A tendencia növekvő, január-április között 224 570 kínai autót helyeztek forgalomba az öreg kontinensen, ez hajszállal van az öt százalékos küszöb felett. Megdöbbentően magas, szerintem.
Aki most arra tippelne, hogy "olcsó elektromos autókkal" hódítanak a kínaiak, az nagyot téved. A legnépszerűbb típusok felsorolásában az első tisztán elektromos típus, az MG4 mindössze a hetedik helyen szerepelt áprilisban, 2 282 eladással.
Messze a legnépszerűbb kínai autó Európában az MG ZS, 9857 darabot adtak el belőle a negyedik hónapban, nagy lemaradással követi a BYD Seal U 6 068 darabbal. Mindkét autó létezik tisztán elektromosban is, de nem kizárólag így érkeznek. A dobogó harmadik fokára a Jaecoo 7 állhatott áprilisban, 5 881 átadással.
Tisztán elektromos eladások kapcsán a BYD áprilisban először előzte meg a Teslát. 7 231 autó áll szemben 7 165 autóval.
Január-április időszakot tekintve a legnépszerűbb kínai márkák sorrendje és eladási számai:
MG: 103 677
BYD: 41 339
Omoda/Jaecoo: 31 601
Polestar: 12 488
DR Automobiles: 8 244
Xpeng: 5 025
Leapmotor: 4 727
Smart: 3 604
Lynk & Co: 1 670
GWM: 875
Zeekr: 844
NIO: 272
Egyéb: 10 204
A tisztán elektromos autók piacát a kínai autókra kiszabott vámok természetesen befolyásolják. Ezzel együtt, ahogy azt korábbi elemzésekben is írtam, villámgyorsan adaptálódtak a kínaik a megváltozott körülményekhez. PHEV és tisztán benzines, olcsó modellek hódítanak igazán, a mostani helyzetben.