Herbert Diess VW konszernvezér szerint az önvezetés elterjedése nagyobb hatással lesz az autóiparra, és mélyrehatóbban fogja alakítani azt, mint az elektrifikáció.
Ezt a Qatar Economic Forum-on nyilatkozta a Blommbergnek.
Hasonlóan látom. Az elektrifikáció sok mindent meg fog változtatni, de az alapokat biztosan nem. Az emberek az elektromos autók korában is birtokolni akarnak, szervizbe mennek, a teljes üzleti modell struktúrája nem változik lényegesen, legfeljebb adjusztálódik.
Az önvezetés viszont az sarkánál fogva forgatja fel az egész iparágat. A birtoklás valóban lényegtelenné válik, amennyiben ez a technika kézzelfogható lesz. Ezzel kapcsolatban a megosztottság a szakemberek körében továbbra is nagy, de abban szinte mindenki egyetért, hogy koraiak voltak azok az optimista bejelentések, amelyek ezt közelinek látták. Sem a Tesla, sem a Ford, sem a Google, sem más konkurens nem ért el még áttörést a fennmaradó technikai problémák kapcsán. Magas szintű, szinte önálló vezetést jelentő technológia ugyanis nem egyenlő azzal, ami teljesen képes az élet minden területén és minden pillanatában kiváltani az embert a közlekedésben.
Az AlixPartners tanácsadócég az évtized végére az automatizált vezetés költségeinek hatvan százalékos csökkenését prognosztizálja, sajnos ennél az egy soros hírnél nem találtam specifikusabb meghatározást arra, hogy pontosan mit értenek ez alatt. Ezzel együtt bizonyos, hogy a költségek a befektetett energia hatására elkezdenek lefelé kúszni.
Egy mai autóban tízszer annyi kódsor van, mint a legfejlettebb okostelefonokban, és Diess szerint a jövőben az autó lesz a "legkifinomultabb internetes eszköz".
A VW évente 2,5 milliárd eurót költ szoftverfejlesztésre. A VW vezér szerint a cég "jó pozícióban van ahhoz, hogy az autók új világában is globálisan meghatározó vállalat maradjon".
Forrás