Várkonyi Gábor Autóblog

Várkonyi Gábor Autóblog

2019-ben a Model 3 volt a legtöbbet eladott autó Norvégiában

2020. október 21. - Várkonyi Gábor Autóblog
122182836_768402070624520_5500365569359151794_n.jpg
Norvégia autópiaca igazán jó laboratóriumnak tűnik, ha a villanyautózás alakulását akarjuk górcső alá venni. Pénz - szinte - nem számít a vásárlóknál, tehát ez semmiképpen nem akadálya a drágább autók terjedésének. Adózási szempontból rendkívül kedvező feltételek vannak szabva a villanyosoknak, és eléggé visszatartóak a belső égésű motorosoknak. Ami talán ennél is fontosabb, van megfelelő infrastruktúra. Nem véletlenül volt eddig is az egyik legfontosabb piaca a Teslának Norvégia. Az új autó eladások 60 százaléka már villany hajtásos autókra esik, van miből piacot hódítani. Ráadásul 2025-re benne van a pakliban, hogy nem lesz megengedett a sima belső égésűek eladása. Az OFV, a norvég közlekedési hatóság adatai alapján 2019-ben a Model 3 volt a legtöbbet eladott autó az országban, 15.683 darabbal.

A németek hatalmas erőkkel jönnek fel. Idén szeptemberig 3197 Model 3 ment el, míg Audi E-tronból 7690.

2008 és 2017 között egyébként a Golf volt stabilan a legtöbbet eladott autó. A szeptemberi hónapban az ID.3 elég jól indult, lehet, 1989 darabot értékesítettek belőle, míg Model 3-ból 1116-ot.

Izgalmas látni ezt a versenyt egy olyan helyen, ahol tényleg ideális körülmények uralkodnak erre a "versenyszámra".

Forrás

A bejegyzés trackback címe:

https://varkonyigabor.blog.hu/api/trackback/id/tr516249146

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

GyMasa 2020.10.21. 18:14:54

Mondjuk, Norvégiában nem az emberek túltengö környezetszeretete a fö oka a villanyautó ilyen mértékü terjedésének, hanem:
- Az idiótaság határát súroló gépjármüadóztatás. (emlékezzünk csak a nayszerü, gyurcsány féle, a vámokat leváltani kívánó, adórendszerre, az kb egy-az-egyben a norvég rendszer forintos<tott változata volt). Azaz, hogy egy belsöégésü motoros autón úgy indul az adó, hoyg 40 000 EUR, amit aztán lehet szépen falatokban csökkenteni.
Tehát, míg a világ többi országában egy Tesla Model X a duplájába kerül egy kb. akkora E-Klassenak, addig ott kb egyforma az áruk.
- A túl vonzó egyéb támogatások a villanyautósoknak.(behajtási díj kedvezmény, buszsávok használhatósága dugókban (amit mostanra eltöröltek).
- Az ország vízenergiából nyert, roppant olcsó villamos energia árai. kb. 30 HUF egy kWh, a norvégiai fizetésekkel párosítva. (mintha itthon kb 3 HUF lenne)
süti beállítások módosítása