Várkonyi Gábor Autóblog

Várkonyi Gábor Autóblog

K.I.T.T. már a múlté, de milyen lesz a jövő autója?

2022. március 21. - Várkonyi Gábor Autóblog

Az elmúlt időszakban sok volt a podcast, videó, és ehhez hasonló tartalom. A Bosch megtisztelő felkérésére egy remek beszélgetést folytattam Halmos Gyulával, aki adatfelhő és automatizáció témakörben szenior szakértő a cégnél. Kifejezetten a jövőre koncentrálva folytattunk eszmecserét.

2_1.PNG

Az informatikai innováció és a tradíció összeegyeztethetősége, valamint az alapokat átformáló változások megvitatása volt a műsor középpontjában. Ezúttal is azt tudom mondani, hogy őszintén remélem, hogy érdekesnek és hasznosnak találjátok majd!

Itt tudjátok visszahallgatni a beszélgetést!

A bejegyzés trackback címe:

https://varkonyigabor.blog.hu/api/trackback/id/tr4517785742

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

miert? 2022.03.22. 15:55:25

Érdekes beszélgetés volt.
Egy dologban vitatkoznék. Ahogy korábban más helyen, most itt is elmondtad, hogy szerinted az önvezetés és az emberi vezetés egymást kizáró tényezők. Azaz az önvezető járművek ott müködhetnek majd, ahol nem keverednek ember vezette járművekkel.
Ebben nem értünk egyet. Értem én, hogy az emberi viselkedés megbizhatatlansága miatt veszélyforrást látsz ebben. Viszont jelen állás szerint a közvetlen környezetünkben mozgó gépjárművek azonositása, viselkedésének megjósolása és a megfelelő reagálás nem okozott problémát a szoftvereknek. Ennek valószinűleg az az oka, hogy a gépjárművek nagy méretűek, eléggé hasonlóak ezért jól azonosithatók, és a mozgásuk pedig lassan változó paraméter. Igy annak nincs túl nagy jelentősége, hogy a másik autót ember vagy AI vezeti-e.
Ezzel szemben a statikus környezet komplexitása és annak értelmezése az, amivel a szoftverek küzdenek. Hogy melyik sáv hol folytatódik, hol hajthatunk villamossinre, kikerülendő-e az út közepén levő reklámszatyor, stb. Egyszerűen olyan bonyolult környezetben élünk és közlekedünk, hogy egy önvezető AI szoftvernek is egy teljes világképre van szüksége, hogy mindig helyesen értelmezze a kameraképet. Ezért én inkább abban vagyok szkeptikus, hogy a közeljövőben ez megvalósul-e. Vagy az önvezetés csak korlátozottan, előre bejárt és feltérképezett útvonalakon lesz működőképes. Az önvezetés már most is életképes ott, ahol a környezeti komplexitást redukáljuk, mint metrószerelvény vezetése, autópályán haladás, stb.
süti beállítások módosítása