Várkonyi Gábor Autóblog

Várkonyi Gábor Autóblog

2028-ig a VW 14 millió elektromos autót szeretne értékesíteni a kínai piacon

2021. november 22. - Várkonyi Gábor Autóblog

A kezdeti, drámainak tűnő eredményekhez képest ugyan nagyságrendekkel jobb számok jönnek néhány hónap után a kínai piacról az ID család szereplése kapcsán, de megelégedésre nincs ok, sőt, a helyzet egyre kellemetlenebb, főleg a konszernvezér Diess számára.

258470839_374876807761940_1561077166686913097_n.jpg
Stephan Wöllenstein irányítja ugyan a kínai piacon a VW ügyeit, de végső soron Diess az, aki ezért a piacért is felel a cégen belül. Meg nem erősített hírek szerint mégis Wöllenstein lesz a vezéráldozat. Az Automotive News 3 napja írt arról, hogy február elején távozik a tapasztalt menedzser a cégtől, a csalódást keltő kínai eredmények kapcsán.

A kínai piac esszenciálisan fontos a németeknek. A pontos eredményekről profit szempontjából hallgatnak ugyan, de régóta lehet tudni, hogy a cég eredményéhez a kínai piac nagyobb mértékben járul hozzá, mint a teljes EU piacról származó haszon.

Az összes eladott VW 41 százaléka kínai tulajdonoshoz kerül. A múltban a VW és a VW-hoz köthető kínai partner cégek üzemeiből került ki minden ötödik új autó a teljes kínai piacon. Ez döbbenetesen erős pozíció.

Ezt a helyzetet kellett volna megőrizni az új elektromos generációval, amire a jelek szerint nem képes a termék, főleg azért, mert a teljesen elektromos autók piacán közben felnőtt sok, nagyon versenyképes terméket gyártani képes hazai cég. A főleg fiatalabb generációkat megszólító, tisztán villanyos autók esetében az ID család autói kevésbe attraktívak. Formájuk, menetteljesítményeik , digitalizációs tulajdonságaik "öregesek" a fiataloknak.

2028-ig a VW a tervei szerint 14 millió elektromos autót szeretne értékesíteni a kínai piacon. Az ID család 8 tagúra fog bővülni ennek érdekében, és 60, kifejezetten városi "ID. City Store" helyett 170-re bővítik azon értékesíti pontok számát, ahol közvetlenül tudják elérni a városi, fiatal "meggyőzendő" réteget.

Távoli "problémának" tűnik ez, de nagyon gyorsan súlyos következményei lehetnek egy ekkora cégre nézve is, ha nem a tervek szerint haladnak a dolgok az elektromos autók kapcsán. Ezért érdemes nagyon közelről figyelni, hogy mennyire tud meggyőző lenni ebben a szegmensben egy olyan gyártó, amelynek az ereje megkérdőjelezhetetlen volt eddig a "hagyományos" piacon, ugyanakkor azonos pozícióból indult új konkurensekkel a következő "játékban".

Forrás

A bejegyzés trackback címe:

https://varkonyigabor.blog.hu/api/trackback/id/tr2516761476

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása