Várkonyi Gábor Autóblog

Várkonyi Gábor Autóblog

Az olasz autóipari szövetség elnöke szerint sem az elektromos autó az egyetlen út a CO2 semleges autózáshoz

2022. június 01. - Várkonyi Gábor Autóblog

Úgy szeretem az olaszok pontosságát. Most, hogy nagyjából minden eldőlt már, és az EU szinte büszke arra, hogy leépíti a saját iparát a nagy klíma békeharcban, felébredtek a derék taljánok. Mondhatni, életjelet adtak magukról.

282421073_501762391740047_6835944796771804196_n.jpg
Paolo Scudieri, az olasz autóipari szövetség elnöke kijelentette, hogy nem csak az elektromos autó az egyetlen út arra, hogy környezetkímélő technológiákkal oldjuk meg a mobilitásunk, és CO2 semlegesen autózzunk.

Scudieri szerint ha mindent egy lapra teszünk fel, akkor az ázsiaiak által dominált elektromos autós szektor kezébe adjuk az autóipart, amely 73 000 munkahelyet veszélyeztetne Olaszországban, miközben legfeljebb 6000 munkahely jönne létre az új technológiák kapcsán.

2200 beszállítóból pedig 450 menne csődbe, akik még nem kezdték meg az átállást, vagy üzleti modelljük alapján nem is tudnak átállni.

A szintetikus üzemanyagok és az E-fuel-ok támogatását, valamint a hidrogén hajtás fejlesztését is fontos célként emlegette. Emellett nyilván a villany a meghatározó irány, Paolo Scudieri kritikája is alapvetően a kizárólagosságáról szól.

Hát, kérdezem némi keserűséggel, hol tetszettek lenni az elmúlt években, amikor kiszervezték a maradék olasz ipart is az országból? Miért nem 5-6 éve lobbiztak,amikor kellett volna? Most már gyakorlatilag mindegy. A kocka el van vetve.

Forrás

A bejegyzés trackback címe:

https://varkonyigabor.blog.hu/api/trackback/id/tr9217845529

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gigabursch 2022.06.01. 12:26:07

Most sem késő.
Ellenben a migrihullam rendesen lekötötte ôket.

CSOKKI MÁLNA 2022.06.01. 19:09:06

De miért kellene a CO2 kibocsátást csökkenteni? Semmi köze a mostani felmelegedési periódushoz..

CSOKKI MÁLNA 2022.06.01. 21:01:00

@Medgar:

Olvasgassál ostoba!

magyarnarancs.hu/tudomany/nem-a-szenlobbi-ugynoke-78989

"A lényeg, hogy a ma használatos üvegház-modell alapvető fizikai meghatározottságokról nem ad számot. A légkör hosszúhullámú sugárzási szerkezetét - amely az üvegházhatást meghatározza - globális skálájú energetikai kényszerek vezérlik. Szakszerűen szólva, a légkör hosszúhullámú átlátszósága, opacitása, infravörös optikai mélysége - amelyek valamennyien a köznapian üvegházhatásnak, avagy "hőcsapda-hatásnak" nevezett jelenség szakmai mérőszámai - a földi rendszerben egy hosszú távú, stacionárius, elméletileg is levezethető konstans érték körül ingadozik, melyet nem lehet a légkör üvegházhatású gázainak hozzáadásával vagy kivonásával szabadon változtatni. Miskolczi levezette ezt a konstanst, és megmutatta, hogy a földi légkör tényleges üvegházhatása valóban egyenlő ezzel. A projektemben sikerült igazolni mind az elméleti levezetést, mind pedig - független adatbázisokon - a valós adatokkal való egyezést. A konklúzió hétköznapian szólva: a jelenlegi globális felmelegedés NEM ÜVEGHÁZ-melegedés."

W12petrol 2022.06.01. 22:09:07

@Medgar: az max te vagy te agymosott! Neki van igaza

apro_marosan_petergabor 2022.06.02. 00:41:39

"A konklúzió hétköznapian szólva: a jelenlegi globális felmelegedés NEM ÜVEGHÁZ-melegedés."
Dr. Miskolczi (aki 15 éven át volt a NASA kutatója) könyvét mindenki megveheti, s a ki nem riad vissza a kicst magasabb matektól ellenőrizheti is, a leírtakat. Az MTA fekérésére ez megtörtént, s Miskolczi teóriáját alapvetően helyesnek találták.
De pici józanésszel is valószínüsíthető, hogy az 0,1% alatti CO2 tartalom, amely öredéke pl. a vízgőz tartalomnak, nem lehet felelős az üvegházhatásból származó felmelegedésnek...

Éhes ló 2022.06.02. 06:22:40

Európa halott, a neomarxista jóemberkedés elpusztította.

CSOKKI MÁLNA 2022.06.02. 08:00:26

@apro_marosan_petergabor: Ráadásul a II. Vh. utáni évtizedekben jelentősen nőtt a CO2 kibocsátás, a földi átlaghőmérséklet mégis csökkent..

midnight coder 2022.06.02. 08:27:23

@CSOKKI MÁLNA: Ja, csak akkor a CO2 mellé SO2-t is kibocsájtottunk, ami a magaslégkörben visszaveri a napsugárzás egy részét. Aztán jöttek a zöldek a 80-as években, hogy savas esõk, és a 80-as évek végétõl kivonták az üzemanyagból a ként. Ennyit a ne bolygómérnökösködjünk dologról.

midnight coder 2022.06.02. 08:42:40

Az olasz fickó pedig azért mond igazából hülyeséget, mert egyrészt igazából a belsõégésû motort a hidrogén menthetné meg - aminek egyrészt a tárolása legalább akkora gond mint az áramé, másrészt az előállítása drága - hacsak nem szénhidrogénből csinálsz hidrogént és CO2-t, de akkor ugyanott vagy ahogy a part szakad (amúgy így készül ma a legtöbb hidrogén).

Másrészt, maga a belsõégésû motor egy elavult technológia. Azért foglalkoztatni sok-sok embert, mert a petróleumlámpához több melós kell mint a LED-es izzóhoz azért hülyeség, mert hosszú távon a petróleumlámpa így is, úgy is megy a levesbe. Emlékezzünk még, milyen fasza is volt amikor idehaza a szocializmusban sok-sok ember gyártott jó elavult cuccokat sok-sok kézimunkával a szocializmusban. Aztán jött 89...

A harmadik dolog, hogy az autók nagy része belsõ piacra megy, az európai országokba. Minél több ember dolgozik olyan terméken ami a belső piacra megy, annál kevésbé versenyképes a gazdaság.

CSOKKI MÁLNA 2022.06.02. 08:50:24

@midnight coder: Érdekes, a 40-es évekig meg nőtt a földi átlaghőmérséklet, akkor nem segített az SO2. Szeszélyes egy fajta..:)

GyMasa 2022.06.02. 23:31:27

@midnight coder:
"Másrészt, maga a belsõégésû motor egy elavult technológia."
Hát, ha jól emlékszem, akkor a villanymotor régebbi "technika" mint a belsőégésű motor, szóval nem értem, minek erőltetsz akkor egy ilyen ósdi, szar technológiát :-D

GyMasa 2022.06.02. 23:32:26

@midnight coder:
"...a belsõégésû motort a hidrogén menthetné meg"
Sajnos a hidrogén pontosan ugyanakkora zsákutca az autózásban, mint az akkus hajtás.
süti beállítások módosítása