Várkonyi Gábor Autóblog

Várkonyi Gábor Autóblog

Egy év után ismét meglátogattam a Cheryt, a kínai autóipar export bajnokát

2025. október 31. - Várkonyi Gábor Autóblog

2024-ben voltam először Kínában, és a kultúrsokk, a tapasztalatok erősen formálták a gondolkodásomat, hiszen egy hét alatt volt idő nem csupán az autógyártást, hanem a kínai életet is megfigyelni, legalábbis egy szösszenetnyire. A Chery "konglomerátum" egy érdekes stratégiát választott az…

Tovább

November 5-én Debrecenben rendezik meg a Német-Magyar Üzleti Fórumot

Egy hét múlva rendezik meg Debrecenben a Német-Magyar Üzleti Fórumot. A három német prémium márka, az Audi, a BMW és a Mercedes-Benz győri, debreceni és kecskeméti gyárainak vezetőivel szervezett kerekasztal beszélgetést a Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara. Az a megtiszteltetés…

Tovább

Töltési "kényszer" a plug-in hibrideknek?

Több, mint három éve kötelező minden újonnan forgalomba helyezett autóban az úgynevezett OBFCM. Akinek ez nem mond semmit: On-Board Fuel Consumption Monitor. Egy mai modern autóban minden meg van ahhoz, hogy ha "érett rá a politikai helyzet" Európában, akkor a teljes megfigyelése, további…

Tovább

Alakul a következő nagy krízis az autóiparban

A Nexperia ügye túlmutat egy egyszerű "beszállítói problémán". Nem csupán annak tekintetében, hogy az európai autóipart megakasztani képes alkatrészhiányt idéz elő, ha nem "business as ususal" helyzet van a cégnél. Ezt idővel kezelni lehetne.Abból a szempontból problematikus a Nexperia ügy, hogy…

Tovább

Kína, ahol belátható időn belül minden autó elektromos lesz?

A Chery meghívásából vagyok itt, ahogy ez a korábbi posztból kiderült, és természetesen készül majd erről az útról egy hosszabb, összefoglaló poszt is, de engedjétek meg, hogy a múltkori, – belsőégésű motorokkal szerelt autók darabszám növekedéséről szóló bejegyzés után – a NEV autók eladásainak…

Tovább

Egy komplett új közlekedési ökoszisztéma formálódik a világon

Megérkeztünk Kínába. :)Meg kell mondanom, hogy még ennyi év után is képes vagyok őszintén megdöbbenni egy-egy poszt után a reakciókon. A tegnapi poszt után különösen. Átolvastam ismét, és most is azt gondolom, amit az írásakor éreztem: ezt csak az képes félreérteni, aki komoly energiát fektet abba,…

Tovább

Felpörgött a belső égésű autók eladása Kínában

Idén augusztusban 13,5 százalékkal több belsőégésűt adtak el Kínában, mint tavaly ugyanebben a hónapban.Délben repülőre szállok, és indulok Kínába, ez a hír pedig tökéletesen keretezi az utazásom. A kínai autógyártók szövetsége a harmadik egymást követő hónapban jelentett erős növekedést a…

Tovább

Merre tovább, európai autóipar?

Az előző írásomban a kínai gyártók európai "szereplésével" és kilátásaival foglalkoztam. A mostaniban az európai gyártók helyzetét és stratégiai lehetőségeit szeretném elemezni.Az előző években kellően sokat foglalkoztam azzal, hogy miként ásta és ássa most is az európai politika a saját…

Tovább

A következő hullám előtt: indul a kínai piacra lépés második fázisa

Jóval azelőtt, hogy egyetlen saját márkás kínai autó megjelent volna az EU piacán, lehetett tudni, hogy mire készülnek a kínai cégek. Keveseknek volt a radarján, kevesek hitték el azt, hogy döbbenetes sebességgel lesznek itt, és szinte senki sem gondolta, hogy egyszerre kezdenek milliós…

Tovább
süti beállítások módosítása