Berlinben egy civil szervezet 2023-ra népszavazást szeretne kiírni arról, hogy autómentesítsék-e a várost.
Nos, ez szerintem egy korrekt hozzáállás, mármint a népszavazás kérdése. Ha nem felülről jön a tiltás, hanem ezt tényleg megszavazza a többség, akkor sok sikert a kísérlethez. Akinek nagyon nem jön be, költözhet olyan helyre, ahol lehet autója. Cserébe én mondjuk annyit kikötnék, hogy amennyiben ezt leszavazzák a város lakói, akkor egy előre meghatározott ideig ne lehessen újra kezdeményezni a kérdésben népszavazást.
Az ötlet támogatói szerint az S-bahn gyűrűn belül, - Budapesten talán az 1-es villamosnak megfeleltethető, de lehet, hogy van erre jobb példa is -, 88 négyzetkilométeren nem lenne megengedett a privát autóhasználat, csak áruszállítás, hatósági járművek és rokkantak közlekedhetnének autóval. 4 éves átmenettel számolnának a sikeres népszavazás után. Az S-bahn gyűrűn kívül több parkolóhelyet kellene létesíteni, és növelni kellene a járatsűrűséget.
Taxira nem tér ki a tervezet. A családoknak teherbringát kellene biztosítania a tervezet szerint a berlini szenátusnak, hogy a nagy bevásárlást meg tudják oldani.
Az elmúlt 5 évben 60 000 autóval nőtt a regisztrált járművek száma Berlinben.