Várkonyi Gábor Autóblog

Várkonyi Gábor Autóblog

Több mint tíz év után veszteséges negyedévet zárt a Hyundai

2020. október 27. - Várkonyi Gábor Autóblog
122901299_772565136874880_4926679965867386854_o.jpg
Enyhén emelkedő forgalom mellett, veszteséggel zárta a harmadik negyedévet a Hyundai. Euisun Chung, a vállalat új vezetője, aki apjától, Chung Mong-koo-tól nemrégiben vette át stafétata botot, több mint tíz év után a Hyundai első veszteséges negyedévét volt kénytelen jelenteni hétfőn Szöulban.


Strukturális gondok azért nem gyötrik a koreai óriás vállalatot, a pénzügyi eredmény kedvezőtlen alakulásában első sorban egy egyszeri pénzügyi teher játszik szerepet, amelyet egy Egyesült Államokban húzódó gyűjtőper miatt kénytelenek viselni. Sorozatosan meghibásodó Theta II jelzésű 2.0 és 2.4-es motorok az amerikai piacon okoztak gondot, európai vásárlókat nem érinti a kérdés. 234 milliós eurónak megfelelő mínusz nem számít különösen nagy veszteségnek ezen a szinten.

Euisun Chung önvezetésre, hidrogén hajtású személyautókra és robotikára helyezi a jövőbeli stratégiai hangsúlyokat a cégnél.

A bejegyzés trackback címe:

https://varkonyigabor.blog.hu/api/trackback/id/tr6416259832

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

miert? 2020.10.27. 17:25:41

Személyes érintettség miatt (mivel most egy Hyundait hajtok éppen) kicsit utánaolvastam a dolognak.

Chung nem mondott olyat, hogy 10 éve most először veszteségesek. Nem is mondhatott, mert 2018/Q4 is az volt.
www.autonews.com/sales/hyundai-motor-suffers-first-net-loss-8-years-china-sales-skid

Jelen veszteségük miatt nem aggódnak, mivel az üzemi eredmény profitot hozott, csak a nagy léptékű visszahivási költségek vitték minuszba az eredményt. Felhivta viszont a figyelmet a minőségjavitás fontosságára.

A Hyundai jövőjét illetően pedig megnevezte a következőket:
"autonomous driving, electrification, hydrogen fuel cell, robotics and Urban Air Mobility"
azaz önvezetés, elektomos autózás, hidrogén cella, robotizáció és városi légi közlekedés.
Igy ebben a sorrendben. Azaz a hidrogén a villányautó mögé sorolódott.

Hangsúlyozta továbbá a hidrogén technológia alkalmazhatóságát a személygépkocsin túlmenően más ipari feladatokra.

Saját kommentem:
A Hyundai korábban egyértelmően a hidrogén mellett tette le a voksát és kifejlesztettek egy egész profi üzemanyagcellát. Kb 1-2 éve jött a felismerés, hogy mégsem ez fogja meghóditani a világot, és elkezdtek rohamtempóban az elektromos autóra átnyergelni. Idén nyáron bejelentették az Ioniq autócsaládot. Egyidejüleg elkezdtek azon agyalni, mire lehetne használni a már meglevő hidrogén cellájukat, hogy mégis visszajöjjön valami a befektetésből. Mivel a teherautók piacán az elektromos autó még nem igazán jelent meg, csak 2021-22-re igérik az első példányokat, a Hyundai gyorsan kihozta a hidrogénes teherautóját. Október elején leszállitották Svájcban az első példányokat gyakorlati tesztelésre. Mivel ez max 500km hatótávú, azonnal elkezdték megszervezni hogy a hidrogén kutaknak olyan láncolata épüljön ki, amivel hosszabb távra is elmehet a kamion.
süti beállítások módosítása