Várkonyi Gábor Autóblog

Várkonyi Gábor Autóblog

Oliver Zipse, BMW vezér továbbra is óva inti Európát a belsőégésű technológia tiltásától

2022. február 04. - Várkonyi Gábor Autóblog

Szeretem Oliver Zipse állhatatosságát.

273213022_423431829573104_5430625168621403937_n.jpg

A BMW vezére továbbra sem fárad bele abba, hogy az árral szembe úszva álljon ki azért, amiben hisz. Bátrabb dolog, mint haladásról bégetni, a realitások figyelembe vétele nélkül.

Tegnap a Bundestag-ban a CSU képviselői előtt ismételte meg azokat a kijelentéseket, amelyeket korábban is többször hallhattunk már tőle, de kitartóan hangoztatja ezeket, hogy végre értő fülekre találjon. Idézem a gondolatait, ami a villanyautózásra való egyoldalú fókuszáltságot bírálja a politika részéről:

"A legnagyobb piaci szegmens azonban hatalmas előnnyel Németországban, és Európa többi részében is, és a világon is, a belsőégésű motorokkal ellátott autók szegmense. Mielőtt egy ilyen technikát csak úgy le akarnak kapcsolni 8-10 év múlva, érdemes tisztában lenni azzal, hogy mire készülnek"

Azzal folytatta, hogy ha megtiltunk Európában egy olyan technikát, amit a világpiac nem tilt meg, és továbbra is masszív igény mutatkozik rá, akkor egész egyszerűen annyi fog történni, hogy az európaiak elveszítik ezeket a piacokat. "Ezért is figyelmeztetjük önöket, hogy így cselekedjenek (azaz betiltsák a belsőégésűeket), és adjanak egy esélyt a piacnak, hogy a transzformáció folyamata a piaccal együtt történjen."

Kártékony lenne ok nélkül egyszerűen csak feladni egy olyan piacot, amelyben világszinten erős hídfőállásokkal rendelkezik az európai autóipar. Ha ilyesmit teszünk, hangsúlyozta Zipse, akkor "mások fognak benyomulni ebbe a szegmensbe, ezzel pedig sem a klímának, sem másnak nem segítünk."

Alexander Dobrindt CSU-s politikus is kiemelte, hogy a belsőégésű technológia a német jóléthez érdemben hozzájárult, értékteremtési láncot hozott létre, és nem szabadna ezt ideológia alapon kiszorítani. A CO2 semleges közlekedésen kell dolgozni, amihez a szintetikus üzemanyagok is hozzájárulhatnak.

Pontosan ezekről írok évek óta. Örülök, hogy végre a mainstream német politika is eljutott oda, hogy attól hogy mi Európában feladjuk a jólétünket valami zavaros és életidegen jóemberkedési lázban, a valóság még bekopogtat az ablakon. Nem lesz jobb a klíma attól, hogy kínai belsőégésűek szolgálják majd ki a piac azon részét, amely nem tud, vagy nem akar villanyos lenni még egy ideig. Ha magunkat kötjük gúzsba, akkor kellemetlenül is fogjunk magunkat érezni, el is szegényedünk, és a klímának sem teszünk semmi jót.

Egyetértek Zipse Úrral. Párhuzamosan kell a tűzben tartani minden vasat, és a piac organikus fejlődését kell szem előtt tartani, tiltások helyett. Az mindig hatékonyabb megoldásokat termel ki magából, mint a zöldre festett tervgazdaság.

A bejegyzés trackback címe:

https://varkonyigabor.blog.hu/api/trackback/id/tr4917163604

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gigabursch 2022.02.04. 15:56:44

Cseréljék le a Jamaica koalát...

W12petrol 2022.02.05. 10:55:43

En inkább audis vagyok de a bmw vezer a szivemből szólt

Iván Gábor IGe · vilagnezet.blog.hu 2022.02.07. 13:40:50

A két dolog nem függ szerintem feltétlen össze logikailag. Sok ok miatt.

- Az hogy Európában mondjuk 10 év múlva már nem lehet forgalomba helyezni belsőégésű gépkocsikat, az nem jeleni azt, hogy gyártani sem lehetne. Majd exportálni.
- A legtöbb Eu autógyártónak vannak Eu-n kívüli gyárai is.

Jómagam amondó vagyok, hogy érdemes ezt az átállást nem elnyújtani ...

laci_52 2022.02.07. 15:32:18

Zipse úrnak igaza van! Az üzlet, a gazdasági racionalitás oldaláról közelíti meg a kérdést, nem a sötétzöldek ködös látomásai felől. Brüsszelben hallgathatnának rá!

W12petrol 2022.02.07. 19:37:09

@Iván Gábor IGe: Sztem nem kell átállni a belsőégésű motor 10 ev múlva is úgy fog kelleni mint egy falat kenyér

Öszödön pörölyt köpködő körömpörköltölő Ördög 2022.02.08. 05:27:14

@Iván Gábor IGe: Ott a pont. Leírtad azt, amit én sem értettem ebben a CIKKBEN. Nem fogja megtiltani senki Zipsár úrnak, hogy 8 hengeres és 800 lóerős értelmetlen benzinmostrumokat gyártson és azt külföldön étrékesítsen. Az már más kérdés, hogy az a kutyának nem fog kelleni, mert egy tizedakkora, tizedannyi költséggel gyártható villanymotor röhögve le fogja pipálni azokat.

Nzoltan 2022.02.11. 05:16:21

Ha pl. A BMV nem tud eladni az eu-ban megfelelő számú autót, mi tartaná a gyártást az eu-ban? Még van piaca a drága autóknak, de az eu folyamatosan szegényedik el. Az egész hóbelevanc nem fogja megélni a 2040-et.
süti beállítások módosítása