Érdekes hangok a VW konszern háza tájáról: Christian Vollmer, a VW márka termelésért felelős vezetője az Automobilwoche számára adott interjúban kiemelte, hogy a cég nem aggódik azon, hogy a Toyota visszavette a világszintű elsőségét eladott autók számában a nehéz 2020-as évben.
A jövőben nem cél önmagában, hogy a legnagyobbak legyenek. Ferdinand Piëch idejében biztosan nem mert volna ilyet mondani senki a cégnél, aki másnap még be akart volna menni dolgozni. Az ő irányítása alatt nem szorult magyarázatra, hogy a legtöbb, legnagyobb, legerősebb, legdrágább, leggyorsabb autót "természetesen" a wolfsburgi főhadiszállásról indítják útnak.
A jelenlegi paradigmaváltás ezzel szemben a volumenről a profitabilitásra teszi a hangsúlyt, egy olyan mottó ez, amit mostanában sokan magukévá tettek. Kell a pénz, minden szinten, ahhoz, hogy finanszírozni lehessen az elektromobilitásra való átállást. A vevői elégedettség és a jó marzs tehát a két fókuszpontja a jövő stratégiájának a VW vezetői szerint. Ha közben más cégek esetleg nagyobbra nőnek, az a jelek szerint nem zavarja a németeket.
Érdemes megjegyezni közben, hogy a Toyota úgy a világ legnagyobb gyártója, hogy volumenmodelleknél párját ritkítóan jó hatásfokkal tudnak pénzt keresni. Ez többek között annak köszönhető, hogy visszafogják a modellvariánsok és felhasznált technológiák komplexitását. Hasonló úton szeretne járnia a VW is, azaz deklarált cél a termékek egyszerűbb gyártása, további egységesítési a felhasznált technológiának, és ezáltal jelentős megtakarítási potenciál kiaknázása.