Várkonyi Gábor Autóblog

Várkonyi Gábor Autóblog

Mennyire környezetkímélőek a szintetikus üzemanyagok a legfrissebb kutatások szerint?

2022. január 06. - Várkonyi Gábor Autóblog

90 év után először letaszították a trónról a GM-et az Egyesült Államokban. Egy japán gyártó adta el a legtöbb autót tavaly Amerikában. Hogy mi áll ennek hátterében, mi volt a Toyota sikerének a titka, és megismételhető-e ez idén, arról beszéltünk a mai Futómű rovatban a Millásreggeli keretein belül.

porsche-e-fuel-pic-1613931158.jpeg
Szó volt még továbbá a Hyundai és a Kia személyi változásairól, és arról, hogy valóban bezárják-e a motorfejlesztő részlegüket.

Az utolsó harmadban a szintetikus üzemanyagokkal kapcsolatos legfrissebb kutatásokat vettük célba, a Porsche és a T&E szemszögéből nézve. Valóban környezetkímélőbbek, vagy hiú ábránd erre a technológiára tenni?

Nézzétek meg az adást ezen a linken!

A bejegyzés trackback címe:

https://varkonyigabor.blog.hu/api/trackback/id/tr1216805206

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csorsza 2022.01.06. 18:09:49

Nincs olxyan magyar szó, hogy "leural".

gigabursch 2022.01.08. 18:12:07

A szemét értelmes felhasználása jó lehet.
De ehhez mindent a szemétből kéne biztosítani, ahhoz, hogy jó legyen.

TanBá · http://istenteszt.blog.hu/ 2022.01.09. 08:32:08

Még lesz kb 10-15 év átmenet, amikorra teljesen szinte eltűnnek a belső égésterű motorok és autók. Ahogyan előtte eltűntek a gőzhajtásúak is és a külső égésterűek is. ... és ahogyan eleve fejlesztik az alternatív üzemanyagokat, azok a múzeumi és veterán gépkocsik drága mulatsága fog csak maradni. Rendben is lesz ez így.

kuki123 2022.01.09. 10:17:53

@TanBá: mennyivel is jobb az elektromos kocsi
egy 4 keréken guruló környezeti katasztrófa
Maga az akku sose lesz kiforrott, nehéz, drága, degradálódik, és az nem kifejezés hogy káros a környezetre.
Se a kitermelése, se a gyártása nem környezetkímélő (lásd Göd)
De ha fel is találnák az olcsó, könnyen gyártható, könnyű, és nem degradáló aksit... akkor ott a villanyfelhasználás.
Addig nincs baj, míg pár kocsi csapolja meg a hálózatot random pár 100kW-al, de mikor a napi felhasználás 1 városban +1 városnyi lesz akkor majd lesz pislogás hogy oszt honnét, mert a hálózat rohadtul nem erre van tervezve.
Már a volvo is kiszámolta, hogy hát kell vagy 100e km mire elkezd "zöld " lenni, addigra az aksi ki is nyiffan. 250-300ekm-eres jó állapotú aksit meg még senki nem látott. Taps. annyit se fognak kibírni mint a TSI motorok. csak annak a javítása meg van 500-600e hufból...aksi 3-6 millió.
És akkor még ott van a gyulladás, egy kicsit szarabb a technika (madein csájna) már életveszélyes mert spontán gyullad töltés közben.

Már most látszódik, hogy a CNG meg hidrogén a megoldás, a nagy akkus villanykocsik(suv méretű tankok) meg tévút.

Kivlov 2022.01.09. 13:18:29

Álszentkedés az egést e-autó sztori.
Túl sok az ember a Földön, minden probléma innen indul.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2022.01.09. 19:30:25

Csatlakozom, ez az egész e-autósdi egyelőre a jótól q messze van.Az a baj, hogy durván ránk erőltetik ezt a szar, korai technikát, akaratunk ellenére.Egyszer majd biztosan jó lesz, vagy ki tudja persze.De addig had lehessen már használni dugatyús kocsit, főleg azoknak, akik nem akarnak (értsd: nem tudnak) kidobni kocsira 15-20 millió forintokat.Már pedig ez nem látszik biztosítva lenni.Lesz még ebből paláver, de bár ne lenne igazam.

GyMasa 2022.01.10. 17:09:47

Pedig, pont a zsintetikus üzemanyagok lehetnének azok, amik átsegítik a Földet az elektromos autózásra való átállásra, ráadásul pont úgy, hogy az Téenylegesen is koznyezetbarát lenne...
Plusz segíthetnének minden olyan területen is, ami fosszilis energiával működik, de esélytelen az akkumulátorra átállás. (gázturbinás erőművek, nehézipar, mezőgazdaság.)
süti beállítások módosítása