Az Európai Parlamentben ellenállás formálódik a konzervatív, CDU/CSU képviselői részéről a tervezett euro7-es norma kapcsán. A Handelsblattnak a birtokába jutott levél Ursula von der Leyennek íródott, annak érdekében, hogy az EU ne lehetetlenítse el a belső égésű motoros autók forgalomba helyezését 5-6 éven belül.
"Egy hirtelen történő betiltása a belső égésű motoroknak több százezer munkahely megszűnésével járna az Európai Unióban" – írja Daniel Caspary a CDU/CSU csoport vezetője, valamint Angelika Niebler a CSU alelnöke. Von der Leyen CDU tag.
"A modern mobilitás útja felé, amely "made in EU", mindenképpen figyelembe kell vennünk ökológia, gazdasági és szociális szempontokat is."
"Nem elfogadható számunkra, hogy az Európai Biztottság irányából ellentmondásos hírek szivárognak ki. Ez különösen azért dühítő, mert ez az a téma, amelyben a globális versenyképessége a kulcsfontosságú iparunknak kockára van téve" – jelentette ki Caspary a Handelsblattnak.
A levél célja, hogy állásfoglalásra bírják Ursula von der Leyent a téma kapcsán, aki a stábja szerint dolgozik a válasz megfogalmazásán.
A folyamatosan ellentétes jelzések, ahogy ezt korábban sok bejegyzésemben kritizáltam én is, lehetetlenné teszik a tervezést az autóiparban, ami károkat okot az EU gazdasági versenyképességének. A konzervatív képviselők csoportja attól tart, hogy a Green Deal-ért felelős politikus, Von der Leyen ellenlábasa, Frans Timmermans az ipar képviselőinek meghallgatása nélkül akarja keresztül tolni a szigorú elképzeléseket. A legfontosabb elvárás a képviselők részéről az lenne, hogy az euro7-es jogszabály kapcsán a döntési folyamat és a vita lényegesen átláthatóbb legyen, és a nyilvánosság előtt folyjon, ne zárt ajtók mögött.
"A villanyautók kizárólagos dotálása nem teremti meg a megfelelő motivációt a szintetikus üzemanyagok fejlesztésére, amely különösen a már meglévő autópark környezet barátabb működtetése érdekében lenne rendkívül fontos."
Az elektrifikáció a levél szerint jelentősen nagyobb áramszükséglettel jár majd. "Ha a megújulók aránya a jelenlegi szinten marad, akkor ez abszurd módon ahhoz vezethet, hogy a dízel a végén klíma kímélőbb lehet,mint az elektromos autó." Ehhez én hozzátenném, hogy a megújulók aránya nyilván jobb lesz a jövőben.
Arra szólítják fel a Bizottságot, hogy mindenre kiterjedően vizsgálják az ökológia lábnyomát egyes megoldásoknak, beleértve az erőforrások kímélésének a kérdését, az újrahasznosítást is.
Timmermans és Thierry Breton ambiciózus de realisztikus szabályozást szeretne elfogadtatni, a végső szavazás a jövő év negyedik negyedévében várható a kérdésben.
A Német Autóipari Szövetség képviselője mindenképpen azt várja Ursula von der Leyentől, hogy "ezt a teljesíthetetlen szabályozást" ne szavazzák meg a jelenlegi formájában.
Forrás