Várkonyi Gábor Autóblog

Várkonyi Gábor Autóblog

2030-ra a VW új autóinak 70 százaléka lesz tisztán elektromos hajtású Európában

2021. március 08. - Várkonyi Gábor Autóblog

Ma délelőtt a VW is tartott egy online "értekezletet" annak kapcsán, hogy milyen irányba változik a márka stratégiája. Aki arra számított, hogy az olyan réteg márkák, mint a Jaguar vagy a Volvo után egy tömeggyártó is bejelenti, hogy csakis elektromos autókat fog gyártani meghatározott dátum után, az csalódhatott. Ennél realistább egy ilyen méretű, és ennyi igényt kiszolgáló cég.

157307067_858073048324088_3794692383212807114_n.jpg
Az elektromobilitás viszont értelemszerűen a stratégia középpontja, és jelentősen gyorsítják az ezzel kapcsolatos beruházásokat. A VW úgy számol, hogy 2030-ra Európában már az új autóik 70 százaléka lesz tisztán elektromos hajtású. Ez a duplája lenne annak, amivel eddig számoltak.

A következő generációjú Golf, Passat és Tiguan ugyanakkor még kapni fog belsőégésű motorokat és hibrid verziókat.

A kínai piacon és az amerikai piacon egyaránt 50 százalékos elektromos autó aránnyal számolnak.

100 millió eurós nagyságrendű bevételekkel számolnak a következő években a "function on demand" jellegű szolgáltatásokkal, ahol OTA frissítéseken keresztül lehet majd extrákat aktiválni az autókban.

A VW vezetői szerint a következő években a márka nagyobbat fog változni, mint bármikor korábban.

"Accelerate" a stratégia neve, és ahogy a nevében is benne van, minden fronton gyorsítani kíván a VW.

Ralf Brandstätter, a VW vezetője szerint a Volksagennek minden esélye meg van arra, hogy a nagy gyártók közül győztesként emelkedjenek ki a nagy változások közepette, amik még csak most indulnak. Ez Brandstätter szerint azért lehetséges, mert sokan még csak most vannak azzal elfoglalva, hogy elektromos autókra álljanak át. Ők ezen a fázison túl vannak, és teljes erejüket most a digitalizációra fordíthatják, amivel jelentős előnyre tehetnek szert a többiekhez képest.

Minden jövőbeli üzleti modell alapja, hogy a gyártó kezében összpontosuljanak az adatok, amiket az ügyfelekről gyűjthetnek. Ha ezt kiadják a kezükből egy harmadik félnek, akkor a jövő üzleti lehetőségeitől vágják el magukat. Ennek mentén a VW mindent megtesz annak érdekében, hogy házon belül meg legyen erre minden kompetencia. A VW.OS 2024-ig készen lesz a bejelentés szerint, és ez lesz az bázisa annak, hogy a jövőben kevésbé komplex módon gyártható, de utólag mindennel "frissíthető", és ezzel pénzt termelő megoldásokat nagy skálán be lehessen mutatni a tömegtermelésben.

Ha abból indulunk ki, hogy a következő generációs Golfnak lesz még benzines változata, akkor könnyű kiszámolni, hogy még bőven a 2030-as évekbe is bele fog nyúlni a belsőégésű motoros autók elérhetősége. 6-7 év múlva jöhet a Golf 9, és 6-7 évig minimum futni fog. A következő generációs PHEV autók mindenképpen 100 kilométer feletti elektromos hatótávval érkeznek majd.

Egy konkrét modell halálát sajnos kimondták a tájékoztatón: a Touran a ciklusának a végén utód nélkül fog megszűnni. Ezzel gyakorlatilag az utolsó klasszikus közepes méretű, kifejezetten egyterűnek készül autó is el fog tűnni az EU piacáról.

A 2030 előtt érkező Trinity-ről is szó volt. Ez távoli rokona lesz az Audi Artemis modelljének, és a fejlesztés egyik fókusza azon lesz, hogy széles tömegek száméra tegye elérhetővé az önvezetést autópályán. Ralf Brandstätter szerint a Trinity egy "időgép" lesz.

Állítólag szilárd test akku van tervben, ami a töltési sebességeket eddig nem látott gyorsaságúvá tehetné, miközben lényegesen könnyebb autókat eredményezne az eddigi elektromos autókhoz képest, úgy, hogy mindezt 25 000 euró áron ígérnek.

Egy kérdésem maradt: ha ez tényleg megoldható ezen az időtávon, akkor ki akarnak még belső égésű autókat venni 2035-ben, figyelembe véve az adózási ösztönzőket, és a várható kiszorítását az ilyen autóknak?

A bejegyzés trackback címe:

https://varkonyigabor.blog.hu/api/trackback/id/tr2716453902

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása