Várkonyi Gábor Autóblog

Várkonyi Gábor Autóblog

A BMW konszernvezér szerint nem kizárólag a villanyhajtás a megoldás a klímavédelem szempontjából

2021. augusztus 09. - Várkonyi Gábor Autóblog
A BMW rekord félévének bejelentése után Oliver Zipse konszernvezér elegánsan ugyanakkor élesen kritizálta néhány konkurensének a stratégiáját a környezetvédelem terén.

232409053_303478131568475_7043732109734149413_n.jpg

Zipse több őszinteségre, igazságra és technológiai nyitottságra hívta fel a figyelmet az autóipart aktuálisan mozgató kérdések kapcsán. Ellentétben a Daimlerrel, a Volkswagennel vagy a Porschéval, a BMW-nél látnak jövőt a tüzelőanyagcellás hajtásban a személyautóknál is.

A CO2 csökkentés kapcsán Zipse a "bejelentéspolitika", a "világítótorony projektek" és meggyőződés nélküli nyilatkozatok ellen emelt szót.

A stuttgarti konkurenssel szemben a BMW-nél nem számítanak arra, hogy 2030-ra már a teljes paletta lényegében elektromos lesz. Az ő prognózisuk szerint globálisan 50% lesz az elektromos eladásuk, azaz csak minden második eladott autójuk lesz villannyal hajtott.

"Milyen CO2 lábnyomot hagy a teljes életciklusán keresztül egy jármű? Az atmoszférának, vagyis a klímának teljesen mindegy, hogy egy gyártó csupán akkus elektromos autókat akar gyártani, vagy BEV központú, vagy technológiailag nyitott stratégiát követ. A klímavédelem szempontjából egyedül egy dolog releváns: a valós CO2 kibocsátás, méghozzá a teljes képet nézve: a nyersanyagoktól az előállítási folyamaton át az aktív használaton keresztül a felhasznált anyagok újrahasznosításáig. Az a benyomásunk mostanában, hogy minél hangzatosabbak a bejelentések, annál hosszabbak a kisbetűs részek" Ezt nyilatkozta a BMW vezetője.

Hozzátette, hogy az elektromos autók náluk is központi súllyal szerepelnek a stratégiában, "de csak ott, ahol ennek értelme van".

"Ahogy mindenhol, a klímasemlegességnél is igaz az, hogy a cél elérése több úton keresztül is megvalósítható. Nem használ az ügynek, ha egyes utak elől elzárkózunk. Egy sem téves, amíg a klímavédelmet szolgálja. A hozzáállásnak sosem szabad ideológia alapon nyugodnia, hanem pragmatikus és gyakorlatorientáltnak kell lennie, a nagy vízió, a globális cél tükrében". Így folytatta Zipse, és teljes mértékben egyet tudok érteni ezzel a hozzáállással.

A szintetikus üzemanyagok bevetését is okos ötletnek tartja a BMW vezére olyan régiókban, ahol ennek a megoldásnak nagyobb realitása és hamarabb elérhető haszna van a klíma szempontjából, mint a megfelelő infrastruktúra kiépülésére várni.

2025-től jön a BMW-nél a "Neue Klasse", ezúttal nem úgy, ahogy a hatvanas években, amikor megmentette a márkát az új járműgeneráció, de hasonló jelentőséggel, ugyanis ez az architektúra kompromisszum mentes villany és hidrogén autókat tesz lehetővé.

Az Zipse-féle realista, mellébeszélés nélküli, mérnöki alapú megközelítés nekem pontosan annyira hiteles és szimpatikus, mint a Toyota elképzelései és tervei. Ehhez képest a "villannyal letudjuk a házi feladatunkat, a szoftverben meg mondunk nagyokat, hogy az árfolyam jól alakuljon" sok helyen utat nyert magának, de tartósan aligha lesz elég ez a hozzáállás a sikeres cégvezetéshez.

A bejegyzés trackback címe:

https://varkonyigabor.blog.hu/api/trackback/id/tr7216654622

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása