Várkonyi Gábor Autóblog

Várkonyi Gábor Autóblog

A Stellantis adta el a legtöbb autót Európában az év első két hónapjában

2021. április 01. - Várkonyi Gábor Autóblog
Az ACEA közleménye szerint az év első két hónapjában a Stellantis adta el a legtöbb autót Európában, megelőzve ezzel a VW csoportot.

167719243_216466546936301_3094226804552360593_n.jpg

30 ország kiszállításait figyeli az ACEA, ezek alapján 480 888 autót adott át a Stellantis, és 452 400 autót a VW csoport. Fontos kiegészítés ehhez, hogy a könnyű haszongépjárművek miatt első a Stellantis, ebben a jármű kategóriában nagyon erősek. Emiatt vizsgálta egyébként hosszan az Európai Unió a fúziót is, versenyjogi kérdések tisztázása miatt, amire végül találtak megnyugtató megoldást.

Ha csak a személyautókat vesszük számításba, a VW csoport őrzi az elsőségét. Itt 419 855 személyautó áll szemben 377 244 személyautóval a közvetlen összehasonlításban. Látszik tehát, hogy a Stellantis számára nagyon erős oszlop a haszonjármű piac.

Az év elején a két legsikeresebb autó autó európiai piacon a Peugeot 208 és a 2008. Mindkettő létezik teljesen elektromos verzióban, nemrég voltak nálam, hamarosan írni fogok róla egy bejegyzést. A majdnem mindig első Golf a harmadik helyre szorult, itt azért azt hozzá kell tenni, hogy már nincs teljesen elektromos verzió belőle, ezt a szerepet az ID.3-ra osztották, amely viszont jó számokat produkál sok kulcsfontosságú piacon.

A negyedik a Clio, szinten hagyományosan erős játékos, az ötödik pedig a Yaris. Ez utóbbi kapcsán a Toyota többször megerősítette, hogy maradni szeretne hosszútávon is a kisautó szegmensben.

Nem magától értetődő dolog ez, hiszen az EU-s előírások számos elemzés szerint ennek a kategóriának a végét jelenthetik, legalábbis abban a formában biztosan, ahogy eddig ismertük ezeket az autókat. A villany verziók középtávon is 10 milliós nagyságrendű autók lesznek, a belsőégésűekkel meg nem lehet teljesíteni a szigorodó CO2 szabályokat, így vagy a villanyhoz "drágulnak" a büntetésekkel, aminek piaci szempontból nem sok értelme lenne, vagy PHEV autót csinálnak belőlük, az sem túl piacbarát árakkal járna, vagy, ahogy a legtöbb gyártó említi a stratégiájában, megszűnnek ezek az autók a modellpalettákban.

Elég egy pillantást vetni a legnépszerűbb autók listájára jelenleg. Könnyen össze lehet rakni, hogy milyen óriási piac zsugorodást jelent ez majd pár év múlva a kontinensen. Lehet, hogy az én fantáziám véges, de én nem látom magam előtt a tömegesen 10 milliós autókat vásárló magánembereket, akik eddig 4-5 milliós keretből oldották meg az autóvásárlásukat. A cégek eddig sem nagyon vettek kisautókat. A jövőben az ő súlyuk tovább nő majd az új autó piacon. Ezzel meg ki is írtuk a tonna körüli, takarékos, kicsi, környezetkímélő és megfizethető autókat a piacról.

A bejegyzés trackback címe:

https://varkonyigabor.blog.hu/api/trackback/id/tr1716487718

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása