Várkonyi Gábor Autóblog

Várkonyi Gábor Autóblog

Egy civil szervezet népszavazást szeretne 2023-ban az autómentes Berlinért

2020. november 11. - Várkonyi Gábor Autóblog

124312416_784021365729257_2146333604752053490_o.jpg
Berlinben egy civil szervezet 2023-ra népszavazást szeretne kiírni arról, hogy autómentesítsék-e a várost.

Nos, ez szerintem egy korrekt hozzáállás, mármint a népszavazás kérdése. Ha nem felülről jön a tiltás, hanem ezt tényleg megszavazza a többség, akkor sok sikert a kísérlethez. Akinek nagyon nem jön be, költözhet olyan helyre, ahol lehet autója. Cserébe én mondjuk annyit kikötnék, hogy amennyiben ezt leszavazzák a város lakói, akkor egy előre meghatározott ideig ne lehessen újra kezdeményezni a kérdésben népszavazást.

Az ötlet támogatói szerint az S-bahn gyűrűn belül, - Budapesten talán az 1-es villamosnak megfeleltethető, de lehet, hogy van erre jobb példa is -, 88 négyzetkilométeren nem lenne megengedett a privát autóhasználat, csak áruszállítás, hatósági járművek és rokkantak közlekedhetnének autóval. 4 éves átmenettel számolnának a sikeres népszavazás után. Az S-bahn gyűrűn kívül több parkolóhelyet kellene létesíteni, és növelni kellene a járatsűrűséget.

Taxira nem tér ki a tervezet. A családoknak teherbringát kellene biztosítania a tervezet szerint a berlini szenátusnak, hogy a nagy bevásárlást meg tudják oldani.

Az elmúlt 5 évben 60 000 autóval nőtt a regisztrált járművek száma Berlinben.

A bejegyzés trackback címe:

https://varkonyigabor.blog.hu/api/trackback/id/tr1316281716

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

miert? 2020.11.12. 10:30:01

Egyenlőre nem tűnik életszerűnek a javaslat.
Az egyéni mobilitás fejlődése az emberiséget végig kiséri. Kezdetben ez a gyaloglás volt, az ókortól a középkorig a megnövelt hatékonyságú lovas mobilitás, az utolsó két évszázadban pedig a gépesitett mibilitás (autó). Ezen belül is folyamatosan növekedett a megnövelt mobilitáshoz hozzáférők aránya. Ma az autó Európában nem luxus az átlagos családok számára.
AZ autó nem csak az egyéni helyváltoztatás hatékonyságát növeli meg drámai mértékben, hanem a velünk szállitott dolgok lehetőségét is kiterjeszti, a kényelmet növeli. Legyen szó akár csecsemőkről, akár cementes zsákról.
Értem én, hogy a belvárost elárasztó autóözön csökkentésére lépéseket kell tenni. De ez a radikális megoldás szerintem túllő a célon. (Mint minden jó gondolat, ha totálissá teszik a megvalósitását, akkor önmaga paródiájába fordul).
Nem tudom elképzelni, hogy ezen a 9x9km-es területen mit csinának azok, akiknek nemcsak saját testüket kell eljuttatni A-ból B-be, hanem egyebet is.
- pl. 2 doboz csempe (30 kg) miatt fogadjon teherautót ?
- vesz egy asztali számitógépet (2 nagy doboz + apróságok), mivel viszi haza ?
- több kisgyerek szállitását mivel oldja meg ?
- idős emberek mozgatása, akik nem rokkantak, csak nehezebben mozognak ?
És akkor még nem beszéltünk az autó olyan kényelméről, ami az időjárás viszontagságai ellen véd (hűt, fűt, esőfogó).
Nem tűnik életszerűnek, hogy milliók mindennapi életvitelét jelentősen megnehezitsük.
Ugyanakkor az világos, hogy a belvárosi autóhasználatot mérsékelni kell. A tiltás helyett nekem ésszerűbbnek tűnne, hogy csak az menjen oda autóval, akinek tényleg muszáj.
Pl. extra belépési dij, vagy korlátozott számú belépés, vagy korlátozott idejű belépés, szintén csökkentenék az autók forgalmát.
Utóirat: a taxi esete szerintem lényegtelen. Az útfoglalása, a környezetszennyezése pontosan ugyanakkora a személygépkocsinak akkor is, ha a saját tulajdonom és én vezetem, vagy az autómat bérsofőr vezeti, vagy más autójával vitetem magam. Ezek csak jogilag és kényelemben különböznek .

Dany 2020.11.13. 08:15:30

Az autó szabadságot ad. Valakinek az az "irodája" kb., meg tényleg még egy rozzant kisautóval is rengeteg dolgot el tudsz cuccolni A-ból B-be. Aki ezt feladja, onnantól kezdve gyalogkakukk lesz, ki lesz szolgáltatva mindenféle lehúzással, szállítással foglalkozó cégnek.

A belváros legbelső részét le lehet zárni, sétálóutcává lehet tenni. De akkor ültessenek oda fákat, ne térkő sivatag, meg vásárhely legyen, mint sok magyar belvárosban.
süti beállítások módosítása