Várkonyi Gábor Autóblog

Várkonyi Gábor Autóblog

A Dodge vezére szerint az elektromos hajtás mentheti meg az izomautók "aranykorszakát"

2021. február 01. - Várkonyi Gábor Autóblog

Tim Kuniskis, a Dodge vezére szerint az elektromos hajtás mentheti meg az izomautók "aranykorszakát".

144617970_838594170271976_4182821505236381572_o.jpg
Elsőre ellentmondásnak tűnik a dolog, de hát őszintén remélem senkit sem lep meg a dolgok ilyen irányú alakulása. Akár örül ennek, akár nem. Sajnos csak idő kérdése volt. A Biden adminisztráció alatt a szigorúbb előírások felé megy szövetségi szinten is az autóipar regulációja. Szembe kell néznie a Dodge vezetésének is a realitásokkal.

"A feltöltött, fém blokkos V8 napjai meg vannak számlálva. Abszolút meg vannak számlálva, compliance költségek miatt. A velük járó teljesítmény napjai azonban nincsenek megszámlálva" – jelentette ki Kuniskis.

Bár a Hellcat modellek nagy népszerűségnek örvendenek, 2014 óta több, mint 50 000 darabot adtak el belőlük, a hatalmas teljesítményt relatív kevés pénzért kínáló formula ebben a formában már nem sokáig fogja boldogítani még az amerikai ügyfeleket sem.

A Dodge vezetője szerint fel kell arra készülni, hogy 2025-re a márka modellpalettája gyökeresen máshogy fog kinézni. Az elektrifikáció lesz itt is a vezető téma.

Nincs menekvés más irányba sem, épp a minap írtam, hogy a GM diktálja a legnagyobb tempót az elektrifikáció kérdésében, tehát a Camaro vagy Corvette, mint alternatíva sem lesz már sokáig elérhető, és a Ford is a villany irányába néz, nehezen elképzelhető, hogy egy V8-as Mustang jelentősen túléli a konkurenseket.

Kuniskis arról is beszélt, hogy az izomautók korszaka sokszor véget ért már, olajválság, biztonsági kérdések, biztosítási költségek hátráltatták a kategóriát, és szerinte újra 1972-höz hasonló helyzet alakul ki, ugyanakkor most nem kell lemondaniuk a nagy teljesítményű autókról a rajongóknak, mert a villanyhajtással ezt még könnyebben lehet majd elérni.

Hát, ezzel nyilván nem lehet vitatkozni, de a hangulata azért finoman szólva sem ugyanaz egy villanyautónak, mint egy rotyogó V8-nak. Cserébe autós találkozókról kikanyarodva majd továbbra is hülyét csinálhat magából bárki, aki nincs hozzászokva az azonnali nyomatékhoz. � A burnout is fura lesz hang nélkül.

Egy darab autós kultúra lesz innentől a múlté. Tartsuk nagy becsben azokat az autókat, amiket már legyártottak.

Itt olvashatjátok a teljes interjút.

A bejegyzés trackback címe:

https://varkonyigabor.blog.hu/api/trackback/id/tr9016411378

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása