Várkonyi Gábor Autóblog

Várkonyi Gábor Autóblog

"2035 nem teljesíthető"

2025. június 13. - Várkonyi Gábor Autóblog
Így lehet összefoglalni Bruno Le Maire álláspontját az EU de facto belsőégésű tiltása kapcsán. A korábbi francia gazdasági, pénzügyi és ipari miniszter rendkívül pesszimista az európai autóipar jövőjét illetően, és azonnali stratégia váltást sürget. Az EU politikai döntéshozóinak köszönhetjük azt, ahol most tartunk, és ez egyre több helyről köszön vissza.

499469030_1239430377973241_3077735689837795269_n.jpg

A képen Luca de Meo látható Bruno Le Mairrel a dieppe-i Alpine gyárban

Az európai autóipar érdekeivel gyökeresen ellentétes belsőégésű tiltás miatt már most százezrekben mérhető a folyamatban lévő leépítések száma a kontinensen, és a helyzet egyre inkább durvulni fog. Ahogy ezt évekkel ezelőtt megjósoltam, komoly jóléti visszaesés lesz tapasztalható, amely jelentős politikai feszültségeket fog okozni, különösen Nyugat-Európában.

Bruno Le Maire "nagyon aggasztónak" írta le a szektor helyzetét. Nem meglepő, hiszen előbb-utóbb valakinek politikai felelősséget kell majd vállalnia azért a rombolásért, amit ideológiai alapon végzett az EU az elmúlt 10 évben az autóiparban. Pontosan látható, hogy a jelenlegi, megszámlálhatatlan úton erőltetett "egyetlen út", az elektromobilitás, 18% piaci részesedése nem lesz 100% 10 év múlva. Minden egyes nap, amit ezzel a törvényi helyzettel él meg az EU autóipara, jóvátehetetlen károkat okoz az ágazatnak.

Lényegében az azonnali eltörlését követeli a 2035-ös kényszernek a korábbi francia miniszter is. Kimondani ezt az evidenciát persze nem merte ő sem, inkább arra célozgatott, hogy "más lehetőségeket kellene tanulmányozni a jelenlegi helyett". Kár, hogy teljesen leszoktak a politikusaink a világos beszédről az elmúlt 20-30 évben. "Más lehetőségek tanulmányozása", magyarul, a mostani út totálisan megbukott, nem reális, csak nem merjük kimondani, mert kiderülne, hogy feleslegesen kényszerítettük a saját iparunkat arra, amiről az elején is lehetett tudni, hogy csak kárt fog okozni.

Mondott egyéb érdekességeket is Bruno Le Maire, Macron korábbi minisztere, aki nagy erőfeszítéseket tett annak érdekében, hogy a BYD gyárat létesítsen Franciaországban. Pontosan azzal az ötlettel állt elő, amit szintén évek óta írok itt és a blogomon is: Kína autóiparával úgy kell eljárni, ahogy Kína járt el a nyugat iparával. Rá kell kényszeríteni őket az európai cégekkel való technológia transzferre, akár vegyesvállalatok formájában is, ha az EU piacán akarnak működni.

Egyre többen fognak egyre hangosabban tiltakozni a belsőégésű tiltása ellen. Legyünk túl ezen minél hamarabb. Álljunk ki a közös érdekeinkért, és Európa iparáért. A jólétünk alapjáért.

A bejegyzés trackback címe:

https://varkonyigabor.blog.hu/api/trackback/id/tr7118887368

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása