Várkonyi Gábor Autóblog

Várkonyi Gábor Autóblog

A Német Autógyártók Szövetségének elnöke szerint "a klímavédelemnek nem szabad a társadalmat szétszakítania"

2022. január 12. - Várkonyi Gábor Autóblog

A Bild-nek adott interjút az év elején a "Német Autógyártók Szövetsége (VDA)" elnöki tisztjét betöltő Hildegard Müller.

271749259_408235091092778_3174281356939083484_n.jpg
Idézek pár gondolatot:

"A kudarc nem opció". Ezt arra értette Müller, hogy az elektromobilitásra elköltött milliárdok alapján rendszert megrogyasztó kockázat lenne, ha nem jönnének be a számítások...

"A német ipar történetének legnagyobb transzformációját látjuk. A gyárak masszívan invesztálnak alternatív hajtásokba, digitalizációba, a gyárak átalakításába, az az elvárásom, hogy a többiek is csináljak meg a feladataikat". Valamint: "A jólét és a fenntarthatóság nem egymást kizáró fogalmak, ezt kell bizonyítania az iparnak".

A társadalmi és szociális vetületéről mondott igazán izgalmasakat Müller. A VDA elnöke szerint a közlekedési átállás egy túlontúl átpolitizált, túlfűtött, és heves indulatokkal kísért diskurzus Németországban. Ez szerinte nem jó irányba viszi a dolgokat. Müller kiemelte, hogy nem kormányzati szervezetek, úgynevezett NGO-k kisajátítják maguknak a jogot arra, hogy az autózás és közlekedés kapcsán a többségi társadalom nevében beszéljenek, miközben álláspontjuk nem tükrözi a többségi társadalom véleményét. "Nagyon privilegizált helyzetből érvelnek az esetek többségében".

"A párbeszéd kikerült az egyensúlyból, a klímavédelemnek nem szabad a társadalmat szétszakítania".

Müller szerint egyesek esetében hiányzik a belátása annak, hogy különböző élethelyzetekkel és szükségletekkel vannak különböző társadalmi rétegek a mobilitás kapcsán. A városlakónak például nem kellene előírniuk, hogy a vidékieknek hogyan kellene élniük.

"A mobilitásnak nem szabadna a gazdagok privilégiumává válnia".

Müller szerint a rekord szinteken mozgó üzemanyag és áram árak súlyos helyzetbe hozzák a társadalom szegényebb rétregeit. A VDA kiemelte, hogy a német jövedéki adó rendszert is át kellene alakítani az üzemanyagok megfizethetőbbé tétele érdekében. A jelenlegi német kormány éppen az ellenkezőjét csinálja: környezetvédelmi adókkal tovább drágítja a benzint és a dízelt.

A töltési infrastruktúra és az "energiewende" kapcsán Müller kiemelte, hogy nem állnak túl jól a dolgok.

Forrás

A bejegyzés trackback címe:

https://varkonyigabor.blog.hu/api/trackback/id/tr1116810824

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

miert? 2022.01.12. 11:31:12

Ha már idézted Müllert, nem ártana helyre tenni, amikor hülységeket beszél.
A (német) társadalomban senki nem sajátit ki semmit, hanem adott döntési jogokra felhatalmazást kap.
Ha én azt mondom magamról, hogy holnaptól én leszek a köztársasági elnök, akkor ezzel nem kisajátitottam ezt a poziciót, hanem egyszerüen csak hülyeséget beszéltem. Vagy megengedőbben nézve a dolgot, egy véleményt mondtam.
Az más kérdés, hogy bizonyos NGOknak elég nagy a befolyása a döntéshozatalra. De ez nem kisajátitás. Egyébként pedig mindenkinek megvan a lehetősége, hogy aktivan befolyásolja a közvéleményt.

W12petrol 2022.01.13. 21:16:32

Na megszolalt a főokos! Nem Müller beszél baromságokat hanem te te köztársasági elnök( banán köztársaság) idióta
süti beállítások módosítása