A sebességkorlátozás bevezetése a német autópályákon a választások közeledtével egyre gyakrabban kerül a viták középpontjába. A zöldek és a szociáldemokraták az elmúlt években többször megpróbálták keresztülvinni az korlátozást, amit sem környezetvédelmi, sem biztonsági okokból nem lehet igazán indokolni, erről már több bejegyzést írtam az elmúlt években.
A Merkel utódnak felépített és az őszi választásokon a kancellári posztért jó esélyekkel induló CDU-s Armin Laschet a héten azt nyilatkozta, hogy az elektromos autók terjedésével "nem logikus a sebességkorlátozás bevezetése". Laschet kifejtette, hogy az elektromos autók környezetkímélőek, lokális kibocsátásuk nincs, így a zöldek érve sem érvényes a tempolimit mellett.
Herbert Diess egy Handelsblatt interjúban rámutatott arra, hogy az elektromos autók egyébként is jellemzően lassabb átlagsebességekkel vezethetőek, hiszen a nagy tempó nagyon gyorsan csökkenti a hatótávját ezeknek az autóknak, így ebben az értelemben szerinte is felesleges a felső korlátja a német autópálya sebességnek. Ez a "szabadság" üzenete ez Diess szerint, és abban egyetért az ipar többi képviselőjével, hogy a német autóipar imázsához nagyban hozzájárul az, hogy magasabb sebességekre is számítaniuk kell a fejlesztéseik során.
Diess kiemelte, hogy az Egyesült Államokban ugyan nagyon szigorúak a szabályok, mégis, megtett kilométerekre vetítve dupla annyi a halálos kimenetelű baleset, mint Németországban. A VW konszern vezére szerint az autók a jövőben még a mainál is sokkal nagyobb biztonsági szintet fognak elérni, aktív forgalomirányításnak köszönhetően is, és a magasabb sebességek mellett is nulla közelébe lesz csökkenthető a súlyos balesetek száma az autópályákon. Teljes mértékben egyet tudok érteni.
Forrás