Az új eVMP platformhoz készít saját akkumulátorokat a Peugeot délnyugat-Franciaországban. 3 év múlva már a következő, e-3008-hoz fognak az új gyárban akkukat készíteni, nagyságrendileg 300 000 darabot, 60-100kWh tárolási kapacitással.
„Ahhoz, hogy az eVMP padlólemezt elsőként alkalmazó Peugeot 3008 a Douvrinben készülő ACC akkumulátorokat alkalmazza, a teljesítmény és az árképzés terén egyaránt maximálisan versenyképesnek kell lennünk” – árulta el a francia L’Argus hírügynökségnek Yann Vincent, az ACC ügyvezető igazgatója.
Az Automotive Cell Company (ACC) a Peugeot társvállalatai és a Total energetikai cég kötelékébe tartozó Saft együttműködéséből jött létre.
„Habár az ACC félig-meddig „házon belüli” beszállítónak tekinthető, ugyanolyan szigorú feltételeknek kell megfelelnie, mint a Peugeot-t és társmárkáit jelenleg kiszolgáló kínai (a BYD, vagy újabban a Great Wall hálózatába tartozó) akkumulátorgyártóknak.”
Ezt írja a sajtóanyag, és örvendetes, hogy Európában csökkentjük ezzel is a szinte teljes kiszolgáltatottságunkat a kínaik irányába. Sok ehhez hasonló hírt fogunk olvasni még az elkövetkező években, remélhetően. A Peugeot a gyorsan reagáló cégek közé tartozik helyi akku gyártás kapcsán.