Várkonyi Gábor Autóblog

Várkonyi Gábor Autóblog

Tavares bejelentette, hogy a Stellantis nincs többé rászorulva a széndioxid kreditek vásárlására

2021. május 05. - Várkonyi Gábor Autóblog

A Tesla egyik legjelentősebb bevételi forrása a széndioxid kreditek eladása volt az elmúlt években, olyan autógyártóknak, akik nem tudták teljesíteni az EU által egyre feszesebbre húzott CO2 fűzőt. Ezen gyártók egy része vagy kivárt azzal kapcsolatosan, hogy merre indul tovább a piac, vagy nem volt elég pénze gyorsan lereagálni a változásokat, vagy nem volt számára olyan fontos az európai eladások száma, hogy erre külön fejlesszen elektromos autókat.

182103751_239686624614293_7235685827876588528_n.jpg
Az egyik legnagyobb befizetője a Teslának eddig az FCA volt. A szerződésük pontos részletei titkosak, de az elfogadott iparági becslés 2 milliárd euróból indul ki a 2019-2021-es időszakra vetítve. Ennyivel gazdagodott az amerikai gyártó, és ennyivel kevesebb pénz marad egy európai gyártónál. Az olaszok kiszámolták, mibe kerülne az aktuális modellpalettájuk alapján a büntetés, amit az EU irányába kellene fizetniük, és arra jutottak, hogy olcsóbb krediteket venni. Ésszerű döntés, az ő részükről.

A gyártók kezdenek átesni a holtponton elektromosság tekintetében, az EURO 7 körüli mizéria pedig egyértelművé tette az iparágnak, hogy "villany mindenek felett" a kiadott irány, tehát az átállás mindenhol megkezdődött, hiszen felesleges hadakozni, és drága is, egységfront meg nem nagyon akart összejönni ebben a kérdésben, a gyártók hagyták magukat terelni. Ha valamit nem lehet megakadályozni, akkor az élére kell állni, régi bölcsesség ez.

Az FCA beolvadt a Stellantisba, hogy ki viseli a nadrágot a franciákkal kötött házasságban, az az első perctől kezdve nem volt kérdés, ahogy az sem, hogy Tavares előbb harap az ujjába, minthogy továbbra is pénzt utaljon, – ráadásul ennyit –, valaki másnak, azért, hogy autókat gyárthasson. Ő szólt. Többször is, hogy mivel jár a kisautók kiszabályozása, és a villany kategóriáktól függetlenül történő erőltetése. Amikor 1-2 éve írtam arról, hogy be fog köszönteni a 10 milliós kisautók korszaka, és meg fognak szűnni a belépő modellek Európában, akkor hitetlenkedés fogadta a prognózisom. Ma már nyíltan beszél erről minden autóipari vezető.

Mivel az elektrifikáció gyorsul, a CO2 kvótákkal kapcsolatban a márkák vezetői is megengedőbbek lettek, hiszen könnyebben teljesítik azokat. A nagy pénzt hozzák a nehéz PHEV SUV-ok, az orrvérzésig tolt szubvenciókkal megy a kisebb, teljesen elektromos autók eladása is. Csodálatosan kommunikálható a villany átállás. Ha megnézünk közben olyan érdekes piacokat, ahol nulla a szubvenció, például Ausztrália, akkor tanulmányozhatjuk azt is, hogy mekkora átütő sikert ér el magától ez a technika. 1% alatti piaci részesedést. A kettő közötti szinten is lehetne egy utat találni, szerintem, de ez már részletkérdés.

Amiről a bejegyzés szólna, csak elkanyarodtam: Tavares bejelentette, hogy a Stellantis nincs rászorulva többé 2021-től a széndioxid kreditek vásárlására. Az olyan modellek, amik gátolják a gyártói átlag elérését, el lesznek engedve, a villany és PHEV autók meg nagy számban lesznek piacra szorítva, így se büntetést nem kell fizetniük az év végén, sem milliárdokat a Teslának. Ezzel az egyik legjelentősebb bevételi forrásuk vész el. Tavaresnél meg marad egy csomó pénz. Tőle pontosan ezt vártam. Küzdött, amíg lehetett, aztán belátta, hogy kár a gőzért, kiállt, világosan elmondta, milyen árak várhatóak, az sem hatott meg senkit, vállat vont, és elkezdett felépíteni egy stratégiát arra, hogy ezen körülmények között hogyan lehet pénzt keresni.

Forrás

A bejegyzés trackback címe:

https://varkonyigabor.blog.hu/api/trackback/id/tr4116523002

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása