Várkonyi Gábor Autóblog

Várkonyi Gábor Autóblog

A három éves Tesla Model S-ek több mint 10%-a nem megy át elsőre a műszaki vizsgán

2022. január 31. - Várkonyi Gábor Autóblog

A Tesla rekord nyereséget jelentett a tavalyi évre nézve. Erről beszéltem a Millásreggeliben csütörtökön.

272854474_419613083288312_3442874638405004754_n.jpg
Eközben a német TÜV jelentése szerint a három évesen az első műszaki vizsgán megjelenő autók közül a Model S abszolút értelemben is az egyik legrosszabb teljesítményt nyújtja a vizsgált autók közül. A Dacia Logan és a Dacia Duster esetében van nagyobb hibaszázalék, minden egyéb vizsgált autó jobban teljesít, mint a Tesla Model S.

A három éves autók 10.7 százaléka nem megy át elsőre a német hatóságok előírásai szerint végzett műszaki vizsgán.

Három éves autókról beszélünk. Nem vevőelégedettségi mutatókról, nem különböző módon értelmezhető megbízhatósági statisztikákról. Jogszabályi keretek között meghatározott, objektív szempontok szerint, minden közlekedésben részt vevő autóra nézve egyformán kötelező műszaki elvárásokról.

Nehéz lesz ebből egy "megint bántják a Teslát" sztorit kreálni. Szerintem a poszt után biztos kell majd 10 perc is az első ilyen kommenthez.

Angol forrást kerestem: Thedrive.com, Autoevolution.com

A bejegyzés trackback címe:

https://varkonyigabor.blog.hu/api/trackback/id/tr2016997384

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zed is not dead yet 2022.01.31. 15:06:53

Tök jó lenne tudni, miért nem megy át? Gondolom nem a lambdaszonda hibája miatt. :p

Korrózió? Fékek? Mi a baj velük?

Sequoyah 2022.01.31. 15:31:29

@Zed is not dead yet:
Sajna ez egy nagyon gyenge cikk, hogy ezt a lenyeges adatot kihagytak. Sajna e nelkul nem is volt ertelme ezt megirni.

De a forras alapjan kiderul, hogy ezen hibaknak nem sok koze van az elektromos hajtashoz, hanem pl az ajtok mechanizmusa, vagy a lampak romlanak el neha, amik konnyen javithatoak.
Tipikus, es igazabol nem meglepo hibak egy olyan gyartotol aminek nincs 50 ev tapasztalata. Raadasul a 3 eves autok pontosan abbol az idoszakbol szarmaznak, amikor a Tesla kuszkodott a gyartokapacitas felfuttatasaval, es teljesen uj modellek bevezetesevel.
A Model S pedig mas vilag, nem az az uj tomeggyartott model mint a 3 vagy az Y.

Szoval a kerdes nem az hogy leteznek-e ezek a hibak. Hanem hogy ezen hibak milyen gyorsan tunnek el a kovetkezo modellevek soran. Ha ezen gyengesegek tovabbra is ekkora szamban leteznek 3 ev mulva a most legyartott autoknal, az mar inkabb ad okot az aggodalomra.

Sequoyah 2022.01.31. 15:33:47

Egyebkent egy nemet jelentesben annyira nem biznek. Az o premium autoik sem kepviselnek tul magas minoseget...
Viszont rendszeresen szeretik felfele kerekiteni a dolgokat a sajat autoik eseten, es lefele a kulfoldi autoknal. Ez hatvanyozottan igaz a kulfoldi elektromos autok piacan, mert ok jelentik a legnagyobb veszelyt a nemet autoiparra.

Pierr Kardán 2022.01.31. 16:14:58

@Sequoyah: Azért azt nem hiszem, hogy nem működő lámpák miatt nem megy az autó a vizsgán. Vagy ha ez igaz, akkor az nem az autó, hanem a gazdája hibája.

Egy 18 éves Daewoo Matiz tulajdonosa nem megy el úgy a vizsgára, hogy tudja, hogy nem működik mondjuk a féklámpa.

Ha mégis igazad van, és egy Tesla tulajdonosa elmegy rossz lámpával vizsgázni, akkor annak két oka lehet, vagy csak a Tasla tudja HonKongban kicserélni a rossz lámpát, vagy 3000 euró a csere ára...

Serény Vélemény 2022.01.31. 16:15:46

"A Dacia Logan és a Dacia Duster esetében van nagyobb hibaszázalék"

NNa, ez nagyon tetszik! Vessünk össze egy 3 millió forintos autót egy 30 millióssal... :-D
A németeknél sem gurul már messzebb a gyógyszer...

Világnézet Netes Napló · vilagnezet.blog.hu 2022.01.31. 17:59:17

A Tesla autó egy Vallás és Mítosz is egyben... kell, de túl lehet haladni ... aztán venni egy észszerű és raciolális hibrid Toyota, Kia, akár Mercedes, vagy Skoda hibrid kocsit

bontottcsirke 2022.01.31. 18:15:42

Cikk a semmiről.Miért nem megy át? Gondolom nem az emissziós tesztet bukja el. Fék van rajta, akkor meg? Ja, hogy a németek szerint. Inkább azt kéne írni,. hogy savanyú a szőlő, mert mi ,németek le vagyunk maradva és a sorhat dízelt reszelgetjük, meg a kettes tádét.

Öszödön pörölyt köpködő körömpörköltölő Ördög 2022.01.31. 18:18:19

Csak BMW. Soha nem veszek más kocsit. A BMW nem egyszerűen autó, hanem vallás.

tiltsál ki te gyökér 2022.01.31. 18:20:43

@Serény Vélemény:
Nem összevetették, hanem ezek azok, amik nem mennek át a vizsgákon legnagyobb arányban.

Öszödön pörölyt köpködő körömpörköltölő Ördög 2022.01.31. 18:22:12

Van egy 21 éves E46-om, ami még 50 év múlva is autó lesz, meg van egy 3 éves I3-am, ami olyan mint egy Tesla, csak minőségben kenterbe veri. Hogy nem megy 500 kilométert egy töltéssel? Ki nem szarja le! Megállok pár percre, töltök rá egy keveset, oszt megyek tovább. Mi a lófasznak cipeljek magammal 2 tonna aksit? A benzinesekkel sem vittem a tetőcsomagtartón 3 hordó gázolajat.

apro_marosan_petergabor 2022.01.31. 18:23:59

Elég alacsony infrmáció tartalma van ennek a cikknek
A "miért" hiányzik: lámpabeállítások, színhőmérséklet, netán fék - nem mindegy.
Nem feledjük, mikor a kontra gyártók szakemberei anyázták a teslát ajtó hézag, motorháztető hézag s egyéb okok miatt, mikor tényleg elindult a sorozatgyártás. A Tesla megrázta magát, elbocsátottálk az alkalmazottak 10%-át, s helyre álltak a dolgok, azóta nincsenek ilyen problémák. Ez a cikk, tipikusan olyan, mely a villanyautók - de főleg a TEsla - terjedését hivatott fékezni(amolyan anti marketing)...:(
ehhez képest a világ legértékesebb autógyártó cégejelenleg a Tesla. Közben a Ford és az Amazon villanyautó gyárba szállt be összesen 32%-al, s ez is lenyomja már a hagyományos autógyárakat, miközben még autó nem hagyta el a gyárat... Igaz az Amazon lekötött már 100.000 db dobozos teherautót...

Arcade Macho 2022.01.31. 18:25:24

@Pierr Kardán: "Ha mégis igazad van, és egy Tesla tulajdonosa elmegy rossz lámpával vizsgázni, akkor annak két oka lehet, vagy csak a Tasla tudja HonKongban kicserélni a rossz lámpát, vagy 3000 euró a csere ára..."

hany evig van a fritzeknel az ujautora a garancia?

tiltsál ki te gyökér 2022.01.31. 18:27:35

@Sequoyah: Tök jó a hozzáállásod.
Tehát, ha a Tesla csak 15 éve gyárt autót, akkor érthető, hogy nem megfelelő a műszaki állapota 3 éves korában? Jaa, meg hogy még nehézségeik is voltak három éve? Hát akkor teljesen jogos, ha 20 milláért egy szart kaptál.
A Teslaizmus egy vallás- és mint ilyen, a tények nem zavarják, imádják a szektavezért, és kész. Autopilot nem automata pilóta? Meg van bocsájtva. Ölt is, balesetet is okozott? Az sem baj, Elon sámán megígérte, hogy majd jobb lesz.

tiltsál ki te gyökér 2022.01.31. 18:30:33

@bontottcsirke:
"Cikk a semmiről.Miért nem megy át? Gondolom nem az emissziós tesztet bukja el. Fék van rajta, akkor meg?"
Egyem az okos fejedet, le van írva, hogy futómű és fényszórók leginkább. Biztos nehéz felfogni, hogy nem csak fék kell az autóra.

"Ja, hogy a németek szerint. Inkább azt kéne írni,. hogy savanyú a szőlő, mert mi ,németek le vagyunk maradva és a sorhat dízelt reszelgetjük, meg a kettes tádét."
Teljesen jó meglátás, hogy a vizsgaközpont kezdi el óvni a hazai piacot, és a három éves autókkal kekeckednek. Nyilván így lehet. Nem az, hogy egy vödör szart gyártanak, és a futómű szétesik.

tiltsál ki te gyökér 2022.01.31. 18:32:51

@apro_marosan_petergabor:
És attól jó lesz a felfüggesztés, mert a tesla a legértékesebb autógyártó?

tiltsál ki te gyökér 2022.01.31. 18:36:17

@Arcade Macho:
Hmm, te szerinted lehet múszaki hibás autóval is járkálni, nem? Akkor nem mindegy, hogy meddig van garancia?

Egyébként minden autógyártó máshogy ad garanciát, jellemzően a kopóalkatrészekre nem adnak. Szóval a futómű garanciájáról ne is álmodj.

tiltsál ki te gyökér 2022.01.31. 18:42:56

Egyébként nem tudom, hogy miért nem tudtok értelmezni egy cikket.
Az ember vesz egy autót. Évente elviszi a márkaszervizbe ahol megcsinálják a kötelezően előírt - futás és kor alaoján - javításokat, karbantartásokat, cseréket.
Az autót 3 éves korában viszed el először vizsgára - és ott szembesülsz azzal, hogy szar a futómű (meg a lámpák). Ami nyilván javítható, kicserélhető, még esetleg garanciába is megcsinálják.
Azért egy huszonmilliós vastól nem várná az ember, hogy 3 évesen bármilyen gondja is legyen...
Ami kérdés felvetődik, hogy a többi autónak vagy ennyivel jobb a futóműve vagy a márkaszervizek esetleg megvizsgálják őket 2-3 éves korukban -a tesla meg szarik rá.

Öszödön pörölyt köpködő körömpörköltölő Ördög 2022.01.31. 19:01:16

Nem csodálom, hogy a Tesla bukik. Az a kocsi olyan mint egy matchbox. Olyan mint egy Huawei telefon. Pár év után kuka, oszt lehet újat venni. Az jó, hogy utat mutattak a nagyoknak, hoztak egy új technológiát, ezért mindenki tisztelettel adózhat feléjük. De ki vesz olyan kocsit kétszer annyiért, ami belül úgy néz ki mint egy számítógépszimulátor kihajtott laptoppal középen, szétesnek a lemezei, és egy halom 2 tonna súlyú akkumulátoron csücsül a sofőr, ami bármikor felrobbanhat? A benzines kocsikon sem 3 hordó benzinen ülve vezettünk.

tiltsál ki te gyökér 2022.01.31. 19:02:09

@Öszödön pörölyt köpködő körömpörköltölő Ördög:
"hoztak egy új technológiát, ezért mindenki tisztelettel adózhat feléjük"
Melyik is volt ez az új technológia?

Öszödön pörölyt köpködő körömpörköltölő Ördög 2022.01.31. 19:06:06

@tiltsál ki te gyökér: Még jó, hogy a németeknél, tükörsima aszfalton közlekedés után vizsgálták a Teslát, nem a magyar utak után. El se tudom képzelni, mi lenne 3 év magyar közlekedés után egy Teslával. Még a komolyabb autók is szétesnek itt, nem hogy egy tanulmányautó.

tiltsál ki te gyökér 2022.01.31. 19:10:16

@Öszödön pörölyt köpködő körömpörköltölő Ördög:
1. Az autópályáink jobbak mint a németeknek
2. Itthon is van műszaki vizsga, max. nem csinálnak statisztikákat
3. Nem tanulmányautókról van szó, hanem 3 éve forgalomban lévő autókról.

Öszödön pörölyt köpködő körömpörköltölő Ördög 2022.01.31. 19:12:49

@tiltsál ki te gyökér: Használható, sorozatban gyártott elektromos autó és a hozzá tartozó töltőhálózat. A Tesla előtt senkinek nem jutott eszébe ez, és nem volt elég bátor a megvalósításhoz. Mindenki csak korcs, amorf alakzatú csökevényekkel kísérletezgetett 10-20 kilométeres hatótávokkal. Mindig kellenek az ilyen úttörők, de most már elkezdhetnének autókat gyártani, habár az a jelek szeint nem olyan egyszerű, mint amilyennek tűnik.

Öszödön pörölyt köpködő körömpörköltölő Ördög 2022.01.31. 19:16:49

@tiltsál ki te gyökér: A tanulmány csak vicc volt, tudom hogy forgalomban lévő autókról van szó,azonban kétségtelen, hogy egy masszív autó előállításához és a megfelelő gyakorlati , évtizedes-százados autógyártási tapasztalat megszerzéséhez idő kell. Nem elég 4 kerék, egy villanymotor meg egy bazi nagy többtonnás akkumulátor és pár év gyártási tapasztalat..

midnightcoder2 2022.01.31. 19:21:52

"A Dacia Logan és a Dacia Duster esetében van nagyobb hibaszázalék, minden egyéb vizsgált autó jobban teljesít, mint a Tesla Model S."

Kérdés, hogy az amcsi mûszaki vizsga mennyivel keményebb esetleg mint Pl. a magyar. Lehet, hogy arrafelé a Dacia cuccai már új korukban sem mennének át.

Öszödön pörölyt köpködő körömpörköltölő Ördög 2022.01.31. 19:23:40

@tiltsál ki te gyökér: Menj le néha azokról a dugóktól hemzsegő autópályákról és akkor láthatod miről beszélek. A németeknél 2 falu között olyan út megy, mint a most épült M4-es, csak keskenyebb. Össze se lehet hasonlítani azokat mondjuk a Lázi-Gic közötti, kráterektől hemzsegő útnak nevezett förmedvénnyel. Arra egy Teslával rátévedne valaki, lehet kerekek nélkül érne célba.

tiltsál ki te gyökér 2022.01.31. 19:38:10

@Öszödön pörölyt köpködő körömpörköltölő Ördög:
"Mindenki csak korcs, amorf alakzatú csökevényekkel kísérletezgetett 10-20 kilométeres hatótávokka"
Hatalmas tévedés. Mindenki elfogadható árú autót próbált gyártani. Azért voltak kicsik, kis hatótávval, mert így tudták az árát valamilyen szinten lent tartani.
Az egyetlen dolog amit a Tesla kitalált, hogy előálltak egy 40 milliós autóval, és sikerült bemarketingelniük - egy rakat klímahisztiző idióta segítségével.
Egyik gyártó sem a prémium szegletben gondolkodott az ev-kel, mert attól, hogy a leggazdagabb 1%nak van új játékszer még nem menekül meg a bolygó és az eladási számok se lesznek jók.

Öszödön pörölyt köpködő körömpörköltölő Ördög 2022.01.31. 19:47:30

De a legjobb az, amikor a megyehatáron megszakad az tükörsima út minősége, és mondjuk 100-al beledöngetsz egy kráterbe, egy 100 éves málló úton. Ilyen található Lázi után, mihelyst véget ér Komárom-Esztergom megye és belépsz GYMS megyébe. Majd miután elhagyod GYMS megyét 20-al, és 30 kilométer szenvedés, kráterkerülgetés után belépsz Veszprém megyébe, folytatódik a jó út. De ez a jobbik eset, mert gondtalanul gyorsíthatsz, igaz Teslával elhagyott féltengelyekkel, de teli akkumulátorral.

Zed is not dead yet 2022.01.31. 19:55:12

Hát igen, ha az ember elindul a források után, akkor azért talál valamit, ha majdnem olyan semmitmondó ez is, mint ez a cikk:

"Primary problems stated for the Model S were issues with the suspension wishbones, as well as problems with fog lights and low beams. Suspension problems and other quality faux-pas are often discussed when it comes to Tesla; sometimes it's as bad as bolts being missing from the factory."

Mondjuk ha kihagyjuk a szektás és nem szektás prekoncepciókat, akkor tényleg, lehetnek ezek simán kezdeti gyártási balfaszságok, de ez a tény nem igazán teszi jóvá azt a következményt, hogy pl. egy felfüggesztés-probléma miatt akár fejre is állhatsz a más szempontokból száguldozásra nagyon is alkalmasnak mondott autóval. Nem volt még teslám, nem tudom, vannak-e ennél is ilyen évenkénti garanciális szervizek, ahol esetleg ez a probléma még bőven időben kiderülhetne (úgy tudom nincsenek), szóval ez gáz. Nem lenne akkora gáz, ha emusk cége, látva ezeket a dolgokat, küldene infot a tulajoknak, hogy "menj el egy futóműshöz és méresd meg, mert lehet vele baj, a költségét meg majd mi álljuk". Persze ha küldene, ennek híre menne és nem az lenne a konklúzió, hogy milyen rendesek, hanem hogy "hö! milyen balfaszok, még egy telót se tudnak rendesen beszerelni!" és máris menne lefelé a cég részvényárfolyama.

Más részről meg a német autóipar bőven megéri a pénzét, amikor veszel egy "legeslegkurvajóbb" skodát, aztán az átlagos európai utakon közlekedve folyamatosan ráköltöd a gatyádat is a folyamatosan szarrá menő futóműalkatrészekre és nyilván, mivel ezek már érezhetően ropira mennek a vizsgaperiódusok között is, általában javítgatva is vannak (az persze érdektelen infó, hogy milyen drágán). Meg annak sincs túl nagy sajtója, hogy mondjuk egy nyomorult termosztát is simán kopó-fogyó tud lenni a fosvágen gruppe cuccainál, ahogy a légtömegmérő is, melyekről egy rendes japán autó tulaja azt se tudja, hogy van az autójában (ok, a légtömegmérőről talán tud, de nem mint kopó-fogyóról, ahogy a kutyacsontok (stabrudak), telók, lengőkarok is vígan elvannak 1-200 eKm-t, mielőtt az ember először hallana róluk).

Hmm, aztán ha már botrány ... hát az igazi botrány pl. az, ahogy egyes nagymúltú európai autómárkák modelljei rommá rohadnak pár év alatt. Aztán megy a nagy takarózás a "baktériumos lett a vizesbázisú festék" dumákkal, ahelyett, hogy azt mondanák, hogy "bocs, elbasztuk, gyere, adunk egy új autót helyette". Meg a felgyulladós motorú autókák több márkánál is, amiket nagyon nagy elánnal tussolnak elfelé (az itt imádat tárgyának tekintett bömösök közül is elég sok érintett van). Szóval az egyik kurva, a másik meg csak ott áll mellette a sarkon, mi?

Ez a logan/duster téma is lehet hogy olyan, hogy ezeket eleve sokan arra veszik, hogy olyan helyeken mozogjanak vele, ahova egy merdzsót sose vinnének, meg úgy bánnak velük, ahogy egy húszmillás pénisztoldattal sose tennék ... hát csodálatos, ha a vizsgára érve bizony ez meg is látszik szerencsétlen párákon? Aztán persze a tüvcsávók zu-ncoghatnak rajta oldalakon keresztül, hogy így meg úgy, jaj de sok baj van vele.

Öszödön pörölyt köpködő körömpörköltölő Ördög 2022.01.31. 20:06:32

@csorsza: Csak a diesel ég, és csak a 10 éves ötös 20d. Nekem olyan nincs, csak 21 éves e46 hathengeres benzines coupe, 10 éve megvan és soha nem adom el, mert nem adnak annyit érte amennyit nekem ér. A 10 éves dieselemet pár éve lecseréletem egy elektromosra, mert már nem megyek 1000 kilométereket egyhuzamra. Ha néha arra fanyalodnék egy sima elektromossal is lehet most már többezret menni(ha van elég időd), csak néha meg kell állni hozzá tölteni pár percre. A lényeg, hogy lehessen gyorstölteni hosszú úton, ha szükséges. Eleget fejlődött a töltőhálózat az utóbbi években. A túl nagy hatótávú akksi azért nem jó mert nehéz, és sokáig kell tölteni, vagy magasfesszel gyorsan, ami szétbassza. A legmegfelelőbb a 30-40 KWH, gyorstölthető. Az nem túl nehéz, de már el is megy sokat(2-300 km), ha meg tölteni kell max.20 perc alatt fel lehet nyomni. Otthon is 6 amperrel töltök, hogy sokáig jó legyen. A tesla a gyenge minőségéhez képest túl drága, pár éves BMW elektromost kell venni mert az elég olcsó, és alkatrész is van hozzá bőven bontva, ha esetleg törik.

Zed is not dead yet 2022.01.31. 20:29:48

Öszödön..: "A tesla a gyenge minőségéhez képest túl drága, pár éves BMW elektromost kell venni mert az elég olcsó" ... aztán "csak néha meg kell állni hozzá tölteni pár percre" .. höhöhö, szektamantrák ezek is, már bocs. Bár ez tény, hogy "A túl nagy hatótávú akksi azért nem jó mert nehéz, és sokáig kell tölteni".

Mantrákról azért annyit, hogy nyilván vannak, akik a fillérbaszás frontján vesznek villanytaligát (főleg addig volt így, míg mindenfelé lehetett ingyen tölteni, de persze az otthoni töltikézés is olcsóbb még mint a benya a kúton, ha nem is sokkal) és amúgy is dugóvánszorgásra és nagyvárosi ingázásra használják, amire tényleg való is. Volt cikk (tán a TC-n) arról, hogy mi a realitása ennek a "megyek, gyorstöltök és a fejem se fáj" dolognak és kiderült, hogy jelen pillanatban nagyjából semmi (odamész és foglalt, odamész és nem hajlandó gyorstölteni és arra se lehet rájönni, hogy az autó a ludas, vagy a töltőpont, télen és/vagy autópályázva egy orbitális szopás az egész hatótáv-téma, az autók (volt ilyen teszt pl. egy e-citrommal) összevissza tájékoztatnak arról, hogy mennyi is a hatótáv, szóval rohadtul nem tudsz tervezni se, szar a hatótáv és satöbbi.

Az egész koncepció van elbaszva, mert amíg az össze városi áruterító, szaladgálós autó, taxi, városi busz, kukásautó, stb.-stb. nem megy villannyal, addig erre a személyautós platformra ezt az egész témát kár volt ráborítani. Nyilván, az idióta EUrokrakták EU-norma faszságai tették az autóipart kényszerpályára, de ez éppolyan őrültség, mint mikor szabványt alkottak az uborka görbeségének engedélyezett mértékére és senki nem röhögött rajtuk. Aztán az uborka-szabvány elmúlt, remélem ez a "mindenki menjen villanytalicskával mindenhova és kúrjuk szét a maradék környezetet és a német ligniterőművekkel, meg az akkumulátoriparral" dolog is elmúlik már végre, mert nagyon gáz, ami itt megy.

És még 1 dolog: volt egy tudóscsapat, akik vagy 20 éve elkezdtek dolgozni ezen a villanyos témán, de az egészet az üzemanyag oldaláról közelítették meg. Kifejlesztettek egy fémsó-oldatot, tkp. egy elektrolitot, ami nagy töltéssűrűséget volt képes tárolni, csináltak hozzá külyüt, ami ezt jól ki tudta belőle venni, megtervezték a töltésének módját is (benzinkút-szerűen, töltött elektrolit be, közben töltetlen elektrolit ki, a lötty töltése a "kúton" történik, stb.), mindent készre csináltak, aztán ha jól emlékszem olyan kb. 10 éve lehetett róluk utoljára hallani. Nyilván zsebre vágta valamilyen érdekcsoport az egészet tokkal-vonóval, azóta agyon is hallgatják. Legutolsó interjúban amit olvastam a csoport szóvivője említette is, hogy könnyen lehet, hogy jön majd egy olyan szponzor, aki azt mondja, hogy "megvettem, innentől az enyém és most megy a fiókba" és lám, ez is történt. Aztán mindenki úgy tesz, mintha nem lenne alternatíva a sárnehéz akuk hurcolására, meg az elkúrt töltésre, meg az egész hatótávparára. Hát van, csak talán nem elég jó biznisz, túl egyszerű, vagy a franc tudja.

Zed is not dead yet 2022.01.31. 20:32:59

Ja, és lelkesedünk a hibridekért, mert "azannya, elmegy 8 literrel". Hát ez cuki. Van egy jelenleg 3 éves hyu i30-am, 1.4T, amióta megvettem nem nulláztam le az átlagfogyasztás-mérőt, 6.5 -en áll már bő két éve. Azt nekem senki ne mondja, hogy az jobb a környezetnek, amikor egy autó végül többet éget el.

hummel8 2022.01.31. 20:48:34

@Zed is not dead yet:
1999es Volvo S80 2tonnas vas, 5 hengeres sor 5 Audi diesellel 140 LE... eur 2es

5.8 a vegyes fogyasztasa, ha palyazol, akkor 6.3.

Sogorom 2 eves csoda biturbo diesel Passatja 8.1... adblue, euro 8319 stb... akkor melyik a karosabb??

bontottcsirke 2022.01.31. 21:02:43

@tiltsál ki te gyökér: mi van leírva te szerencsétlen? Semmi,hangulatkeltés,amolya brit tudósok szinten. Ilyen hülyeségeket eddig sehol senki nem hozott le. Amolyan térdcsapkodós válasz a dízelcsalásra. Szívesen

bontottcsirke 2022.01.31. 21:04:49

@hummel8: a dízel,de azt nem fogjátok fel a pont agyatokkal,mert csak a fogyasztást nézitek. A tüdőrák erről még nem tud.

Zed is not dead yet 2022.01.31. 21:12:48

@hummel8: Igen, sajnos a dízel az a cucc, ami szerintem is menthetetlen, mindegy hogy 5.8 vagy 8.1. Elég ha egyszer elmegy melletted egy, miközben te gyalogosan vagy kerékpárral mész az úton és megutálod egy életre. Korom, húgyszag (az újabbaknál az adblue-val), nem lehet mentség rá a fogyasztása, amikor egy benzines is tud 6 és 7 közötti fogyasztást. OK, nyilván nem egy fölöslegesen nagy csatacirkáló, de azért nem kell kiapicanto ahhoz, hogy ne legyen túlzó a fogyasztás.

Volt egy öreg haverom, aki mindig azt mondta "a dízel, az traktor". Hát ... igen.

hummel8 2022.01.31. 21:51:46

@Zed is not dead yet: az a baj a dieselnel mindenki a szarracsippelt audis hülyegyerekekre gondol, (hozzatennem en egyAFN-nel is jarok) illetve a rom BKV buszokra, fekete koromcsikkal... pedig egy jol beallitott TDI nem füstöl, nem büdös es eljar 6L alatt.. csak ki kellenea sünöknek szedni a sok mocskot, amit 20e- ert meg attolnak müszakin, akar azert mert nincs benne katalizator, akar azert mert felcsavartak 110LE-röl 230 le-re.

Zed is not dead yet 2022.01.31. 22:38:04

@hummel8: "TDI nem füstöl, nem büdös"

Igen, az komoly különbség, hogy a szar dízel mindig büdös, a nem szar dízel meg csak akkor, amikor az elektronika azt mondja neki, hogy most (DPF-regen, mittudomén).

Próbáld ki egyszer (nem kell egynél többször), hogy amikor egy jó állapotú, modern dízel elmegy melletted terhelés alatt (emelkedőn felfelé, netán erős gyorsítás közben), akkor te ott állsz az út szélén és érzed, amit kell. Sajnos, lesz mit. A minimum, amit mindig érzel az adblue-soknál, hogy hányingerkeltő pisiszagot tereget maga mögé (és ugye ami orral érezhető, azt bizony az arrajáró beszívta és megszívta). A nem adblue-sok nem pisiszagoznak, csak amikor az elektronika úgy gondolja, akkor csinálnak egy cuki kis szűrőtisztítást, vagy a tököm tudja miket még (nem vagyok autószerelő, csak tapasztaltam elégszer a dolgot), amikor az _AMÚGY_ korszerű, jól karbantartott és modern autó egy pár másodpercig koromgyártógéppé változik és röviden és tömören kiböfög egy adag szart.

Sajnos elég sokat kerékpározok a Bükkben olyan utakon is, ahol van járműforgalom (mert azt a helyet, ahol kerékpározni lehet muszáj ezeken keresztül megközelíteni) és némelyik elég kanyargós és meredek, ahol az autóknak kell fékezniük és aztán ismét gyorsítaniuk elég sokszor és olyan szagokat meg füstöket produkálnak vadonat új csili-vili dízelek is, hogy az elmondhatatlan. Nem véletlen, ugye, hogy nagyon nem jellemző a dízelmotoros kabrió egyik márkánál se. :p

Szóval bocsáss meg, de a "jó dízel nem ..." mantra egy önáltatás, azzal együtt, hogy a szar dízel meg egymilliószor szarabb, az biztos.

Volt, amikor épp autót cseréltem és gondolkodtam rajta, legyen-e dízel, mert a TC-sek épp olyan videót csináltak, hogy odaálltak a dízel mögé és mondták hogy "nahát, ebből tisztább levegő jön ki, mint ami bemegy". Aztán tapasztaltam élőben a valóságot és letettem erről. Egyébként egy benzinesnek is van égésterméke és egy szar benzines simán tud olyan szar lenni, mint egy szar dízel, de ha egyszer muszáj autóznom, akkor én inkább a benzineseknél maradtam eddig. Biztos lesz olyan villanyautó, amibe majd egyszer szívesen átülök, de az a JELENLEGI technológia, ami most a hibrid/villany vonalakon megy, az szerintem csak célzott szabványoknak való válogatott megfelelésről szól, egyébként rosszabb, mintha nem lenne. Horror elgondolni is, mi lesz, amikor a sok ostoba politikai döntés miatt lenullázott áramtermelő kapacitásokat muszáj lesz minden mindegy alapon szénnel meg lignittel turbózni, mert kell a delej a sok villanyszarba, meg amikor elkezdenek ezek az akksik tömegesen elfáradni és kiderül majd, hogy a reciklálás annyi lesz mint a sima akksiknál: indiában/kínában/vietnamban/afrikában szétbaszatni a falusiak által kalapáccsal, vagy ledarálni grinderrel, kiszedni belőle a ritkafémeket, amennyire lehet, a többi meg mehet a szemétdombra a falu szélére, elvégre india elég messze van, kit érdekel, mi történik ott? :(

tiltsál ki te gyökér 2022.01.31. 22:51:32

@Öszödön pörölyt köpködő körömpörköltölő Ördög:
" 30-40 KWH, gyorstölthető. Az nem túl nehéz, de már el is megy sokat(2-300 km)"
Hát, ezt valahogy nem hiszem... 18-20kWh /100 az egy jó fogyasztás, ideális körülmények mellett, egy kis autóban.

tiltsál ki te gyökér 2022.01.31. 22:55:32

@bontottcsirke: Ott van a források között. Igen, külföldiül, de gugli transzlétor a barátod, ha már ostoban vagy nyelvet tudni.

tiltsál ki te gyökér 2022.01.31. 23:04:13

@Zed is not dead yet:
"Ja, és lelkesedünk a hibridekért, mert "azannya, elmegy 8 literrel". Hát ez cuki. Van egy jelenleg 3 éves hyu i30-am, 1.4T, amióta megvettem nem nulláztam le az átlagfogyasztás-mérőt, 6.5 -en áll már bő két éve. "
Azt esetkeg hasonló méretű hibriddel kell összehasonlítani, nem egy kétszer akkora Rav4-el.
Corolla 5 liter körül van..

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.02.01. 00:34:22

@tiltsál ki te gyökér: "Suspension problems and other quality faux-pas are often discussed when it comes to Tesla; sometimes it's as bad as bolts being missing from the factory"

Az azért megnyugtató, hogy már a gyárból is így jön ki, nem? Mondjuk ennek semmi köze a német utak gyatra minőségének. Biztos a mocsok németek szedték ki a Teslából !
Az amerikai munkás sose hibázik, ha meg Musk irányítja, akkor pláne!

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.02.01. 00:35:46

@Öszödön pörölyt köpködő körömpörköltölő Ördög: "Suspension problems and other quality faux-pas are often discussed when it comes to Tesla; sometimes it's as bad as bolts being missing from the factory"

Azért ez durva.

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.02.01. 00:39:56

@Sequoyah: "Suspension problems and other quality faux-pas are often discussed when it comes to Tesla; sometimes it's as bad as bolts being missing from the factory"

Azért attòl szarabb minőséget kevesen produkálnak, mint a Tesla.
Vazze, 3 évesen kell kiderülni, hogy a gyárban kihagytak egy csavart a futóműből?!

A Dacia volt utoljára ilyen, amit újra össze kellett rakni átvétel után! Mondjuk az is igaz, hogy vagy harminc éve...

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.02.01. 00:47:29

@Sequoyah: "Suspension problems and other quality faux-pas are often discussed when it comes to Tesla; sometimes it's as bad as bolts being missing from the factory"

Hát, én nem volnék ennyire megengedő, ha a durvadrága autòmròl kiderülne, hogy 3 évig életveszélyben voltam miatta!
Egy berepûlôpilóta tudja, mit vállal. Meg is fizetik. Itt Musk az, akinek fizetni kéne a tesztpilótákat.

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.02.01. 00:59:50

@Öszödön pörölyt köpködő körömpörköltölő Ördög: sokan próbálkoztak elektromos autóval, az akkumulátor volt a gyenge láncszem. Musk azzal dobott nagyot, hogy bevállalta a lítium akksit. Igaz, életveszélyes, mondjuk egy neves gyártó évtizedekre elveszti a renoméját, ha a dolog balul sül el. Musk csak a mások pénzét veszítette volna el.
Ha nem jön neki össze, ma nem zseninek neveznéd, hanem szélhámosnak.

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.02.01. 01:02:43

@bontottcsirke: azért nem megy át, mert ùgy jõn ki a gyárból, hogy hiányzik egy csavar a futóműből! A mocsok német meg észreveszi! Savanyù a szőlő?

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.02.01. 01:07:41

@Zed is not dead yet:
NIO. Norvég gyártó, az akksi cserélhető. A telefonodon lefoglalsz egy időpontot, odagurulsz a "benzinkúthoz", az autónak átadod az irányítást, az betolat, akksi alulról kicsavaroz, ùj felrak, autó kiáll. Kevesebb, mint 5 perc!

Dzsink 2022.02.01. 05:33:55

Csak a saját példánk: itt New Jersey államban az utak eléggé "jó minőségüek vagy rosszabbak" mint otthon. Az összes kengescsillapito kart kicseréltem közel 110000 mérföld után mert a gumi silent micro repedeseket mutatott. Én vigyázok a kocsi rá és csak én vezetem.

kunzoo 2022.02.01. 06:40:23

@Zed is not dead yet:
Az uborka görbeségére már 1981 ben volt magyar szabvány. Görbe uborkával kevesebb a netó tömeg ugyanakkora töltő tömeg esetén. Tehát nem fér annyi az üvegbe.

bontottcsirke 2022.02.01. 08:00:19

@tiltsál ki te gyökér: a cikkben nincs , nyugodj békében, úgyhogy nem is foglalkoznék vele, ha lehet.

//VV\ 2022.02.01. 08:04:08

Azért ebben az esetben a tulaj helyében megkérdezném a Tesla márkaszervíz vezetőjét is, mert biztos, hogy ennyi idő alatt legalább egyszer volt időközi szervizen a kocsi. Hogy a fenébe nem vettek észre egy ilyen hibát? Miért a műszaki vizsgán derül ki? Lehet, hogy a gyárban hibáztak, de a helyi szerviz is megéri a pénzét. Ott meg már általában ehte német Hansok dolgoznak, nem banános Joe-k. Rendszerszintű gond ez a Teslánál, és ez az ami miatt annyira gáz, hogy kiderült.

bontottcsirke 2022.02.01. 08:07:53

@kunzoo: ÓÓ, tompika megtaláltam;
Primary problems stated for the Model S were issues with the suspension wishbones, as well as problems with fog lights and low beams. Suspension problems and other quality faux-pas are often discussed when it comes to Tesla; sometimes it's as bad as bolts being missing from the factory. Outside of the anecdotes, however, it's interesting to see real data collected from the wild that confirms the real scope of the issue.

felhívnám a kis figyelmedet: Outside of the anecdotes,

na, legendázzatok otthon, persze majd egy gyár olyan hülye, hogy futóműelem nélkül küldi ki az autót. Nyugodjatok már békében.

kunzoo 2022.02.01. 08:12:19

@Igazamvanvagyigazamvan?:
Ezt megpróbálta a PSA is, de elhalt az ötlet. Maga a csere jó dolog, de az akksi nem volt a tulajdonod. Emiatt eladhatatlan az autó. Nincs lehetőség optimalizálni az akksi méretét. Ez befolyásolja a többi modell méretét.
Kb. Mintha benzintankot cserélnél a kúton, ami még egy gyártó típusai között sem egyforma.

kunzoo 2022.02.01. 08:13:15

@bontottcsirke:
Ezt most miért nekem küldted????

//VV\ 2022.02.01. 08:26:08

@midnightcoder2: Amerikában olyan, hogy műszaki vizsga nincs. A gépjármű műszaki állapotáért a tulajdonos felel korlátlanul. Ezt a felelősséget tudja átruházni időszakos szervizekkel részben a szervizekre. Azért mondom, hogy részben, mert ha két szervíz között bármilyen műszaki meghibásodás fellép, és a tulaj igazoltan nem törődik vele... Az az ő felelőssége. Amerikában egyetlen dolog van, amit időszakosan vizsgálni kell, az az autó károsanyag kibocsátása. Ezt sem vizsgapontokon végzik, úgy megy mint a McDrive. A tulaj beáll a kocsival, magának bedugja a szondát a kipufogóba, követi az utasításokat, a végén meg megkapja a nyomtatóból a bizonylatot.

midnightcoder2 2022.02.01. 08:34:12

@Zed is not dead yet: "Horror elgondolni is, mi lesz, amikor a sok ostoba politikai döntés miatt lenullázott áramtermelő kapacitásokat muszáj lesz minden mindegy alapon szénnel meg lignittel turbózni, mert kell a delej a sok villanyszarba"

Egyrészt ma is leginkább gázerõmûvek jelentik a fosszilisakat. Plusz egyre több a napelem. De szóba jöhet az atom is, csak el kell zavarni az agyhalott zöldeket, akik eleddig a legtöbbet tették a globális felmelegedés beindításáért minden civil szervezet közül.

De még ha dízelolajat égetnének el az erõmûben, az is jobb lenne mint a dízel autó, mert a korom részecskék nem három méterrel az orrod elõtt hagyják el a kipufogót. Ráadásul nem olyan szuper mikrokorom részecskék amik az érfalon is átmennek...

"meg amikor elkezdenek ezek az akksik tömegesen elfáradni és kiderül majd, hogy a reciklálás annyi lesz mint a sima akksiknál: indiában/kínában/vietnamban/afrikában szétbaszatni a falusiak által kalapáccsal,"

Kis hazákból az akkumlátorokat jelenleg az elmaradott Ausztriába viszik újrafeldolgozni, ahol a csóró osztrák parasztok verik szét õket kalapáccsal.

midnightcoder2 2022.02.01. 08:38:18

@//VV\: Érdekes rendszer. De nem feltétlenül rosszabb mint az itteni.

midnightcoder2 2022.02.01. 08:38:56

@//VV\: Viszont szépem mutatja, hogy arrafelé mennyivel inkább felnõttnek van tekintve a polgár mint Európában.

tiltsál ki te gyökér 2022.02.01. 08:57:16

@Igazamvanvagyigazamvan?:
A csavar hiánya nem biztos, hogy a futóműre vonatkozik, lehet, hogy a többi faux-pas ről szól...
Ezek az autók az első forgalomba helyezésükkor átmentek a vizsgán, úgyhogy ami problémás azt a 3 év használat hozta ki.
Én - bár ez csak találgatás - arra gondolok, hogy a tesla tulajok azt hiszik, hogy a kocsijuk kiír majd nekik minden hibát, és majd a musk szoftveresen megoldja. És a tesla filozófiájától nem áll távol, hogy a szervizek is pontosan így állnak hozzá. Alapból nem lennék meglepve, ha nem autószerelő végzettségűek dolgoznának a szervizben, hanem informatikusok meg szociológusok. Éves átvizsgáláskor lefuttatnak egy diagnosztikát, aztán közlik, hogy mehetsz a vizsgára, hibátlan a kocsi. A realitás meg szájbaver.

tiltsál ki te gyökér 2022.02.01. 09:00:49

@//VV\: "Hogy a fenébe nem vettek észre egy ilyen hibát? "
Ha tippelhetek, akkor úgy, hogy pont olyan Musk féle mágusokat vesznek fel, akik azt hiszik, hogy lefuttatnak egy diagnosztikát, és az majd kiírja a problémát. A futómű meg erről nem tud, hogy szólnia kéne a vezérlésnek.

eMeL · http://emel.blog.hu/ 2022.02.01. 09:24:20

@Öszödön pörölyt köpködő körömpörköltölő Ördög:
"egy masszív autó előállításához és a megfelelő gyakorlati , évtizedes-százados autógyártási tapasztalat megszerzéséhez idő kell"

És mivel elképzelhetetlen nagy a tőkeértéke akár vehetett volna egy kisebb autógyártót, amelyiknek vannak tapasztalatai bőven.
A kínaiak megteszik és nekik működik.

tiltsál ki te gyökér 2022.02.01. 09:36:47

@midnightcoder2:
"Egyrészt ma is leginkább gázerõmûvek jelentik a fosszilisakat."
Kivéve ugye Németország, ahol lignittel nyomatják. Most éppen miattuk szopik egész Európa, ha eddig nem vetted észre.
"Plusz egyre több a napelem."
Amivel továbbra is az a baj, hogy nem süt este a nap.

"De még ha dízelolajat égetnének el az erõmûben, az is jobb lenne mint a dízel autó, mert a korom részecskék nem három méterrel az orrod elõtt hagyják el a kipufogót."
Az emberiség pár százezer évig elvolt a korommal, amikor a tűz körül ültek a barlangban...

" Ráadásul nem olyan szuper mikrokorom részecskék amik az érfalon is átmennek..."
Na, azzal már nem volt olyan jól el az emberiség. - köszi zöldek.

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.02.01. 09:38:18

@tiltsál ki te gyökér: nem hiszem, hogy úgy vizsgáztatták volna, hogy már a tervezésnél hiányzott egy csavar. Az nem a 3 éves vizsgán derül ki.

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.02.01. 09:47:46

@tiltsál ki te gyökér: az igazi gond az, hogy ezek az akksik elmennek vagy 8-10 évet. Aztán kuka az autó...Peugeot: 31 ezer font. Új akksi 26 ezer. Használtan 3-5 ezret ér az autó. Gazdasági totálkár.

A másik gond, hogy az akkumulátorok fejlődnek. A ma megvásárolt autó erkölcsi avulása 5 év múlva tizedelheti az árát.

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.02.01. 09:49:17

@tiltsál ki te gyökér: majd küldenek rá neten egy frissítést(-:

miert? 2022.02.01. 10:05:38

@Zed is not dead yet:
"Kifejlesztettek egy fémsó-oldatot, tkp. egy elektrolitot, ami nagy töltéssűrűséget volt képes tárolni, ..., megtervezték a töltésének módját is (benzinkút-szerűen, töltött elektrolit be, közben töltetlen elektrolit ki, a lötty töltése a "kúton" történik, stb.)... aztán ha jól emlékszem olyan kb. 10 éve lehetett róluk utoljára hallani."
Igen, ez igéretesnek tűnt. Akkor. Azaz a kétezres évek elején, amikor még a Toyota hibrid Prius is Ni-hibrid akkuval ment. De aztán jött a Li aksi, és mindent letarolt, mert mégjobb volt.
Az elektrolitnak sajnos nem elég nagy a teljesitmény sűrűsége. Legalábbis a Li-ion aksihoz képest. Igy a gyors feltöltés előnye nem tud igazán érvényesülni. (Hiába tart az elektrolitcsere csak 2 percig, ha 50km-enként meg kell állni "tankolni").
Ha még lesz valami alkalmazása, akkor esetleg földi telepitésű vészhelyzeti elektromos hálózati állomások esetében, ahol a tömeg nem számit.

eMeL · http://emel.blog.hu/ 2022.02.01. 10:25:10

@kunzoo: "Az uborka görbeségére már 1981 ben volt magyar szabvány. Görbe uborkával kevesebb a netó tömeg ugyanakkora töltő tömeg esetén. Tehát nem fér annyi az üvegbe."

Sőt. Erről olvastam.
Ez egy árutőzsde szabvány dolog.
Ugye ilyen árucikkekkel (pl. mezőgazdasági) csak akkor lehet kereskedni tőzsdén elektronikusan, az árut nem is látva ha valamiféle szabályok közé szorítják.
És ez az "uborkagörbölet" (meg méretek is persze) csak konzervgyári standardok.

De jó is ám sok embernek olyanról véleményezni, amiből semmit sem ért.

kunzoo 2022.02.01. 10:59:08

@eMeL:
Rendes MSZ szabvány. Nem csak valami belsős dolog. Egy fajta értékét nyagyban befolyásolja hogy a termése mekkora része felel meg a szabványnak.

bordon 2022.02.01. 11:08:18

Amerikai szemét a Tesla, csak sikerült felhypeolni. Ők voltak az elsők, olyan terméket dobtak a piacra, aminek nem kellett akkor más villanyautókkal versenyezni. Eldobható, eldobandó termék, mint egy egyszerhasználatos borotva.
@Sequoyah: A német prémium annyira szar, hogy Amerikában is veszik a BMW-t meg a Porschet mint a cukort és ezek a minőség szinonimái ott is.
A Tesla-val addig volt elnéző a közönség, amíg nem jöttek sorban az elektromos autók más gyártóktól.
Amúgy a Tesla nem luxusautó minőségét, szolgáltatásait tekintve. Egy elektromos autó, ami jól gyorsul, mert a trolibusz is jobban gyorsul, mint a dízel Ikarus.

tiltsál ki te gyökér 2022.02.01. 12:02:04

@Igazamvanvagyigazamvan?:
"nem hiszem, hogy úgy vizsgáztatták volna, hogy már a tervezésnél hiányzott egy csavar. "
Nem gondolom, hogy a tervezésnél hiányzott valami, mert akkor vagy nem kap típusengedélyt, vagy szétesik még a tesztidőszakban.
Ez inkább összeszerelési hiba lenne, de akkor nem helyezték volna forgalomba.

Szerintem simán széthullott 3 év alatt, a tulajok meg a szervíz meg alá sem néztek.

Ami érdekes, az a ködlámpa hiba. Na, azt ki is kell írnia az autónak, meg a tökhülye informatikus is láthatja, hogy nem világít valami..

bontottcsirke 2022.02.01. 12:12:49

@kunzoo: bocs, a tiltsalkinek ment volna

bontottcsirke 2022.02.01. 12:13:52

@bordon: szép ,tájékozatlan vagy

csorsza 2022.02.01. 12:28:44

@Öszödön pörölyt köpködő körömpörköltölő Ördög:

"Ha néha arra fanyalodnék egy sima elektromossal is lehet most már többezret menni(ha van elég időd), csak néha meg kell állni hozzá tölteni pár percre. "

Kamu. nem lehet többezret menni, csak ha hosszabb időkre megállsz tölteni. Lásd Becsületesnepper és haverja tesztje Wuppertal-Gödöllő közt, Tesla vs. Passat TDI.

". Eleget fejlődött a töltőhálózat az utóbbi években"
Kamu. Hol? Még németbe' se.

"pár éves BMW elektromost kell venni mert az elég olcsó, és alkatrész is van hozzá bőven bontva, ha esetleg törik."
Nem tom, mennyire olcsó, meg mi az olcsó, de nem hinném, h nagyon olcsónak számitana errefelé. És ki tudja szerelni? Mennyiért? Majd a Józsi beépiti a garázssoron a bontott nagyfesz alkatrészt, azt' fel is programozza a vezérlést. Felejtős. Elektromos BMW kell, de új alkatrészre nincs pénz? Gáz.
Ha meg törik, kuka, pláne a régebbi autó. Olyan drága javitani, h gtk-ra veszik inkább a biztositók (itt volt régebben egy Allianz-os cikk erről).

Uzi 2022.02.01. 12:52:11

@Pierr Kardán: Német TÜV-on buktatták meg már az autóm, mert az egyik ködlámpa nem teljesen jól volt beállítva (és az állítócsavarja valószínüleg kapott egyet padkához közel parkolásnál és nem lehett rendesen beállítani) Előtte nem vettem észre, az éves szerviz sem nézegette.

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.02.01. 12:59:45

@tiltsál ki te gyökér: szerinted minden autót, ami kigurul a gyár kapuján vizsgál a hatóság? Én úgy gondolom , a saját revízió átnézi, de ismerve Muskot, és a nyomást, ami a gyáron volt, nem feltétlen 100%-on dolgoztak.

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.02.01. 13:01:00

@Uzi: ez sajna nem érv. Ettől nem lesz szignifikáns eltérés az eredményekben más gyártók autóihoz képest.

Uzi 2022.02.01. 13:03:54

@Igazamvanvagyigazamvan?: Arra válaszoltam, hogy "Azért azt nem hiszem, hogy nem működő lámpák miatt nem megy az autó a vizsgán. Vagy ha ez igaz, akkor az nem az autó, hanem a gazdája hibája." - szerintem erre érv :)

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.02.01. 13:05:29

@csorsza: Magyarország, ahol az autók átlagéletkora 20-év, nem igazán lehet piac a 8 évig hajtható elektromos autóknak. Mielőtt: Anglia sem sokkal jobb.

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.02.01. 13:09:02

@Uzi: oké, elnézést. Mondjuk az alapállítás elég zavaros, örülök, hogy tudtad értelmezni.
"Azért azt nem hiszem, hogy nem működő lámpák miatt nem megy az autó a vizsgán"

Én hiszem, hogy nem működő lámpa esetén nem megy át a vizsgán.

tiltsál ki te gyökér 2022.02.01. 14:02:32

@bontottcsirke:
Jaaa, hogy nekem jött? :D::DD
" Outside of the anecdotes, however, it's interesting to see real data collected from the wild that confirms the real scope of the issue.

felhívnám a kis figyelmedet: Outside of the anecdotes,"

Én meg felhívnám a figyelmedet arra, hogy az anekdotákon kívül, egyébként érdekes látni az igazi adatokat a való életből amelyek megerősítik a téma valódi mértékét.
Talán fizess be egy nyelvtanfolyamra..
Érted, okoska? Ezek tények, hogy széthullanak a tesla futóművek.

tiltsál ki te gyökér 2022.02.01. 14:05:01

@Igazamvanvagyigazamvan?: Az kibaszott élet, hogy megvágnak a vizsgán egy nem működő lámpa miatt. Ebbe ne legyenek illúzióid, még itthon is körbefényképezik a lámpákat- működés közben. Ha annyira hülye vagy, hogy vizsga előtt nem vagy képes körbejárni a kocsit, hogy világít-e rendesen, akkor baszhatod.
Esetleg, ha nagyon jó fej a vizsgabiztos, akkor félreküld, hogy cseréld ki az izzókat, mert mondjuk elhiszi, hogy öt perce mentek ki. De hogy át nem enged, az kurvaélet.

tiltsál ki te gyökér 2022.02.01. 14:07:28

@Igazamvanvagyigazamvan?:
"szerinted minden autót, ami kigurul a gyár kapuján vizsgál a hatóság?"
Nem akkor amikor kigurul, hanem amikor forgalomba helyezik.
Könyörgöm, az első forgalomba helyezésnél is van műszaki vizsga minden országban. Akkor kap rendszámot.

tiltsál ki te gyökér 2022.02.01. 14:13:40

@Uzi: "az egyik ködlámpa nem teljesen jól volt beállítva (és az állítócsavarja valószínüleg kapott egyet padkához közel parkolásnál és nem lehett rendesen beállítani) Előtte nem vettem észre, az éves szerviz sem nézegette."
:D:D::D
Ez azért érdekes, mert az első ködlámpa nem kötelező, tehát a vizsgán nem is nézik. A hátsó kötelező.
A másik része, hogy lehetetlen lepadkázni az állítócsavart. Illetve le lehet, csak akkor már törik a ködlámpa, a takarója, és a lökhárító is. Ehhez az kellene, hogy egy billiárddákónak vagy kötőtűnek menj neki pontosan a csavarral. A másik része, hogy arról beszélünk, hogy egy csavar egy menetben mozog. Ha azt megütöd rendesen elöl, akkor kiszakad a hátulja.
Aki ezt mondta neked, az hülyeséget beszélt.

tiltsál ki te gyökér 2022.02.01. 14:23:57

@csorsza:
"És ki tudja szerelni? Mennyiért? Majd a Józsi beépiti a garázssoron a bontott nagyfesz alkatrészt, azt' fel is programozza a vezérlést."

Én annyira szeretem ezt a hozzáállást. Elmondjam neked, hogy a márkaszervizek a leghülyébbek az esetek 80%ban?
És igen, van már néhány Józsi errefele kelet-európában aki meg tudja csinálni.
Egyébként mégis mi a jövőképed? Minden alkatrészt veszel gyári újban, mert fúj, nehogy már Józsi a bontottal hozzányúljon az autóhoz?

Uzi 2022.02.01. 14:44:22

@tiltsál ki te gyökér: Nem kötelező tartozék, de ha rajta van az autón rendesen kell működnie. Kiszerelheted, akkor nem fogják vizsgálni. (érdekességképpen a műszerfal visszajelző lámpáinak is mind kell működnie, azok miatt is kivághatnak, ha valamelyik nem jó)
Magam cseréltem ki a ködlámpát utána egy emelőn, igaza volt az embernek, tényleg nem lehett állítani, hiába csavargattam a csavart, kiszerelés után látszott hogy el van törve egy felfogatás.
Nem egyedi az esetem, sőt leggyakrabban a lámpák miatt buknak meg az autók a németeknél:
(www.touareg-freunde.de/forum/thread/23408-wg-nebelscheinwerfer-bei-der-hu-durchgefallen/)

csorsza 2022.02.01. 14:47:28

@Igazamvanvagyigazamvan?: csak 14 év az átlagéletkor :)
A műszaki és erkölcsi avulása óriási lesz ezeknek az autóknak, vs. kevés autó van és elektromos kell (nem lehet robbanómotoros). Meglátjuk.
Eleve, mai is támogatással adják el az új villanyosokat, a maradványértékük nem sokkal alacsonyabb az újnál, ki vesz használtat, ha kicsit többért új is van? Rájuk rohad a használt majd. Vagy elhozzák ócsitva keletre.

csorsza 2022.02.01. 14:52:26

@tiltsál ki te gyökér: Hát, én nem tudom, szkeptikus vagyok.
A Skoda iv-ben még a nagyfeszrendszer hűtőfolyadék tartálya is plombálva van. Miért?
Biztos lesz pár szaki, akik ráállnak erre a bizniszre, befektetve azt a 10-100 millát a diagnosztikába-szerszámba (folyamatosan...), de az sem lesz olcsó a kuncsaftoknak. És most tömeges villany-elterjedésről beszélünk, mert ugye az lesz itt nemsokára. Nem a céges flották pár ezer autója (mondjuk, miből lesz bontott alkatrész? ha nem lsz sok kocsi? Mert nem lesz sok, mert drága lesz.).

kunzoo 2022.02.01. 16:17:21

@csorsza:
Remélem valamelyik gyártó csinál pb gázos szívómotorral hibridet.
Nehezen hiszem el hogy az áramszolgáltatók belátható időn belül fel tudnák fejleszteni a hálózatot az elektromos autók igényeire. Terjed a villanyfűtés, villanytűzhely. Hazaér az egész város, majd felrakja a verdát töltőre. Hamar sötét lesz.

bontottcsirke 2022.02.01. 16:40:13

@tiltsál ki te gyökér: szívi, én anyanyelvi szinten beszélek angolul, ettől függetlenül ennek a zöme városi legenda, még a cikkben is benne volt. Erre mondta, hogy bizonyos esetek. ki, mi, milyen esetek ? Ez csak egy hangulatkeltő cikk. Várkonyinak állandó baja, hogy fikázza a Teslát, mert a szent európai autógyártói 10 éven belül mennek a kukába. Nekem semmiképpen nem kéne tesla, mert egy érintőképernyő az egész autó belülről, utálom az ilyet, de ez a jövő, nem a tádé meg a sorhat. A sorhat még elmegy, de a háromhengeres ócsakságok meg a gázolajparádé mehet a kukába. Ezt el kell tudni fogadni nem olyan cicceket ideollózni a végekről komoly forrás nélkül, ami csak arra jó, hogy néhány fogalmatlan ember fröcsgjön a tesláról. Te el tudod képzelnio, hogy egy olyan gyárban, ahol több robot dolgozik mint ember. És persze kihagynak komplett lengőkarokat, amit a tulaj elhagy egy jobb kanyarban. Hát, én sajnálom ha vagy olyan hülye, hogy ezeket elhiszed, de én nem .

csorsza 2022.02.01. 17:05:05

@kunzoo: Inkább a szintetikus üzemanyagok, szerintem. De, ki tudja... előbb el kell menni a falig a villany kizárólagosságával.

tiltsál ki te gyökér 2022.02.01. 18:30:16

@csorsza:
"Hát, én nem tudom, szkeptikus vagyok.
A Skoda iv-ben még a nagyfeszrendszer hűtőfolyadék tartálya is plombálva van. Miért?"
Szerintem ennek garanciális okai lehetnek, nem az, hogy ahhoz csak a szent kiválasztottak nyúlhatnak.

"Biztos lesz pár szaki, akik ráállnak erre a bizniszre, befektetve azt a 10-100 millát a diagnosztikába-szerszámba (folyamatosan...), de az sem lesz olcsó a kuncsaftoknak."
Nagyságrendekkel olcsóbbak. Mellesleg minden egyes szervizben van diagnosztikai gép (akár legális akár illegális)
" És most tömeges villany-elterjedésről beszélünk, mert ugye az lesz itt nemsokára."
Ebben azért nem lennék annyira biztos.
"Nem a céges flották pár ezer autója (mondjuk, miből lesz bontott alkatrész?"
Most honnan van?

"ha nem lsz sok kocsi? Mert nem lesz sok, mert drága lesz.)."
Most akkor tömeges elterjedésről beszélünk és sok kocsiról, vagy nem terjed el mert drága és szar?

tiltsál ki te gyökér 2022.02.01. 18:45:40

@bontottcsirke:
"szívi, én anyanyelvi szinten beszélek angolul, "
ezt valahogy kétlem. Akkor egy mondatot tudtál volna értelmezni.

"ettől függetlenül ennek a zöme városi legenda, még a cikkben is benne volt. "
Mi a városi legenda? Az, hogy 10% megbukik a vizsgán? Ez nem legenda, hanem tény.

"Ez csak egy hangulatkeltő cikk. Várkonyinak állandó baja, hogy fikázza a Teslát, mert a szent európai autógyártói 10 éven belül mennek a kukába."
Várkonyi leírja amit gondol, olvassa ezer ember. Mit kell itt hangulatot kelteni? Kinek?
Ha ez az ezer ember nem vesz ev-t akkor sincs semmi. Nehezen hinném, hogy az európai autógyártók Várkonyira szorulnának.
Ha mennek a kukába, akkor az az elcseszett európai szabályozás és öntökönrugás eredménye lesz, nem az ev-k nek.

"utálom az ilyet, de ez a jövő, nem a tádé meg a sorhat. "
Akkor esetleg azt kéne felfogni, hogy marhára nem az ev a jövő. A világ nem a keleti/nyugat partból, Japánból meg Európa sűrűbb részeiből áll. Ez csak a világ 1-2%a, a többi része is közlekedni akar. Egy Alaszkában, egy Oroszországban, egy DK Ázsiában soha nem lesz ev forradalom. És tedd a szívedre a kezed, melyikkel indulnál neki egy 1000 km sivatagi útnak, egy szívóbenzinessel meg két kanna benzinnel, vagy egy Teslával meg Musk ígéreteivel?

" Ezt el kell tudni fogadni nem olyan cicceket ideollózni a végekről komoly forrás nélkül, ami csak arra jó, hogy néhány fogalmatlan ember fröcsgjön a tesláról."
A vizsgaállomások kiadták a statisztikát. Mi a szart nem értesz ebben?

"Te el tudod képzelnio, hogy egy olyan gyárban, ahol több robot dolgozik mint ember. És persze kihagynak komplett lengőkarokat, amit a tulaj elhagy egy jobb kanyarban. Hát, én sajnálom ha vagy olyan hülye, hogy ezeket elhiszed, de én nem ."
Na, tehát akkor itt van, hogy fingod fogalmad nincs, hogy miről szólt a cikk, fogalmad sincs a futóművekről, de azért pofázol. Húzd alá anyanyelvi angoloddal, hogy ki és hol mondta, hogy kihagynak komplett lengőkarokat. Segítek az anyanyelvi magyaroddal, hátha felfogod:
Van egy olyan cucc, hogy műszaki vizsga. És ráteszik a kocsikat rázópadra - mindenhol Európában - és ha nem tud bizonyos csillapítási értékeket hozni, akkor elküldik, hogy javítsák meg. Ez azért nem atomfizika, akinek volt már autója, az érti.
El lehet gondolkodni, hogy miért lehet ez. Leginkább azért, mert vagy nem viszik szervizbe őket soha, vagy a szerviz nem vette észre.

CoolKoon 2022.02.01. 20:18:12

@Sequoyah: "De a forras alapjan kiderul, hogy ezen hibaknak nem sok koze van az elektromos hajtashoz, hanem pl az ajtok mechanizmusa, vagy a lampak romlanak el neha, amik konnyen javithatoak." - Ez egész egyszerűen nem igaz. A cikkben is benne van, hogy pl. a felfüggesztéssel van gond, ami már sokkal komolyabb gond és igenis egy hároméves autóban ne legyen ilyen, még ha nincs 50 évnyi gyártási kapacitása, akkor se. Más márkáknál ilyen gondok nagyjából 10-12 év után szoktak előjönni, nem pedig az első műszaki vizsgán...

CoolKoon 2022.02.01. 20:19:47

@Serény Vélemény: "NNa, ez nagyon tetszik! Vessünk össze egy 3 millió forintos autót egy 30 millióssal... :-D" - Mi van, csaknem Teslás vagy, hogy kötözködsz? Igenis eléggé szánalmas, hogy a Tesláknál csak a román csodák produkálnak rosszabb adatokat.

CoolKoon 2022.02.01. 20:20:52

@bontottcsirke: "Fék van rajta, akkor meg?" - Ja peeersze, elég ha van fék, más nem is kell...mindegy, hogy nyikorog a kasztni vagy rohad a küszöb....

bontottcsirke 2022.02.01. 20:26:23

@tiltsál ki te gyökér: nem olvastam végig csak az elejét ennek a zagyvaságnak. Aki sokat beszél , keveset mond. Angolul pedig majd tanulj meg rendesen és akkor elkerülhető,hogy nem tudsz rendesen idézni. Pá.

csorsza 2022.02.01. 20:36:01

@tiltsál ki te gyökér: Mire lejár a gari az autón 5+ év), már a technika is elavult.
Lehet, szerintem ahogy drágulnak az autók, úgy drágul a javitáshoz szükséges eszközpark/tudás. De ezt nem tudom igazából...
A többi ellentmondás, nyilván. Sok és olcsó bontott alkatrészhez sok rom autó kell. De ha nem terjed eléggé a villanyautó, nem lesz. Ami lesz, a drága lesz. Majd kiderül (én pesszimista vagyok). Most biztos nincs még sok bontott alkatrész.

ember100 2022.02.01. 20:57:05

Helló !

Összesen egy baj lehetett hogy a gyökér német csak vezette a kocsit mert azt gondolta ha nincs benne "motor" akkor csak vezetni kell és nem kell szervizelni.
Milyen hülyeség hogy műszaki vizsga előtt nem viszi szervizbe átvizsgáltatni.

Zionnépe 2022.02.01. 21:15:00

@tiltsál ki te gyökér: Ezt honnan vetted, hogy a magyar autópályák jobbak? Remélem, csak a szomszéd ismerősének a rokonai mondták...
Csak mert baromira nem igaz ! Németben esőben éjjel is kiválóan látható minden tábla és útjelzés. Igen, fényvisszaverő és domború a festés érzed is ha rámész. Az utat nem mossa alá az egyébként sokazor több eső sem és nem tapossák hullámosra a kamionok, pedig abból is több jár !
Az egyetlen ami a magyar autópályán jobb az a forgalom illetve a dugók kiszámíthatósága talán.
Ne hord össze olyanokat, amihez közöd sincs! Egyébként az osztrák autópályánál is sokkal jobba német.

Zionnépe 2022.02.01. 21:18:38

@ember100: Eleve fura ez, mert VW nekem a 3 éves autót direkt le is vizsgázta(tta) és csak most jutott eszembe, hogy 2 hónapja lejárt a műszaki. Igen írták is utólag néztem, hogy meghosszabbították, de miután nem volt külön beavatkozásra felhívás a 3. évi garis szervízen sem, nem is néztem miket csináltak rajta.

Zionnépe 2022.02.01. 21:19:35

@CoolKoon: Azért ez egy 3 éves autón nem túl valószínű.

CoolKoon 2022.02.01. 21:25:46

@Zionnépe: Épp ez a félelmetes a Teslákban, hogy abszolút amatőr hibák vannak bennük. Az alvázat említették már mások is, és a másik leggyakoribb panasz a rohadó kasztni. Csak ugye a műszaki vizsgán azt annyira nem szokták szigorúan venni, csak akkor nem engedik át az autót, ha már tényleg nagyon húzós a korrózió vagy kritikus helyen van (pl. küszöb). Ergo erről gondolom még a németek se vezetnek statisztikákat a vizsgaközpontokban.

Zionnépe 2022.02.01. 21:29:05

@CoolKoon: Nem lehet, hogy ez az "éltesebb" első generációra vonatkozik inkább? Csak mert borzasztó sok Tesla van már németben és nem vennék őket ennyire, ha kiderülne, hogy 6-8 évet sem bírnak ki "hozzányúlás nélkül".

CoolKoon 2022.02.01. 21:50:10

@Zionnépe: "Nem lehet, hogy ez az "éltesebb" első generációra vonatkozik inkább? " - Nos, az első modellek európai forgalmazását 2013-ban kezdték meg, ergo akárhogy is nézzük, a most hároméves modellek már legalább "második" generációs Tesla S-ek. Ráadásul hallottam olyat is, hogy állítólag ők (a többi autógyártóval ellentétben) folyamatosan javítják a gyártási technológiát, ami még inkább rossz fényt vet a márkára.

"Csak mert borzasztó sok Tesla van már németben és nem vennék őket ennyire" - De, vennék, mivel gyakorlatilag az egyetlen (úgy-ahogy) használható menettávolságú villanyautó-márka, ráadásul igencsak átmosták a zöld propagandával a Fritzek agyát az elmúlt pár évtizedben (amit mi sem példáz jobban annál, hogy simán leszurkolják az EU-n belüli legdrágább áram árát, és még az se bírta őket kizökkenteni, hogy majdnem energiahiány lépett fel náluk). Amúgy külön vicces hogy eredetileg mindenki az akkumulátor élettartama miatt aggódott, aztán közben kiderült, hogy hamarabb rohad szét az autó minthogy az akkumulátor veszítene a kapacitásából...

tiltsál ki te gyökér 2022.02.01. 22:43:19

@csorsza: "Mire lejár a gari az autón 5+ év), már a technika is elavult."
Nem tudom, hogy melyik autón van 5 év, jelenleg van amelyik 2 évet ad.
Mi avul el? Az elektromotor 170 éve ugyanolyan. Miért csináltok úgy, mintha az elektromos hajtás annyira új dolog lenne?
50 évvel régebbi mint a robbanómotor.

"Lehet, szerintem ahogy drágulnak az autók, úgy drágul a javitáshoz szükséges eszközpark/tudás."
Hát ez most azért marhára nem így van. Akkor ezzel az erővel nem lennének szervízek, karosszériások, meg semmi.
Pont az van, hogy minél elterjedtebb egy technika, annál többen értenek hozzá. 20 éve rosszul lettek, ha megláttak egy pdtdi passatot, ma már a sarki fűszeres is meg tudja csinálni.
Azért ne gondoljuk már, hogy egy akármilyen autóhoz annyira extra eszközpark szükséges. Egy obd hibaolvasó van vagy 5000 forint.

"Sok és olcsó bontott alkatrészhez sok rom autó kell. De ha nem terjed eléggé a villanyautó, nem lesz. Ami lesz, a drága lesz. Majd kiderül (én pesszimista vagyok). Most biztos nincs még sok bontott alkatrész"
Nézz utána nyugodtan, meglepődsz, hogy mennyit találsz. Egyébként ez egy akkora általánosítás, mint a ház. Mi a bontott alkatrész? Tesla motor vagy mittudomén peugeot e-partner lengőkar?
És akkor még ott van az utángyártott alkatrész is.

tiltsál ki te gyökér 2022.02.01. 22:45:55

@Zionnépe: Ezt honnan vetted, hogy a magyar autópályák jobbak? Remélem, csak a szomszéd ismerősének a rokonai mondták..."
Nem, én tapasztaltam.

"Csak mert baromira nem igaz !" Hát persze, hiszek neked, jobban, mint a saját szememnek.

"Németben esőben éjjel is kiválóan látható minden tábla és útjelzés. Igen, fényvisszaverő és domború a festés érzed is ha rámész"
A magyar autópályán is.

tiltsál ki te gyökér 2022.02.01. 22:56:29

@CoolKoon: "folyamatosan javítják a gyártási technológiát,"
hehe. Majd az lesz a fasza, amikor megcsinálják azt a "hegesztés nélkül préseléssel ' gyártunk autót agymenést.
A durva az, hogy még elvileg hozzáértők - totalcar - is lelkendeznek. Aztán, hogy egy ütközés után mégis ki fogja megjavítani a teslát azt csak a Gréta tudja.

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.02.01. 23:25:24

@tiltsál ki te gyökér: egy csavar elég, ha elgörbûl. Nem, a villanyosok avulása azért kurvagyors, mert az akku fejlesztése felgyorsult. Nem, nem alternatíva egy 4 milliós autót 15 millióért felújítani.

tiltsál ki te gyökér 2022.02.01. 23:31:54

@Igazamvanvagyigazamvan?:
"az akku fejlesztése felgyorsult."
És ez miben nyilvánul meg? Mert se olcsóbbak, se nagyobb energiasűrűségüek, se jobb hatásfokúak nem lettek. A fizikát nem lehet megbaszni, van egy vége annak, hogy a litium ion mennyi töltést tud tárolni. És ott vannak.
Amennyire én tudom, annyi az okosság, hogy a gép egyesével le tudja kapcsolgatni a rossz cellákat.
Egyébként általában nem kell a teljes- összes akkut felújítani, elég néhány elemet.

tiltsál ki te gyökér 2022.02.01. 23:37:14

@Igazamvanvagyigazamvan?:
"egy csavar elég, ha elgörbûl."
Baszki, láttál már ködlámpát? :D Nincs is benne több csavar, mint egy.
Tőleg touaregét.
i.ebayimg.com/images/g/i64AAOSwHh5gexQY/s-l1600.jpg
Padkázd már le.
Főleg úgy, hogy előtte még van egy takaró műanyag, plusz még egy, ami egy keret.

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.02.02. 00:02:23

@tiltsál ki te gyökér: olvass utána. A következő évek legjelentősebb fejlesztései ott várhatóak. Már a Tesla is a solid-state battery felé fejleszt.
Kén-lítium, nátrium, nano-membrán, kevlár membrán, meg annyi más. Biztos, hogy lesz fejlődés, ami a mai autòk akksiait elavulttá teszik 10 év múlva. És nem lesz csereszabatos...

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.02.02. 00:03:29

@tiltsál ki te gyökér: csupán arra reagáltam, hogy a csavar menetes, tehát ki kell , hogy üsse a menetház alját.

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.02.02. 00:34:13

@tiltsál ki te gyökér: Metal-air batteries made from zinc and aluminum are up-and-coming in this field, claiming superior safety and performance compared to conventional lithium-ion batteries. The metal-air cell is composed of a metal anode, a liquid electrolyte, and uses air as the cathode — oxygen in the air reacts with the metal anode to create a metal-oxide layer, which leads to electrolysis and creates a current.

Exciting developments are showing the promise of these batteries, such as an aluminum-air electric car which was able to drive 1,100 km on a single charge. The light weight of metal-air batterries compared to lithium-ion batteries gave the car greater range

Ez már az úton van.

Zionnépe 2022.02.02. 06:12:14

@tiltsál ki te gyökér: Valahol nagyon átvert a szemed.
Nincs a magyar autópályán (legalábbis az Bp-ig és utána Pécsig) sehol ez vastag és sűrű esőben is szépen domborodó és fényvisszaverő festék. Sőt Bp-Kecskemét és Bp-Debrecen között sem, ne hazudj !
A táblák dettó teljesen mások és sokkal rosszabbul olvashatóak rossz időben.
És akksikból már vannak beépítve újabb generációsak azért nőttek a hatótávok, és már ahhoz képest is fejlesztenek sokkal jobbakat.
Ettől függetlenül szerintem a jövő inkább a hidrogéncella kéne legyen.

csorsza 2022.02.02. 17:38:29

@tiltsál ki te gyökér: Ma még 2, aztán majd alakul az.
Nem az elktromotor a lényeg, hanem az összes többi elektronika, ami az autóban van. Kezdve a kijelzővel, csingilingikkel, akkuval, stb. Ezekben már nem a villanymotor lesz a lényeg, hanem a körités körülötte.
Nem a szivódizel-pdtdi ugrást kell kezelni, hanem a sokkal gyorsabban fejlődő-változó-avuló elektronikát. vedd már észre, h a Tesla is egy guruló telefon, és ez egyre inkább igy lesz. Ezt kell lekövetni mindenben és mindenkinek.
Nem a lengőkar az érdekes. A műgyantával kiöntött elektronikai egység, azt kell javitani/cserélni. Pont, mint egy telefonban :) Vagy jó az utángyártott kijelző a törött helyett, vagy kicsit megfolyik a kristály az üveg alatt....

miert? 2022.02.03. 10:37:41

@Igazamvanvagyigazamvan?: "Metal-air batteries" Itt valami félreértés van. A fém-levegő telepek nem újratölthetők. Ugyan a teljesitménysűrűségük valóban kimagasló, de villanyautóban való alkalmazásuk fel sem merült.
Elvben vannak a Li-ion aksinál jobb lehetőségek is, de ezek nem újak, évtizedek óta ismertek. A valódi alkalmazás útjában olyan nehézségek állnak, amiket eddig nem tudtak megoldani. Nem hiszem, hogy ez gyorsan megváltozhatna.

Arcade Macho 2022.02.03. 23:49:47

@tiltsál ki te gyökér: "Az elektromotor 170 éve ugyanolyan."

vagy nem...
"The three main types of electric machine used for EVs are brushless asynchronous induction (Tesla Model S), brushed externally excited synchronous (Renault Zoe) and, by far the most common, brushless permanent magnet synchronous (Nissan Leaf, Tesla Model 3). "

a brushless permanent az azt jelenti, hogy kefe nélküli es állandómágneses, ehhez meg hozza kell tenni, hogy a neomídiumra gondolnak...
nos ezek tutti 30 evvel ezelott a lehetetlenseg kategoriajaba tartoztak

szivesen...

eßemfaßom meg áll 2022.02.05. 14:31:28

@Arcade Macho: a brushless motor 60éves, a 80-as évek óta már kimondottan erőseket tudnak csinálni.

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.02.06. 02:05:26

@eßemfaßom meg áll: és ez most mire is érv? Hogy nincs fejlődés az akkumulátoroknál, elértük határait?
Az elektromos autó se mai találmány, van vagy 100 éves.

apro_marosan_petergabor 2022.02.27. 14:54:47

@Igazamvanvagyigazamvan?: A 100 éves E kocsinak annyi köze van a maihoz, mint az Benz ősautónak (1885) egy mai Benz-Mercedeshez. De inkább kevesebb.
A régi e-mobil egyenáramú soros motorral ment, ellenállásos szabályozással.
A maiak 3F váltóárammal mennek, inverteres - veszteségmentes - szabályozással, intelligens visszatöltéssel, modern, könnyű LIFE akkuval. Félvezetők, processzorok (mikrokontrollerek), sw-ek teszik ezt lehetővé mindössze 2 évtizede...

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.02.27. 19:03:50

@apro_marosan_petergabor: pontosan ezt mondom én is. Robbanásszerű a fejlődés.
süti beállítások módosítása