A következő két évben nem vesznek fel új rendeléseket a Mercedesnél a G-osztályra. Annyira keresett a modell globálisan, hogy messze nem tudják kielégíteni az ügyfél igényeket.
2024-ig fog tartani a beérkezett rendelések ledolgozása. Hogy pontosan mikortól lehet majd újra rendelni a svábok kultikus terepjáróját, azt nem közölték a stuttgartiak.
Az Egyesült Államokban egyes kereskedőnél, ahol még találhatóak új vagy bemutató darabok, a helyzetet kihasználva 50% felárral értékesítik azokat. A tengerentúlon szabad keze van a kereskedőknek az árazásban, Európában ilyen praktikákat hivatalosan nem lehet "bevetni".
Tíz évvel ezelőtt még évi 6000 darab volt a globális volumene a G-osztálynak. Ahogy halnak ki a "rendes" autók, egyre nagyobb lett az érdeklődés a modellváltás alkalmával lényegesen kényelmesebbé és modernebbé vált egykori katonai autó iránt. Az aktuális sorozat megőrizte azt, amit eddig is értékeltek benne a vevők, ugyanakkor a közúti tulajdonságai nagyságrendekkel lettek kifinomultabbak.
Tavaly érte el az eddigi eladási csúcsát a G-Klasse, közel 42 000 darabbal. Az autók közel felét AMG verzióban adják el, hivatalos CO2 kibocsátása 373 gramm/kilométer. A valóságban alig képes valaki tartani egy ilyen autóval a 16,4 literes gyári fogyasztási adatot. Túlontúl nagy kísértést jelent a hangorkán, és a fizikát zárójelbe tevő menetteljesítmények élvezete. A száz milliót bőven meghaladó vételárába belefér a CO2 büntetés is.
"Szerencsére" lesz hamarosan bűnbocsátó cédula erre a modellre is. Készül a villany G. Kellemesen el lehet majd vitatkozni azon, hogy mely verzió "fenntarthatóbb".
Én egy 12 hengeres G 650 AMG Maybach Landaulet kivitellel tartanám távol magam az ilyen polémiáktól.