A Continental a Infas szociális kutatásokkal foglalkozó intézettel karöltve kiadta a 2020-as mobilitási felmérését.
A tanulmány elkészítéséhez a lakosságot reprezentáló csoportokat kérdeztek meg Franciaországban, Japánban, Kínában, Amerikában és Németországban.
Elsősorban az elektromos autók attraktivitásáról szólt a felmérés. Összességében növekvő elfogadottság mellett a németek 59 százaléka még mindig kizárja, hogy elektromos autóra váltson, saját felhasználásra.
A francia fogyasztók körében sem sokkal népszerűbb a villanyra való váltás gondolata, 57% zárja ki ennek a lehetőségét. Az amerikaiak fele nyilatkozott úgy, hogy nem venne magának elektromos autót. A japánoknak "csak" 46 százaléka, míg a kínaik magas számban hajlandóak váltani.
Az indoklásnak megadott okok nagyjából hasonlóak mindenhol.
Legtöbben a gyenge és hiányos infrastruktúrát adták meg fő visszatartó oknak, főleg vidéki közlekedés esetén. A rövid hatótáv a második leggyakrabban elhangzott indok volt. A harmadik legnagyobb akadály a hosszabb utak esetében kikényszerített töltési megszakításokkal járó kényelmetlenség volt. A magas ár a negyedik elkedvetlenítő szempont volt.
Érdekes, hogy a németeknél a megkérdezettek közül minden harmadik felhasználó azért volt az elektromos autó ellen, mert kételkedik abban, hogy valóban környezetkímélő a technológia. A franciáknál minden negyedik megkérdezettnél hangzott el ez a kétely. A többi országban a válaszadók 10-12 százaléka említett ilyen aggodalmat.
2013 óta az elfogadottsága a villanyautóknak jelentősen nőtt a legtöbb piacon. Az USA vezet ebben a kérdésben, itt 28 százalékkal többen gondolkodnak pozitívan a kérdésről, a kínaiak éppen lemaradva 27 százalékkal szintén jól állnak a kérdésben. Németországban 18% a mutató, míg Franciaországban nem nagyon növekedett a elfogadottság az elmúlt 7 évben, csupán 3 százalékkal többen szeretnének elektromos autót venni, mint 2013-ban, a japán közvélemény pedig lényegében ugyanazt gondolja, mint 2013-ban, csupán 1% vélekedik kedvezőbben a villanyautókról, mint akkor.
Forrás