Várkonyi Gábor Autóblog

Várkonyi Gábor Autóblog

Az Arteon Shooting Brake R egy stílusos, komoly menetteljesítményeket felmutató társ lehet

2022. február 07. - Várkonyi Gábor Autóblog
Egészen ritkán fordul elő mostanában, hogy töltőkábel nélküli autót adnak kipróbálásra. Azt ugyebár nem mi, tesztelők határozzuk meg, hogy miből lehet válogatni, és egy fél tucat elektromos teszt van a spájzban, amiket egyszerre nem akartam kiírni magamból. Kellett egy kis "oldás".

273408750_424796332769987_5051904606215894539_n.jpg
Az Arteon nem túl régen volt vendégem.

Alapjaiban nem is változott a véleményem, de meg kell hagyni, hogy ebben a konfigurációban, ezzel a színnel kifejezetten szemre való a Shooting Brake R verziója. Van abban valami skizó, hogy az ID.3 és ez a modell egy szalonban áll. A másik oldalon: izgalmas, hogy egy márka több végletet is le tud fedni.

Eddig 280 lóerő volt a "teteje", mostantól 320 lóerőt tud az Arteon legerősebb változata. R kivitelben eleve összkerekes, de kiegyensúlyozott, nem túl játékos nyomatékeloszlással.

273422669_424796492769971_3972012348233874588_n.jpg
Látványosabb, sportosabb, mint amilyen valójában. Egy kellemes, erős GT, de nem sport autó. Ezt nyilván senki sem várja tőle, bár az "R" kiegészítés azért erősen kidomborított mellkast jelent Wolfsburgban.

A helyzet az, hogy rendesen járatták is kondiba az Arteont, hogy megizmosodjon, de olyan, mintha a lábnapot mindig kihagyták volna. Egyszerűen nem szereti a gyors ütemváltást. Ha lendületben van, akkor van ereje az ütésének, de ki kell várni, hogy oda kerüljön a helyzet. Hiába a "rácse" mód, a váltó nem a leggyorsabb, és az EURO6 tényleg olyanná teszi hajtásláncot, mint amikor a legforróbb pillanatban kezdünk el óvszer után kotorászni. Jó lesz az, csak kicsit megtörik a lendület.

273406597_424796572769963_1931204212765014066_n.jpg
A heves érzelmek helyett a "technokrata gyorsaság" jobban illik hozzá. A kiszámított durrogás, meg a kicsit mű mormogás is ezt szuggerálja. Komfort módban csend van, a rugózásra nem lehet panasz, hosszú tengelytávval szépen simítja a húszas kerekek ellenére a keresztbordákat.

Közel 1.8 tonna azért nem marad észrevétlen, a sportosságot negatívan, a "van benne anyag" érzetet pozitívan befolyásolja.

A R felárát én egyéb extrákra költeném inkább, bár nem vitás, hogy ebben a kivitelben még hívogatóbb az autó. Szerethető? Szerintem nagyon. Szép, kényelmes, eltér a tömegtől, és ahhoz képest nem is rettenetesen drága. Menetdinamikai távlatokat nem fog mutatni, de a legtöbb vevőjének nem is ez a legfontosabb. Egy stílusos, komoly menetteljesítményeket felmutató, ugyanakkor praktikus társ, elismerő, de nem irigykedő pillantásokat pedig bőségesen be lehet vele gyűjteni.

273465829_424796822769938_2242930240319002598_n.jpg

273442720_424796422769978_7231163276315400215_n.jpg

273368995_424796662769954_7168474472027493441_n.jpg

273485708_424796719436615_5038813174483732659_n.jpg

273431413_424796909436596_8136370713155759812_n.jpg

273369372_424796759436611_1520071422623801138_n.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://varkonyigabor.blog.hu/api/trackback/id/tr4417265784

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása