlyozva megkérdőjelezik a változás értelmét, valójában pedig csak saját eddigi zsiros poziciójukat féltik. Hitelesebb lenne, ha őszintén képviselnék az érdekeiket.
süti beállítások módosítása