Várkonyi Gábor Autóblog

Várkonyi Gábor Autóblog

Európa szerte készülőben vannak tervek az átlagnál jóval nehezebb autók külön adóztatására

2020. október 26. - Várkonyi Gábor Autóblog

122489419_770822073715853_6118807576415778883_o.jpg
Európa szerte készülőben vannak tervek az átlagnál jóval nehezebb autók külön adóztatására.

Azt gondolom, hogy erre szükség is van. Ferdinand Dudenhöffer professzor adatelemzése szerint csak Németországban 227 000 olyan autót adtak el tavaly, amelyek nehezebbek volt 2 tonnánál. Azért ez elgondolkodtató. Emlékszem arra, amikor - közel 30 éve - a bálna S kapcsán mekkora volt a felháborodás az autó méretei és súlya miatt. Nem kicsi autó mai szemmel nézve sem, de lassan már filigránnak tűnik egy GLS-hez, X7-hez vagy Velarhoz képest.

Franciaországban már van plusz adó 1800 kiló fölötti autókra, állítólag ilyesmire készül Németország és más országok is.

Dudenhöffer, a CAR intézet vezetője szerint a gyártóknak nagy imázs veszteségük lehet abból, ha ezek miatt az autók miatt kell a végén CO2 limit túllépések miatt büntetést fizetniük.

"Ha az olyan piacokon, mint Kína vagy az Egyesült Államok, az ilyen autók hatalmas nyereségeket termelnek, és óriási rájuk a kereslet, akkor nem kellene könnyelműen az európai, szűk belvárosi terekre is behozni ezeket az autókat. A prémium gyártóknak nehéz dolguk lesz, ha egybeforr a nevük olyan termékekkel, amelyek társadalmi elfogadottságbeli problémákkal küzdenek." Ezt nyilatkozta Dudenhöffer úr, aki egyébként nagy támogatója a villanyhajtásnak.

Ez bizonyosan így van, de ettől még érzékelhető egy elég jelentős kereslet Európában is ezekre az autókra, ráadásul ilyen ínséges időkben nehéz az ezekkel az autókkal összehozott haszonról lemondani, főleg úgy, hogy a CO2 egyenleget számos esetben inkább lejjebb viszik, hiszen pont az ilyen drága és nagy autókba könnyű nagy akksikkal jó hatótávú PHEV modelleket piacra dobni.

Ezzel együtt én nagyon támogatnám a szükségtelenül nehéz és pazarló autók piaci szabályozását extra adókkal.

Ez egyébként alaposan megnehezíteni a nagyobb villanyautók helyzetét is a piacon. A gyártók oldaláról viszont további erőfeszítéseket kívánna a könnyű építés kutatásába, hiszen igazán ez az, ami takarékossá teszi az autókat. Lehet zöldnek hazudni 2.5 tonnás autókat, de ettől még azok nem lesznek takarékos, fenntartható, környezetvédelmi szempontból kívánatos modellek.

A bejegyzés trackback címe:

https://varkonyigabor.blog.hu/api/trackback/id/tr1416258266

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása