Várkonyi Gábor Autóblog

Várkonyi Gábor Autóblog

A CSU minisztere szerint 15 év múlva be kellene szüntetni a fosszilis alapú közlekedést

2021. március 16. - Várkonyi Gábor Autóblog

A német közlekedési miniszter, Andreas Scheuer mai, "Welt am Sonntag"-nak adott interjújában kifejtette, hogy a fosszilis alapú közlekedést legkésőbb 15 év múlva be kellene szüntetni.

160853952_204684991447790_6207286746706678627_n_1.jpg
A megoldás ugyanakkor nem a villany minden áron történő keresztülerőltetése a CSU minisztere szerint. A villanyt kiegészítendően, de az ország ipari adottságait is figyelembe véve Scheuer kijelentette, hogy a szintetikus üzemanyagoknak a kémcsövekből sürgősen a tömegtermelésbe kellene kerülniük.

A hosszú távú közlekedésben ez a megoldás biztosan komoly konkurenciát jelentene az autópályán, nagyobb sebességeknél kevésbé jól használható villanyautóknak. Ahogy a tegnapi Volkmar Denner interjúban is elhangzott: a politikának a cél kell kijelölnie, nem az eszközt kell előírnia ahhoz, hogy mit hogyan kell majd elérni. Azt hiszem, minden józan gondolkodású ember egyet tud érteni abban. hogy olajat égetni a végtelenségig, nos, ez nem lehet a közlekedésünk alapja még további évtizedekig. A villany pedig, jelen szintjén, egyszerűen nem képes az élet minden területén úgy helyt állni, ahogy az eddigi technológia. Arról lehet külön vitát folytatni, hogy kell-e neki. Szerintem kellene.

Hosszú távú közlekedésre, teherszállításra a szintetikus üzemanyag számomra életképes kiegészítésnek tűnik, már csak azért is, mert CO2 semlegesen is előállítható, és a károsanyag-kibocsátás jellege is jobban szabályozható, mint a fosszilis alapú üzemanyagoknál. Hátránya eddigi tudásunk szerint, hogy rettentő energia intenzív az előállítása. Energiatartalma ugyanakkor magas, szállíthatósága könnyű. Van olyan területe a közlekedésnek, ahol ez kifejezetten fontos.

"Technológiailag nyitottnak kell maradnunk, úgy, hogy közben a klímacélok kapcsán továbbra is szigorú elvárásokat kell megfogalmaznunk törvényi szinten azért, hogy a következő 15 évben meg legyen a megfelelő ösztönzés arra, hogy konkurenciaképes, tiszta üzemanyagokat fejlesszenek belsőégésű motoros hajtásokhoz." Ezt nyilatkozta Scheuer a ma megjelent interjúban.

Kifejtette továbbá, hogy a német közlekedési minisztérium elutasító álláspontot fog tanúsítani az EURO7-es tervezet kapcsán, szerinte ugyanis technikailag megoldható elvárásokat kell megfogalmaznia az EU-nak. Ahogy ezt sok helyen leírtam már, a jelenlegi tervezet lényegében a belsőégésű motor betiltását jelentené már 4-5 év múlva. Az elmúlt hetek-hónapok dominói nem azért dőlnek egymás után a villanyhajtás kapcsán, mert hirtelen mindenki meggyőződéses villanyos lett a cégvezetők közül, hanem azért, mert senki nem meri megkockáztatni, hogy olyan technikát is futtasson párhuzamosan, ami a tapasztalható boszorkányüldözésnek van kitéve, és lehet, hogy már 5 év múlva be lesz tiltva. A reális piaci kereslethez ennek nem sok köze van. Az, hogy nyilvánvalóan törnek előre az alternatív hajtások, nem kérdés, ahogy a szubvenciók szerepe sem, ennek kapcsán. Ha nem lengetnék be ilyen rövid távon ezeket a fenyegetéseket, biztos, hogy nem így alakulnának a dolgok. Egy lágyabb, természetesebb átmenet lenne. Egy technológia tollvonásos betiltását nem tartom jó politikának, és a jelek szerint Scheuer sem.

Az elektromobilitás elősegítését infrastrukturális fejlesztésekkel ugyanakkor a közlekedési miniszter is prioritásként kezeli, hiszen rohamtempóban osztanak szét 300 millió eurót arra, hogy a 40 000 töltőpont helyett lényegesebb több legyen az országban. A tervek 2030-ra a 200 000 és az 1 millió nyilvános töltőpont között variálnak.

500-700 000 közötti privát wallbox-ra is adnának pénzt, egyenként 900 eurót jelenleg, összesen 400 milliós kerettel, amit meg kell toldani, ha 500 000 helyett 700 000 darabra akarnak pénzt adni.

Az illetékes Greenpeace-es közlekedési szakértő Németországban természetesen azonnal nyilatkozott arról, hogy mindegy mivel hajtják a belsőégésű motort, az egy betiltandó technika....

Forrás

A bejegyzés trackback címe:

https://varkonyigabor.blog.hu/api/trackback/id/tr7016466196

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása