Várkonyi Gábor Autóblog

Várkonyi Gábor Autóblog

A PSA nem fektet több pénzt a belső égésű motorok fejlesztésébe

2020. november 17. - Várkonyi Gábor Autóblog

125465747_790244561773604_6862901224932439445_o.jpg
A PSA nem fektet több pénzt mostantól a belső égésű motorok fejlesztésébe. Ezt a cég vezetője, a mindig jól informált és mindig pontosan és szabadon fogalmazó Carlos Tavares mondta a Reuters Automotive Summit telekonferenciáján.


Az FCA-PSA egyesülés után létrejövő Stellantis cégcsoport leendő vezére nagyon kemény menedzser hírében áll. Szigorú gazdálkodással, maximális hatékonyságra törekvéssel, kőkeményen fogott kereskedőkkel és nem utolsó sorban jó termékekkel, amelyek az adott kereteken belül a leginkább kiszolgálják az európia vásárlók ízlését, elérte, hogy egy csőd közelében lévő gyártóból egy prémium gyártókat megszégyenítő haszonkulcsokkal dolgozó tömeggyártó váljék. Ezt a bravúrt később megismételte az Opel kapcsán is, bár ott még akad tennivaló bőven.

Két menedzserre érdemes nagyon odafigyelni, ha érteni akarjuk, hogy az európai tömeggyártás milyen irányba fog menni a jövőben. Az egyik Tavares, a másik Diess.

Tavares korábban már nagyon élesen kritizálta az EU döntéshozóit a CO2 normák miatt, valamint amiatt, mert az európai autóipar kikényszerített transzformációja nem szakmai alapú döntéseken nyugszik, rengeteg kárt okoz, és számos munkahelyet szüntet meg szükségtelenül. Kiemelte azt is, hogy a politikusoknak a közhangulat miatt nem kifizetődő az autógyárakat védeni, ezért magukra maradtak ebben a küzdelemben. Ez egy egy évvel ezelőtti interjú Tavaressel.

Rajta kívül nem sok mindenkinek volt ehhez bátorsága.

A Reuters konferenciáján azzal kapcsolatosan is éles kijelentéseket tett, hogy ki fogja tudni majd megfizetni a jövő technológiáit, és ki lesz kizárva ezek köréből, ha a költségstruktúra nem fog jelentősen változni a villanyautók kapcsán. Nem hogy a szegényebb rétegek, de még a középosztály egy része sem fog tudni új autót venni, ha az EU az euro7-es norma kapcsán már 5-6 év múlva megtiltja a belső égésű motorokkal ellátott autók forgalomba helyezését.

Értelemszerűen ilyen környezetben, látva a jogszabályok előkészítési fázisát és tartalmát, nem véletlenül mer olyat nyilatkozni egy ekkora cég feje, hogy nem fektetnek több pénzt benzines és dízel motorok fejlesztésébe.

Lássuk, mit mondott Tavares a villanyautók kapcsán:

"Vagy úgy árazzuk ezeket az autókat, hogy megvédjük a haszonkulcsainkat, és elveszítjük vele a középosztálybeli vásárlók egy részét, mert nem tudják megengedni maguknak ezeket az autókat, vagy kompenzáljuk az elmaradó állami támogatásokat, ha nem lesznek ilyenek, és veszteséggel értékesítjük ezeket az autókat. Vagy hatalmas vásárlói köröket vesztünk el, vagy veszteséggel adjuk el az autókat."

A jelenlegi menetrend mellett Tavares szerint az autóipar konszolidáció fog bekövetkezni az EU-ban hamarosan, és csak a legagilisabb, leghatékonyabban adaptálódó vállalatok fognak túlélni.

Tavares nem a levegőbe beszél. Az eredményei és a vezetési stílusa hiteles szószólójává teszi a teljes iparágnak.

Forrás

A bejegyzés trackback címe:

https://varkonyigabor.blog.hu/api/trackback/id/tr816288602

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

miert? 2020.11.18. 10:56:14

Szimpatikus nekem Tavares határozott, ugyanakkor racionális álláspontja.
Jelenleg úgy tűnik, hogy a villanyautók magasabb ára csökkenti a vásárlói keresletet és igy az eladható autók számát a jövőben. De a jóslás nehéz műfaj, nem mennék bele most abba, hogy ez a jóslat mennyire megbizható.
Van viszont egy tényező, ami már jelenlegi tudásunk szerint is kiegészitésre szorul. Tavares a villanyautók magasabb áráról beszél. Igen ám, de aktuálisan úgy látszik, hogy a villanyautó használatának más lesz a költségszerkezete. Magasabb lesz a vasarlói ára, és alacsonyabb lesz az üzemi költsége (üzemanyag+szervizköltség) és hosszabb az élettartama. Azaz a vasarlónak nem feltétlenül kerül többe a villany autó használata, bár a vételára magasabb lesz, mint a benzinesnek.
Ebből a perspektivából már Tavares érvei is csak a fennálló status quo védelmezésének tűnnek.

Dany 2020.11.20. 08:33:46

@miert?: addig lesz szimpatikus, míg pl. a szentgotthárdi Opel gyárra ráteszi a lakatot végleg.

Bűzlik az egész sztori, a Renault nagyon jól teljesít Zoé eladásokkal. Szerintem azok a gyártók sírnak, akik nem készültek fel az átállásokra.

Koreaiak sírnak? Nem, majd hoznak ők ide új elektromos modelleket, ha más nem tud.

Aki a legjobban fog alkalmazkodni, az nyer.

Zsooooolt 2020.11.20. 17:06:23

Sajnos el fog veszni pár munkahely, de remélhetőleg a tisztább levegővel többet fogunk nyerni.
A másik meg hogy a termelés felfutásával remélhetőleg az árak is esni fognak.
süti beállítások módosítása