Csendes, uborkaszezon jellegű autós heteket élünk, ugyanakkor ma kijöttek az első féléves eredmények a VW csoport, a Porsche és a Stellantis részéről, ahogyan várható volt, nagyon impozáns eredményekkel.
Diess egy szép eredménnyel léphet le, 13 milliárd eurós adózás előtti eredménnyel az év első hat hónapjában kiemelkedően teljesített a csoport, annak ellenére, hogy az eladások száma enyhén csökkent.
A forgalom ugyanakkor két százalékkal 132,2 milliárd euróra nőtt, és az eredmény az előző év hasonló időszakához képest 16,1 százalékkal nőtt.
A fontos ázsiai piacon ugyanakkor 22% eredmény csökkenést jelentettek, a stratégiailag lényeges elektromos autó eladások ugyanakkor jól alakultak.
A Stellantis is hasonlóan jó hírekkel szolgálta befektetőinek. 88 milliárd euró forgalom 17% növekedést jelent, a különleges tételektől tisztított eredmény az első félévre 12,4 milliárd euró, ez 44% növekedés, és 14,1 operatív marzs, ami nagyon kiemelkedő szám egy tömeggyártó esetében.
Ehhez sajnos továbbra sem az európai üzletág tud érdemben hozzájárulni, hanem a Stellantis amerikai érdekeltségei, amelyek nagyon jól teljesítettek. 18% operatív marzsot tudtak elérni, a teljes első féléves eredményből 8 milliárdot ők lapátoltak hozzá a 12,4-hez.
A Porsche a tervezett tőzsdére lépés előtt szinten remek eredményeket jelentett az első félévre, bár ez tőlük nem meglepő. Forgalom nőtt 8,5 százalékkal 17,9 milliárd euróra, operatív eredmény 3,5 milliárd euró, 24,6% növekedést jelent ez. Mindezt öt százalékkal kevesebb autó eladásával érték el 145 680 Porsche talált gazdára az év első 6 hónapjában. Hosszútávon stabilan 20% marzsot céloz elő a cég.
Tovább folytatódik tehát az a trend, amit szinte gyártótól függetlenül láthatunk a globális autóiparban: szállítási nehézségek mellett kevesebb eladott autóból nagyobb eredményt hoznak ki, mivel drágább autók irányába helyezik a termelés hangsúlyát, és a piac fel is veszi ezeket az autókat. A következő 2-3 évben nem látszik jel arra, hogy ez a trend megforduljon.