Várkonyi Gábor Autóblog

Várkonyi Gábor Autóblog

A globális autópiac teljesítményéhez képest az elektromos piac viszonylag stabilan hozza a növekedést

2022. augusztus 08. - Várkonyi Gábor Autóblog

A globális autópiac teljesítményéhez képest az elektromos piac viszonylag stabilan hozza a növekedést, ez derül ki a PwC elemzéséből, amely a második negyedévre fókuszál.

296112028_545451817371104_4528897749513982755_n.jpg

A szállítási nehézségek a teljes autóipart érintik, a termelési láncok megszakadása, a kínai Covid politika okozta lezárások, logisztikai problémák együttesen gyengébb eladási eredményekhez vezettek. Számszerűen 12% a világszintű csökkenés.

Az elektromos autók növekedési üteme is csökkent, de a növekedés ténye önmagában kedvező hír a kategória számára, főleg annak tükrében, hogy hogyan szerepelt általánosan a piac. 2022 második negyedévében 61,7% volt a növekedés, bár az első negyedévben még 108%-ról lehetett beszámolni az egy évvel korábbiakhoz képest.

Németországban 12,5%-ról 13,5%-ra növekedett a piaci részesedése az elektromos autóknak, 167 000 eladott autóval, az Egyesült Államokban 323 000 2,2%-ról 4,8%-ra ment fel a mutató. Kína is durva számokat produkált, 2,054 millió BEV autóval 7,7 az arányuk a teljes piachoz képest. 576 000 darabbal az EU piacán 12,7% az arány. A PHEV-ek Európában csökkenő tendenciát mutatnak, főként azért, mert a várható szigorítások miatt a gyártók inkább a BEV irányba növelik a kapacitásaikat, Kínában a fordítottja látható.

Nagyon erős PHEV növekedést regisztráltak, amit annak tudnak be az elemzők, hogy az infrastruktúra helyzete és a nehezen elérhető akku kapacitások miatt a technológia attraktívabb lett a NEV kategóriában a világ legnagyobb autópiacán. 170% növekedésről beszélünk év alapon, de fontos hozzátenni, hogy ez így is jelentősen alacsonyabb PHEV arányt jelent, mint tisztán elektromos autóét.

Összehasonlításként a PHEV kategória az EU-ban 14% mínuszban van.

A németek számára fontos kínai BEV piacon a korábbi sikereikhez képest még nagy küzdelem áll előttük. 3 százalékról 4 százalékra növelték a részesedésüket, ebből látszik, hogy a hazai gyártók nagyon erősen dominálják a kategóriát.

2022 január-június időszakában az EU-ban a legsikeresebb elektromos autó a Fiat 500e volt, 24 690 eladott autóval, megelőzve a Tesla Model 3-at, amely 21 023 darabbal a második. Harmadik a Renault Zoé 15 580 darabbal. A dobogóról éppen csak lecsúszott a Dacia Spring, majdnem akkora darabszámmal, mint a Zoé. Peugeot 208 EV, Tesla Model Y, Renault Twingo EV, Hyundai Kona Electric, VW ID 4 és 5, valamint Opel Corsa E található a Top 10-ben.

Ázsiai, amerikai és francia autók dominálják alapvetően a piacot.

Amerikában a TOP10-be nem fért európai elektromos autó, a Tesla dominálja a mezőnyt, a Mustang Mach-E a harmadik, koreai, japán autók a középmezőnyben, és a tizedik helyen befutott még a Polestar is.

A kínai piacon a mikro autó kategóriában induló Wuling Hongguang Mini nagy előnnyel az első, a TOP10-be két Teslán kívül csak helyi gyártók termékei fértek bele, a tizedik helyezettből is közel ötenezret adtak el.

Az elemzés szerint Európában legfeljebb a felét tudják gyártani annak a mennyiségnek, amit fel tudna venni a piac. Az alkatrészhiány miatt másfél millió elektromos autót gyártottak az EU-ban, 3 milliót tudnának, teljes kapacitás mellett.

A bejegyzés trackback címe:

https://varkonyigabor.blog.hu/api/trackback/id/tr217903085

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása