Várkonyi Gábor Autóblog

Várkonyi Gábor Autóblog

Az EURO 7 kapcsán még mindig nem került le az asztalról, hogy "a hátsó ajtón keresztül tiltsák be a belsőégésű motorokat"

2021. május 04. - Várkonyi Gábor Autóblog

Három hete fellélegeztünk, de lehet, hogy túl korai volt az öröm.

182248635_239102884672667_2317637614453151254_n.jpg
Megint elkezdtek arról írni a német sajtóban, hogy pánik üzemmódban vannak a gyártók, mert az EURO 7 kapcsán még mindig nem került le az asztalról az, hogy, ahogy fogalmaznak: "a hátsó ajtón keresztül tiltsák be a belsőégésű motorokat".

Ezzel párhuzamosan több cégvezető tette fel újra a lemezt arról, hogy a benzines kisautók költségei ténylegesen olyan magasak lesznek, hogy kiárazódnak a piacról. Luca de Meo, a Renault vezetője egyenesen arról beszélt, hogy évente 10 százalékkal csökkenő akku árak mellett, kis akkumulátorokat használó elektromos autók esetében közel lesz az árparitás. Ezzel együtt lényegében duplázódó kisautó árakra hangolta egy angol lappal készített interjúban a közönséget.

A németek tartanak a kényszer hibridizációtól, amit, ha 48 voltos lágyhibrid verzióban nézünk, még tolerálható költségeket jelentene. Ha ennél egyel bonyolultabb rendszerről beszélünk, kötelező jelleggel az autóiparra kényszerítve, akkor árrobbanástól kell tartani, vagy megszűnő modellekről a kicsik között. Technikailag azért van szükség a hibridizációra, mert az EURO 7 tervezet egyik sarokpontja az, hogy hidegindítás után egyből a teljes kipufogógáz kezelési spektrumot lefedje a rendszer, ezt pedig csak részben elektromos hajtással, előmelegített katalizátorral lehet megoldani. Ez egy 100 000 eurós autónál nem számít nagy többlet költségnek, egy 15 000 eurós autót viszont annyira megdrágíthat, hogy nincs értelme piacon tartani.

Berlinben több politikus jelezte az újságíróknak, hogy küzdeniük kell azért, hogy a bizottság az autóipart érintő döntések kapcsán a költség/haszon analízist ne felejtse szem elől. A megfizethető egyéni mobilitás minden német gyártó szerint veszélyben van, ezzel együtt pedig munkahelyek és az európai autóipar versenyképessége is. Ezek a nyilatkozatok egybecsengenek azzal, amit évek óta írok ebben a témában.

Azt hittük, hogy a VDA egyértelmű megállapodásra tudott jutni a kérdésben az EU képviselőivel, de úgy tűnik, hogy nincs lejátszva a meccs.

Ezt a bejegyzést szűk 1 hónapja írtam.

Ehhez képes ma ezt a cikket hozta le a mindig jól értesült Business Insider.

Ilyen cikkcakkok után senki ne csodálkozzon azon, ha erre azt lépi minden gyártó, akinek még vannak tervei az EU piacára nézve, hogy felhagy a benzines és dízel autók fejlesztésével. Minek költsön milliárdokat olyan technológiákra, amelyek egy tollvonással, kétségbevonható érvrendszer mellett el lehetne lehetetlenítve bármikor.

Majd magyarázza el az EU vonatkozó döntéshozó testülete, miért lesz 35 000 euró egy kisautó hamarosan. A szubvenciók nem tarthatnak örökké.

A bejegyzés trackback címe:

https://varkonyigabor.blog.hu/api/trackback/id/tr9216522164

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása