Várkonyi Gábor Autóblog - Utolsó kommentek
blfr4@https://blog.hu
©2024 blog.hu
https://varkonyigabor.blog.hu/2023/05/08/a_volkswagen_id_buzz_nemcsak_vegtelenul_kedves_de_technikailag_is_alaposan_kidolgozott_auto/full_commentlist/1#c42028726
Válasz erre: A Volkswagen ID.Buzz nemcsak végtelenül kedves, de technikailag is alaposan kidolgozott autó
2023-05-08T15:38:03+02:00
2023-05-08T15:38:03+02:00
jajnemár
http://blog.hu/user/1623726
Cuki jószág, már csak egy értelmes, használható hajtás kellene bele. 30 millióért egy használhatatlan autó...?! Nevetséges.
https://varkonyigabor.blog.hu/2023/04/24/letarolja_kina_europat_az_autoipar_fast_fashion_korszakaban/full_commentlist/1#c42022378
Válasz erre: Letarolja Kína Európát az autóipar "fast fashion" korszakában?
2023-05-04T06:56:54+02:00
2023-05-04T06:56:54+02:00
Lóval ne
http://blog.hu/user/1450198
Az autóipari fast fashion szókapcsolatról nekem legkevésbé sem a feltörekvő kínai gyártók jutnak eszembe, hanem mondjuk az európai autógyártás utóbbi évtizedének olyan förtelmes próbálkozásai, mint a DS, Cupra vagy a műanyag-Mercik (Made in Hungary). <br />
A nagy Kína-démonizálásban éppen csak az sikkad el, hogy igazából semmi akadálya annak, hogy Európának is legyen egy saját Teslája, amely a 150 éves zombivállalatainkhoz képest homlokegyenest másképp működik. Csak ahhoz pont nem a politikusoktól kéne várni a segítséget, hanem az ipartól. Vagyis kellett volna, mert az autóipar kifejezetten taszító, bürokratikus közeg azoknak a fiatal, ambíciózus, világot megváltani akaró fiataloknak akik mondjuk az európai Elon Muskok lehetnének. Koenigsegg vagy Rimac talán megtestesíti az ideát, de 100 ilyen cégből egy fut be, szóval kellene melléjük még vagy 98 másik.
https://varkonyigabor.blog.hu/2023/04/24/letarolja_kina_europat_az_autoipar_fast_fashion_korszakaban/full_commentlist/1#c42020544
Válasz erre: Letarolja Kína Európát az autóipar "fast fashion" korszakában?
2023-05-03T08:06:47+02:00
2023-05-03T08:06:47+02:00
jajnemár
http://blog.hu/user/1623726
<a href="https://varkonyigabor.blog.hu/2023/04/24/letarolja_kina_europat_az_autoipar_fast_fashion_korszakaban?full_commentlist=1#c42007182" class="reply_nick_888861" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 42007182 );">@Ződ2000</a>: Mert egyébként - az olcsónak mondott, tehát tömeges - a kinai autó az még ma is gagyi. Szar dizájn, szar anyagok, gyenge teljestmények. Ahogy Várkonyi mester is irja - fast fashion. Ami egyszezonos, gyorsan elhasználódó termék...
https://varkonyigabor.blog.hu/2023/04/24/letarolja_kina_europat_az_autoipar_fast_fashion_korszakaban/full_commentlist/1#c42007182
Válasz erre: Letarolja Kína Európát az autóipar "fast fashion" korszakában?
2023-04-25T16:16:51+02:00
2023-04-25T16:16:51+02:00
Ződ2000
http://blog.hu/user/888861
Viszont azt se feledjük hogy Kína az európai autóipar legnagyobb nemzeti piaca, ilyesmit Japánról sosem lehetett elmondani. Miközben rettegünk egy kínai inváziótól még mindig a VW a legsikeresebb márka Kínában.
https://varkonyigabor.blog.hu/2023/04/24/letarolja_kina_europat_az_autoipar_fast_fashion_korszakaban/full_commentlist/1#c42007126
Válasz erre: Letarolja Kína Európát az autóipar "fast fashion" korszakában?
2023-04-25T15:50:12+02:00
2023-04-25T15:50:12+02:00
Ződ2000
http://blog.hu/user/888861
<a href="https://varkonyigabor.blog.hu/2023/04/24/letarolja_kina_europat_az_autoipar_fast_fashion_korszakaban?full_commentlist=1#c42006230" class="reply_nick_1620362" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 42006230 );">@Gdp</a>: ott a pont. a verseny mindig jobbá tette az életet, és az EU legnagyobb előnye pont az hogy az EU-n belül szabad verseny van, miközben kifelé megvédhetik magukat. <br />
A 90 körül a japán konkurencia ijesztően tornyosult az óvilág fölé. Aztán pár év alatt kiégett és majdnem összedőlt, és már a Renault és a Ford vásárolta meg őket. <br />
Kína még sehol sem tart a 90-es évek japánjához képest, de valóban ijesztő a fejlődés.<br />
Ettől függetlenül, szerintem nem azért érezzük mérvadónak a kínai termékeket mert jobbak, hanem egyszerűen hiányzik az Európai iránytű, miközben a kíniak már ide merészkedtek autókkal.
https://varkonyigabor.blog.hu/2023/04/24/letarolja_kina_europat_az_autoipar_fast_fashion_korszakaban/full_commentlist/1#c42006858
Válasz erre: Letarolja Kína Európát az autóipar "fast fashion" korszakában?
2023-04-25T11:55:24+02:00
2023-04-25T11:55:24+02:00
jajnemár
http://blog.hu/user/1623726
<a href="https://varkonyigabor.blog.hu/2023/04/24/letarolja_kina_europat_az_autoipar_fast_fashion_korszakaban?full_commentlist=1#c42006230" class="reply_nick_1620362" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 42006230 );">@Gdp</a>: Nem a gyártók változtak markánsan, hanem az autóipari szabályozásk, esp. in Europe.
https://varkonyigabor.blog.hu/2023/04/24/letarolja_kina_europat_az_autoipar_fast_fashion_korszakaban/full_commentlist/1#c42006230
Válasz erre: Letarolja Kína Európát az autóipar "fast fashion" korszakában?
2023-04-25T00:10:33+02:00
2023-04-25T00:10:33+02:00
Gdp
http://blog.hu/user/1620362
100 éve megoldottunk minden nehéz helyzetet az EU ban, ezt is meg fogjuk. Nem tudom mire fel ennyire idegeskedni rajta. Egyelőre ott tartunk hogy egy byd bőven egy Mercedes vagy egy Bmw árában van és minden európai gyártó rekord nyereseggel zárta a tavalyi évet, idén növekednek az eladások. Szerintem ez a kínai konkurencia pont olyan lesz mint az összes tobbi. A Hyundai- Kia se tette tönkre az EU s autogyartast és a Toyota sem. Miben mások ezek a gyártók?
https://varkonyigabor.blog.hu/2023/04/17/hyundai_ioniq_5_vs_renault_megane_e-tech_ket_igazan_jo_villanyauto/full_commentlist/1#c41994628
Válasz erre: Hyundai Ioniq 5 vs. Renault Megane E-tech: két igazán jó villanyautó
2023-04-18T21:16:45+02:00
2023-04-18T21:16:45+02:00
TanNé
http://blog.hu/user/751948
Néhány napja HAndrás egyik kínai elektromos kocsi bemutatja kapcsán írtam neki, de aztán magamnak is lementettem ide:<br />
<br />
"Így tehát igen kérdéses a jelenlegei egyre nagyobb töltésteljesítményű elektromos töltőoszlopok jövőbeli értelme is. Valószínűleg hamarabb elavulnak, mint ahogyan kellőképpen kiépülnének. Hasonló lesz a sorsa, technika történelmileg, mint a SONY minidisc digitális audio rendszernek. Nagyon jó, de lett nála még jobb és mire elterjedt volna már el is avult."<br />
<br />
<a rel="nofollow" href="https://erkolcstan.blog.hu/2023/04/16/horvath_andras_vs_elektromos_kocsik">erkolcstan.blog.hu/2023/04/16/horvath_andras_vs_elektromos_kocsik</a>
https://varkonyigabor.blog.hu/2023/03/30/a_mazda_cx-60_egy_sallangoktol_mentes_minosegi_auto_raadasul_jo_aron/full_commentlist/1#c41968730
Válasz erre: A Mazda CX-60 egy sallangoktól mentes, minőségi autó, ráadásul jó áron
2023-04-04T13:34:10+02:00
2023-04-04T13:34:10+02:00
gigabursch
http://blog.hu/user/169612
Nekem tetszik.<br />
Van benne még harmadik üléssornak hely?
https://varkonyigabor.blog.hu/2023/04/03/a_francia-nemet-olasz_harmas_egyike_sem_elegedett_a_jelenlegi_autoipari_szabalyozassal/full_commentlist/1#c41967190
Válasz erre: A francia-német-olasz hármas egyike sem elégedett a jelenlegi autóipari szabályozással
2023-04-03T14:46:24+02:00
2023-04-03T14:46:24+02:00
Lóval ne
http://blog.hu/user/1450198
S kívülállóként feltehetjük a kérdést, hogy miért is kell megmentenünk a "3 nagy autógyártó nemzet" ipari büszkeségeit? A magyar összeszerelő üzemek a kínai, koreai vagy vietnámi autógyáraknak is ugyan olyan jól tudnak összeszerelni. Ha tényleg hiszünk a szabad piacban akkor higgyünk rendesen és mondjuk ki, hogy a távol-keleti országoknak komparatív előnye van a korszerű és környezetbarát járművek gyártásában és vegyük tőlük a járműveinket (motorkerékpár vonalon ez ugye megtörtént, ma 10-ből 8 motor Európában távol-keleti eredetű - Honda, Kymco, Yamaha, Suzuki, stb.).<br />
Vagy csak akkor lehet a szabad piacra hivatkozni a túlszabályozás ellenében, ha az a mi narratívánkat erősíti?
https://varkonyigabor.blog.hu/2023/03/30/a_mazda_cx-60_egy_sallangoktol_mentes_minosegi_auto_raadasul_jo_aron/full_commentlist/1#c41958958
Válasz erre: A Mazda CX-60 egy sallangoktól mentes, minőségi autó, ráadásul jó áron
2023-03-31T18:07:02+02:00
2023-03-31T18:07:02+02:00
AlexAston
http://blog.hu/user/885507
16 millió - röhejesen olcsó.<br />
Ezt azért ízlelgessük kicsit... <br />
Nem tudom, a kedves szerző hol él, és mennyi idő alatt tud ennyi pénzt letenni az asztalra.<br />
<br />
És vajon pár év múlva ez is rohadni fog, mint minden Mazda?
https://varkonyigabor.blog.hu/2023/03/27/nem_ment_at_a_belsoegesu_motorok_tiltasa_2035-tol_az_eu-ban_de_co2_semleges_kozlekedest_varnak_el/full_commentlist/1#c41955312
Válasz erre: Nem ment át a belsőégésű motorok tiltása 2035-től az EU-ban, de CO2 semleges közlekedést várnak el
2023-03-29T21:17:30+02:00
2023-03-29T21:17:30+02:00
Lóval ne
http://blog.hu/user/1450198
<a href="https://varkonyigabor.blog.hu/2023/03/27/nem_ment_at_a_belsoegesu_motorok_tiltasa_2035-tol_az_eu-ban_de_co2_semleges_kozlekedest_varnak_el?full_commentlist=1#c41954874" class="reply_nick_1623726" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41954874 );">@jajnemár</a>: A manufaktúrákat (évi 10.000 darabszám alatti márkákat) az én értelmezésem szerint eddig sem érintette ez a dolog. De az olasz luxusautó gyártók piaca amúgy is Ázsia és Észak-Amerika, nem pedig a saját országuk, exportra gyártani pedig a helyi értékesítési tilalom ellenére is tudnának. Ahogy olvasgattam az olasz sajtót ahol óriásit ment ez a sztori Salvinival, mint fontoskodó politikussal ott senkit nem érdekelt a luxus szegmens - valószínűleg a Ferrarit sem, ők nem Európának fejlesztenek.
https://varkonyigabor.blog.hu/2023/03/27/nem_ment_at_a_belsoegesu_motorok_tiltasa_2035-tol_az_eu-ban_de_co2_semleges_kozlekedest_varnak_el/full_commentlist/1#c41955270
Válasz erre: Nem ment át a belsőégésű motorok tiltása 2035-től az EU-ban, de CO2 semleges közlekedést várnak el
2023-03-29T21:02:20+02:00
2023-03-29T21:02:20+02:00
W12petrol
http://blog.hu/user/1571496
<a href="https://varkonyigabor.blog.hu/2023/03/27/nem_ment_at_a_belsoegesu_motorok_tiltasa_2035-tol_az_eu-ban_de_co2_semleges_kozlekedest_varnak_el?full_commentlist=1#c41955250" class="reply_nick_888861" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41955250 );">@Ződ2000</a>: valóság az anyád picsája
https://varkonyigabor.blog.hu/2023/03/27/nem_ment_at_a_belsoegesu_motorok_tiltasa_2035-tol_az_eu-ban_de_co2_semleges_kozlekedest_varnak_el/full_commentlist/1#c41955250
Válasz erre: Nem ment át a belsőégésű motorok tiltása 2035-től az EU-ban, de CO2 semleges közlekedést várnak el
2023-03-29T20:57:34+02:00
2023-03-29T20:57:34+02:00
Ződ2000
http://blog.hu/user/888861
<a href="https://varkonyigabor.blog.hu/2023/03/27/nem_ment_at_a_belsoegesu_motorok_tiltasa_2035-tol_az_eu-ban_de_co2_semleges_kozlekedest_varnak_el?full_commentlist=1#c41955044" class="reply_nick_1571496" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41955044 );">@W12petrol</a>: Szerintem annak kell aki a "mainstream" (valóság) helyett mindenféle alteros faxxxággal tömi a fejét...
https://varkonyigabor.blog.hu/2023/03/27/nem_ment_at_a_belsoegesu_motorok_tiltasa_2035-tol_az_eu-ban_de_co2_semleges_kozlekedest_varnak_el/full_commentlist/1#c41955044
Válasz erre: Nem ment át a belsőégésű motorok tiltása 2035-től az EU-ban, de CO2 semleges közlekedést várnak el
2023-03-29T20:00:47+02:00
2023-03-29T20:00:47+02:00
W12petrol
http://blog.hu/user/1571496
<a href="https://varkonyigabor.blog.hu/2023/03/27/nem_ment_at_a_belsoegesu_motorok_tiltasa_2035-tol_az_eu-ban_de_co2_semleges_kozlekedest_varnak_el?full_commentlist=1#c41954924" class="reply_nick_888861" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41954924 );">@Ződ2000</a>: neked kell egy orvos!
https://varkonyigabor.blog.hu/2023/03/27/nem_ment_at_a_belsoegesu_motorok_tiltasa_2035-tol_az_eu-ban_de_co2_semleges_kozlekedest_varnak_el/full_commentlist/1#c41954924
Válasz erre: Nem ment át a belsőégésű motorok tiltása 2035-től az EU-ban, de CO2 semleges közlekedést várnak el
2023-03-29T18:33:21+02:00
2023-03-29T18:33:21+02:00
Ződ2000
http://blog.hu/user/888861
<a href="https://varkonyigabor.blog.hu/2023/03/27/nem_ment_at_a_belsoegesu_motorok_tiltasa_2035-tol_az_eu-ban_de_co2_semleges_kozlekedest_varnak_el?full_commentlist=1#c41954864" class="reply_nick_1623726" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41954864 );">@jajnemár</a>: eleve a lakosság dontő része urbanizált övezetekben lakik, és "vidéken" arányában sem vesznek annyi új autót. A fizetőképes lakosság a súrún lakott városi övezetekben lakik és/vagy dolgozik, kevés az olyan kivétel mint pl Luxembourg (más kérdés hogy évi 100.000 autó egy 800.000-es lakossággal mekkorát számít). <br />
<br />
"Elolvastad egyáltalán a cikket?" És te minden marhaságot elhiszel? Két perc guglizás lenne kideríterni, hogy Kínában regionális sznten már 2030-ban betiltják a robbanómotort, de 2035-re országos szinten be lest tiltva (EGÉSZ KÍNÁBAN).<br />
Az USA esetében a fontos régiók (pl California) már lépett, 2035-re ICE betiltva. <br />
Miért villogsz a tájékozatlanságoddal?<br />
<a rel="nofollow" href="https://en.wikipedia.org/wiki/Phase-out_of_fossil_fuel_vehicles">en.wikipedia.org/wiki/Phase-out_of_fossil_fuel_vehicles</a>
https://varkonyigabor.blog.hu/2023/03/27/nem_ment_at_a_belsoegesu_motorok_tiltasa_2035-tol_az_eu-ban_de_co2_semleges_kozlekedest_varnak_el/full_commentlist/1#c41954896
Válasz erre: Nem ment át a belsőégésű motorok tiltása 2035-től az EU-ban, de CO2 semleges közlekedést várnak el
2023-03-29T18:10:33+02:00
2023-03-29T18:10:33+02:00
W12petrol
http://blog.hu/user/1571496
<a href="https://varkonyigabor.blog.hu/2023/03/27/nem_ment_at_a_belsoegesu_motorok_tiltasa_2035-tol_az_eu-ban_de_co2_semleges_kozlekedest_varnak_el?full_commentlist=1#c41954672" class="reply_nick_888861" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41954672 );">@Ződ2000</a>:<a rel="nofollow" href="https://www.vezess.hu/magazin/2023/03/29/mar-harminc-eve-ugy-gondoltak-a-nagy-gyartok-hogy-a-nagyvarosok-jovoje-automentes/">www.vezess.hu/magazin/2023/03/29/mar-harminc-eve-ugy-gondoltak-a-nagy-gyartok-hogy-a-nagyvarosok-jovoje-automentes/</a><br />
na ennyit a nagy kitiltástól!
https://varkonyigabor.blog.hu/2023/03/27/nem_ment_at_a_belsoegesu_motorok_tiltasa_2035-tol_az_eu-ban_de_co2_semleges_kozlekedest_varnak_el/full_commentlist/1#c41954874
Válasz erre: Nem ment át a belsőégésű motorok tiltása 2035-től az EU-ban, de CO2 semleges közlekedést várnak el
2023-03-29T18:01:56+02:00
2023-03-29T18:01:56+02:00
jajnemár
http://blog.hu/user/1623726
<a href="https://varkonyigabor.blog.hu/2023/03/27/nem_ment_at_a_belsoegesu_motorok_tiltasa_2035-tol_az_eu-ban_de_co2_semleges_kozlekedest_varnak_el?full_commentlist=1#c41953512" class="reply_nick_1450198" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41953512 );">@Lóval ne</a>: Az olaszok is féltik a luxusszegmenst - Ferrari és tsai, plusz a sok manufaktúra cég.
https://varkonyigabor.blog.hu/2023/03/27/nem_ment_at_a_belsoegesu_motorok_tiltasa_2035-tol_az_eu-ban_de_co2_semleges_kozlekedest_varnak_el/full_commentlist/1#c41954864
Válasz erre: Nem ment át a belsőégésű motorok tiltása 2035-től az EU-ban, de CO2 semleges közlekedést várnak el
2023-03-29T17:58:51+02:00
2023-03-29T17:58:51+02:00
jajnemár
http://blog.hu/user/1623726
<a href="https://varkonyigabor.blog.hu/2023/03/27/nem_ment_at_a_belsoegesu_motorok_tiltasa_2035-tol_az_eu-ban_de_co2_semleges_kozlekedest_varnak_el?full_commentlist=1#c41951772" class="reply_nick_888861" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41951772 );">@Ződ2000</a>: Ja, mer' vidéken nem használnak autót a népek, mer' nem is kell. Egyes, leülhetsz.<br />
<br />
Amúgy, ott a posztban, h Európán kivül sehol sem szigorkodnak a belsőégésűvel, hogy kipusztulna. Elolvastad egyáltalán a cikket? Vagy csak magadnak okoskodsz?
https://varkonyigabor.blog.hu/2023/03/27/nem_ment_at_a_belsoegesu_motorok_tiltasa_2035-tol_az_eu-ban_de_co2_semleges_kozlekedest_varnak_el/full_commentlist/1#c41954784
Válasz erre: Nem ment át a belsőégésű motorok tiltása 2035-től az EU-ban, de CO2 semleges közlekedést várnak el
2023-03-29T17:28:55+02:00
2023-03-29T17:28:55+02:00
W12petrol
http://blog.hu/user/1571496
<a href="https://varkonyigabor.blog.hu/2023/03/27/nem_ment_at_a_belsoegesu_motorok_tiltasa_2035-tol_az_eu-ban_de_co2_semleges_kozlekedest_varnak_el?full_commentlist=1#c41954672" class="reply_nick_888861" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41954672 );">@Ződ2000</a>: inkább kifizetem az 50 eurot mit gondolsz a villanyálom ingyen lesz az államácsinak kell a pénz a ződ humbug csak egy adalék hogy beetessék a népet ez nem erről szól! <br />
nem kell ide forradalom elég egy picit más széljárás és borul minden láthatod a fenti cikkből első jelei megvannak!
https://varkonyigabor.blog.hu/2023/03/27/nem_ment_at_a_belsoegesu_motorok_tiltasa_2035-tol_az_eu-ban_de_co2_semleges_kozlekedest_varnak_el/full_commentlist/1#c41954672
Válasz erre: Nem ment át a belsőégésű motorok tiltása 2035-től az EU-ban, de CO2 semleges közlekedést várnak el
2023-03-29T16:33:22+02:00
2023-03-29T16:33:22+02:00
Ződ2000
http://blog.hu/user/888861
<a href="https://varkonyigabor.blog.hu/2023/03/27/nem_ment_at_a_belsoegesu_motorok_tiltasa_2035-tol_az_eu-ban_de_co2_semleges_kozlekedest_varnak_el?full_commentlist=1#c41954628" class="reply_nick_1571496" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41954628 );">@W12petrol</a>: a te valóságod is lesz, hogy ha el akarsz ugrani valami komolyabb városba, és nem fognak beengedni. Vagy fizetheted a napi 50 eurós behajtási díjat. <br />
<br />
Elvileg a brüsszeli (magánszemélyekre vonatkozó) adórendszernek is csak a dízelek felelnek meg 100%-ig (sőt a co2 alapú cégautóadókban is jobbak), de a kitiltás árnyéka elleheteleníti őket. <br />
<br />
Szó szerint forradalom kellenne hogy ez változzon.
https://varkonyigabor.blog.hu/2023/03/27/nem_ment_at_a_belsoegesu_motorok_tiltasa_2035-tol_az_eu-ban_de_co2_semleges_kozlekedest_varnak_el/full_commentlist/1#c41954628
Válasz erre: Nem ment át a belsőégésű motorok tiltása 2035-től az EU-ban, de CO2 semleges közlekedést várnak el
2023-03-29T16:12:21+02:00
2023-03-29T16:12:21+02:00
W12petrol
http://blog.hu/user/1571496
<a href="https://varkonyigabor.blog.hu/2023/03/27/nem_ment_at_a_belsoegesu_motorok_tiltasa_2035-tol_az_eu-ban_de_co2_semleges_kozlekedest_varnak_el?full_commentlist=1#c41954616" class="reply_nick_888861" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41954616 );">@Ződ2000</a>: ez a te valosagod! Tavaly rs7 audit vettem iden r8at a8 at rendeltem v8al! Cegem van csak dizelt veszek, barmi mas nem alternativa! A piac dönt! A tobbi csak duma ezt tudjak a gyarak is ezert van ez a cikk ami felett vitatkozunk
https://varkonyigabor.blog.hu/2023/03/27/nem_ment_at_a_belsoegesu_motorok_tiltasa_2035-tol_az_eu-ban_de_co2_semleges_kozlekedest_varnak_el/full_commentlist/1#c41954616
Válasz erre: Nem ment át a belsőégésű motorok tiltása 2035-től az EU-ban, de CO2 semleges közlekedést várnak el
2023-03-29T16:08:08+02:00
2023-03-29T16:08:08+02:00
Ződ2000
http://blog.hu/user/888861
<a href="https://varkonyigabor.blog.hu/2023/03/27/nem_ment_at_a_belsoegesu_motorok_tiltasa_2035-tol_az_eu-ban_de_co2_semleges_kozlekedest_varnak_el?full_commentlist=1#c41954592" class="reply_nick_1571496" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41954592 );">@W12petrol</a>: Figyi, az nem lehet hogy azért "mainstream" mert ez a valóság? <br />
<br />
2020-ban simán megrendeltem volna még a kifutó D3-ast. Így 3 évvel később már reális esélyét látom hogy még nálam értéktelenné válnak a most megvásárolt dízelek. Nem 14 év múlva, hanem 7 (hét) év múlva.<br />
<br />
Vagyis nem fogalmaztam jól. Nem reális esély, hanem ez a 80%-os valószínűség (a 20-at a poltikai környezet változása adja). <br />
Magyarra fordítva, ha nem történik semmi földrengés szerű (ebből a szempontból sem a COVID sem az Ukrajnai háború nem lett az), akkor ez tuti.
https://varkonyigabor.blog.hu/2023/03/27/nem_ment_at_a_belsoegesu_motorok_tiltasa_2035-tol_az_eu-ban_de_co2_semleges_kozlekedest_varnak_el/full_commentlist/1#c41954592
Válasz erre: Nem ment át a belsőégésű motorok tiltása 2035-től az EU-ban, de CO2 semleges közlekedést várnak el
2023-03-29T15:56:45+02:00
2023-03-29T15:56:45+02:00
W12petrol
http://blog.hu/user/1571496
<a href="https://varkonyigabor.blog.hu/2023/03/27/nem_ment_at_a_belsoegesu_motorok_tiltasa_2035-tol_az_eu-ban_de_co2_semleges_kozlekedest_varnak_el?full_commentlist=1#c41954584" class="reply_nick_888861" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41954584 );">@Ződ2000</a>: nagyon vakon vagy! Csak a mainstream faszsagot hajtod! 14 mulva beszeljunk amikor a szalonbol atveszem a zsiruj dizeles automat utanna felhivlak!
https://varkonyigabor.blog.hu/2023/03/27/nem_ment_at_a_belsoegesu_motorok_tiltasa_2035-tol_az_eu-ban_de_co2_semleges_kozlekedest_varnak_el/full_commentlist/1#c41954584
Válasz erre: Nem ment át a belsőégésű motorok tiltása 2035-től az EU-ban, de CO2 semleges közlekedést várnak el
2023-03-29T15:52:08+02:00
2023-03-29T15:52:08+02:00
Ződ2000
http://blog.hu/user/888861
<a href="https://varkonyigabor.blog.hu/2023/03/27/nem_ment_at_a_belsoegesu_motorok_tiltasa_2035-tol_az_eu-ban_de_co2_semleges_kozlekedest_varnak_el?full_commentlist=1#c41954548" class="reply_nick_1571496" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41954548 );">@W12petrol</a>: hát, csak a kommunizmusban szocializálódott emberek gondolják. hogy ők tesznek szívességet azzal ha dolgoznak :)<br />
<br />
Aki nem képes kitermelni egy újabb furgon árát az ne álljon vállalkozónak, hanem dolgozzon. Kb havi kétmillió forint az átlagbér Belgiumban, nem fog éhezni :) Ügyvédek, háziorvosok ennek 5-10-szeresét is kiszámlázzák egyéni vállalkozóként, gyanítom klasszikus vállalkozók is boldogulnak.<br />
<br />
Aki pedig zéró emissziós furgont vesz (természetesen ÁFA mentesen) az leírhatja az ár 150%-t. Tehát ha nyerséges a vállalkozás (lásd a fenti orvos példát) még keres is az új autóján. <br />
<br />
Még egyszer leírom, ha kitiltják akkor a dízel nem kincs lesz, hanem lom. Ugyan lesz egy választás Belgiumban addig, de meglátjuk mit hoz majd. Nem tudok róla hogy komoly politikai erő el akarná törölni. Minden jel szerint az oldtimerek közül is kitakarítják a dízeleket, valszeg ez lesz majd a szűrő, mert a világ tele van embertelen számú jó és viszonylag tartós élményautóval is. <br />
Kincsnek ott figyel egy benzines V6 youngtimer és a baráti körben egy flotta oldtimer Mercedes, előbbit ugyan kényelmetlen fenntartani de talán lesz belőle majd klasszikus, a többit pedig már védik az oldtimer-szabályok (amelyek itt meglehetősen lazák). Más a filozófia egy jóléti társadalomban : )<br />
Én személy szerint ezt tartom a helyes iránynak. Jöhet a villamosítás de a megőrizni való autóknak kell egy youngtimer szabályozás.
https://varkonyigabor.blog.hu/2023/03/27/nem_ment_at_a_belsoegesu_motorok_tiltasa_2035-tol_az_eu-ban_de_co2_semleges_kozlekedest_varnak_el/full_commentlist/1#c41954548
Válasz erre: Nem ment át a belsőégésű motorok tiltása 2035-től az EU-ban, de CO2 semleges közlekedést várnak el
2023-03-29T15:23:00+02:00
2023-03-29T15:23:00+02:00
W12petrol
http://blog.hu/user/1571496
<a href="https://varkonyigabor.blog.hu/2023/03/27/nem_ment_at_a_belsoegesu_motorok_tiltasa_2035-tol_az_eu-ban_de_co2_semleges_kozlekedest_varnak_el?full_commentlist=1#c41954398" class="reply_nick_888861" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41954398 );">@Ződ2000</a>: nálad vannak bajok fiam! Ülj le egyes! Kit erdekel hogy brusszelbe mivel lehet behajtani ez egy nagy baromsag! Mint az is amit a politika mond gondolj mar vissza az elmult 10-15 evre mennyi igeret volt a fele sem jott be! Majd ha dizel crafter nem tudja bevinni a kajajukat a parlamentbe rajonnek hogy ez hulyeseg es suttyomba eltrorlik! Ezt a kitiltosdit mar tobb eve jatszak! Baromsag<br />
Orulok hogy dizel autod van meg vegyel vagy kettot es vigyazz ra mert nem soka kincs lesz! Ugyanis az nem kerdes hogy a duracell anyaauton kivul semmi masra nem jo es nem is lesz, ezert hamar rajon a piac hogy a jol bevalt thecnikanal fog maradni! Es ez hatarozza meg az erteket a piac nem a balfasz politika!<br />
Mondom nez utanna vegyes vallalatot alapitottak a porsche kepviseli a vw-t a vallalaton belul es akovetkezo bugatti is benzin motoros lesz! Egy villanykateknak soha nem lesz akkora becsulete mint egy komoly belsoegesunek semilyen ligaban egyszeruen azert mert annyival gagyibb es korlatozottanb thecnologia, hogy soha nem tud olyan elmenyt adni mint a belsoegesu!
https://varkonyigabor.blog.hu/2023/03/27/nem_ment_at_a_belsoegesu_motorok_tiltasa_2035-tol_az_eu-ban_de_co2_semleges_kozlekedest_varnak_el/full_commentlist/1#c41954398
Válasz erre: Nem ment át a belsőégésű motorok tiltása 2035-től az EU-ban, de CO2 semleges közlekedést várnak el
2023-03-29T13:59:24+02:00
2023-03-29T13:59:24+02:00
Ződ2000
http://blog.hu/user/888861
<a href="https://varkonyigabor.blog.hu/2023/03/27/nem_ment_at_a_belsoegesu_motorok_tiltasa_2035-tol_az_eu-ban_de_co2_semleges_kozlekedest_varnak_el?full_commentlist=1#c41954164" class="reply_nick_1571496" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41954164 );">@W12petrol</a>: Gondolom te direkt játszod a hülyét. 2023 január elsejétől nem hajthatsz be euro4-es dízelmotoros autóval. 2025-től Euro5ös dízellel. Nem a belvárosba hanem Brüsszel főváros régió TELJES területére (<a rel="nofollow" href="https://lez.brussels/mytax/en/practical?tab=Agenda)">lez.brussels/mytax/en/practical?tab=Agenda)</a>. Még a Brüsszel közeli erdőkbe sem! Példának okért Antwerpen is valami hasonlót lépett meg csak persze tök máshogy szabályozták (más az határévek ritmusa, más logika, nehogy a flamand fellegvár úgy csináljon valamit mint Brüsszel főváros).<br />
<br />
Én is imádtam a dízelmotorokat (most is az van) de ilyen körülmények között nem vehetek már dízelt ebben az évben, mert előbb tiltják ki, mint ahogy eladnám.<br />
<br />
A Bugattit eladták Mate Rimacnak, cserében a Porsche megkapta a cége felét. Ez igen durva dolog volt, gyakorlatilag a Bugatti volt az ár amivel bevásárolták magukat a Rimac-ba. Közben Rimac adta egy sor hipersportkocsi gyártó hajtásláncát, többek között az Aston Valkyre, Koenogsegg, meg nagyjából úgy ahogy van, a Pininfarina alső saját sorozatgyártású autója, a Battista. <br />
Ezek egy részét már volt lehetőségem élőben is megtekinteni (A Battistát 2019 óta promózzák <a rel="nofollow" href="https://egzostive.com/szupersportkocsik-zoute/">egzostive.com/szupersportkocsik-zoute/</a> rengeteg high-end autós rendezvényen ott voltak ezek). És akik nem alap suzuki stifttel járnak hanem ebben a ligában keresnek, ott egy elektromos Battistának lesz akkora becsülete mint egy Chironnak vagy egy Ferrari 275GTB/4 vagy 250 SWB-nek.
https://varkonyigabor.blog.hu/2023/03/27/nem_ment_at_a_belsoegesu_motorok_tiltasa_2035-tol_az_eu-ban_de_co2_semleges_kozlekedest_varnak_el/full_commentlist/1#c41954164
Válasz erre: Nem ment át a belsőégésű motorok tiltása 2035-től az EU-ban, de CO2 semleges közlekedést várnak el
2023-03-29T12:58:59+02:00
2023-03-29T12:58:59+02:00
W12petrol
http://blog.hu/user/1571496
<a href="https://varkonyigabor.blog.hu/2023/03/27/nem_ment_at_a_belsoegesu_motorok_tiltasa_2035-tol_az_eu-ban_de_co2_semleges_kozlekedest_varnak_el?full_commentlist=1#c41953886" class="reply_nick_888861" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41953886 );">@Ződ2000</a>: hallod eszed mint a tenger! Kitiltottak mi?a regi szarokat de ez is meg csak fikcio! Amugy is kiakar a belvarosba kocsival menni! Az ilyen hulyeket keni tiltani mint te! A tesznya lambokat alaz ne viccelj mar egy ugyesebben tuningolt gti oda veri a szarokat amugy is csak rovid tavon van bennuk valami szufla de hosszutavon elfogynak! Egyben volt igazad a bugatti űber motor ezt az ara is tukrozi, a horvat csavonak nem adtak oda vegyes vallalat de az is megmondta hogy el sem tudna kepzelni a bugatti t villanyaosan! Ugyhogy papir nehezek maximum ez a suket duma amit itt levagsz! Eduklad magad mielott palyara lepsz!
https://varkonyigabor.blog.hu/2023/03/27/nem_ment_at_a_belsoegesu_motorok_tiltasa_2035-tol_az_eu-ban_de_co2_semleges_kozlekedest_varnak_el/full_commentlist/1#c41953934
Válasz erre: Nem ment át a belsőégésű motorok tiltása 2035-től az EU-ban, de CO2 semleges közlekedést várnak el
2023-03-29T11:09:38+02:00
2023-03-29T11:09:38+02:00
Ződ2000
http://blog.hu/user/888861
<a href="https://varkonyigabor.blog.hu/2023/03/27/nem_ment_at_a_belsoegesu_motorok_tiltasa_2035-tol_az_eu-ban_de_co2_semleges_kozlekedest_varnak_el?full_commentlist=1#c41953512" class="reply_nick_1450198" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41953512 );">@Lóval ne</a>: nincs rálátásom a belső dolgokra, de a sajtóban már előre hangoztatták, hogy ilyen E Fuel nem igazán létezik és nem is lesz rá kapacitás. Persze nálunk sem volt ólomöntés benzin amíg a kereslet meg nem érkezett. <br />
Élek a gyanúval, hogy ez az E Fuel csak a high end sportkocsik számára válik kifizetődővé, nem mintha nagy bajom lenne ha végre elektromos autókra válthatunk.<br />
<br />
Ami a fejlesztést illeti, a dízelek valami hihetetlen fejlődésen mentek át 20 év alatt. Egy 1990-es szívódízel (Golf SDI 97-ig volt gyártásban!!!) a vicc kategória volt előnyök nélkül. Lomha (65LE), gyenge (125nm), kormol és zajos. A 2015 körüli euro 6-os "gerincmotorok" (a jobb fajta kétliteresek pl a BMW 25d, Volvo VEA D5) egy V8 szívóbenya nyomatékát (500nm), 5-6 mpes gyorsulást produkáltak (a Ferrari 308 6.4-et tudott), miközben (nem kevés szabályozási hátszéllel) 5-7 liter fogyasztottak. Embertelen fejlődés ez. Közben a kormolás szemmel láthatóan megszűnt. Ha nem lennének korlátok most is dízelt vennék, de már felelősen nem érdemes, a tiltások miatt.<br />
<br />
Azzal egyet értek hogy a szabályozási kihívások adják a fejlesztés dinamikáját. Ha a gyártók szembesülnek a tiltásokkal kénytelenek lesznek fejleszteni. Viszont itt nem csak egy autómodellről vagy platformról van szó, de a töltést is meg kell oldani. Amikor először jártam konvenciónális gyártó e autójának kereskedelmi bemutatóján (Jaguar I Pace, 2016) úgy néztek rám mint a marslakóra amikor megkérdeztem, mivel tudom majd tankolni. Egyszerűen nem foglalkoztak vele, pedig ez itt kulcsfontosságú.
https://varkonyigabor.blog.hu/2023/03/27/nem_ment_at_a_belsoegesu_motorok_tiltasa_2035-tol_az_eu-ban_de_co2_semleges_kozlekedest_varnak_el/full_commentlist/1#c41953886
Válasz erre: Nem ment át a belsőégésű motorok tiltása 2035-től az EU-ban, de CO2 semleges közlekedést várnak el
2023-03-29T10:52:03+02:00
2023-03-29T10:52:03+02:00
Ződ2000
http://blog.hu/user/888861
<a href="https://varkonyigabor.blog.hu/2023/03/27/nem_ment_at_a_belsoegesu_motorok_tiltasa_2035-tol_az_eu-ban_de_co2_semleges_kozlekedest_varnak_el?full_commentlist=1#c41952372" class="reply_nick_1571496" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41952372 );">@W12petrol</a>: ennél hülyébb kommentet nehéz lett volna ideböfögni...<br />
Mit nem vagy képes azon felfogni, hogy a nagyvárosok KTILTOTTÁK a dízeleket. 2030 után semmilyen dízel nem hajtat be Brüsszel városába és az összes nagyobb belga városba (ezek mind külön rendelkeztek (főleg a flamand városok) de kb ugyanúgy döntöttek). 2030 után nem közlekedhetsz Párizsban (az Ile de France régióban többen élnek mint egész Magyarországon).<br />
Jelenleg már egy 8 éves dízellel nem hajthatsz be Brüsszelbe, ami elég durva mert ezeket még állami támogatással, környezetkímélő autóként vásárolták.<br />
Ha egy autóval nem hajthatsz be sehova ahol van civilizáció azt nyugodtan nevezheted levélnehezéknek. <br />
Vedd észre hogy a Teslák Lamboriniket aláznak a negyed mérföldön, egy noname horvát csávónak meg csak úgy odaadták a világ legbrutálisabb motorját fejlesztő Bugatttit. A négyturbós W16nál nem létezik überebb motor, mégis ennyit ért.
https://varkonyigabor.blog.hu/2023/03/27/nem_ment_at_a_belsoegesu_motorok_tiltasa_2035-tol_az_eu-ban_de_co2_semleges_kozlekedest_varnak_el/full_commentlist/1#c41953746
Válasz erre: Nem ment át a belsőégésű motorok tiltása 2035-től az EU-ban, de CO2 semleges közlekedést várnak el
2023-03-29T09:42:00+02:00
2023-03-29T09:42:00+02:00
W12petrol
http://blog.hu/user/1571496
<a href="https://varkonyigabor.blog.hu/2023/03/27/nem_ment_at_a_belsoegesu_motorok_tiltasa_2035-tol_az_eu-ban_de_co2_semleges_kozlekedest_varnak_el?full_commentlist=1#c41953512" class="reply_nick_1450198" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41953512 );">@Lóval ne</a>: ennyi hülyeséget is rég olvastam már, mint amiket ide irtál! A belsőégésű motor tisztabb mint valaha! Volt innovacio az evek alatt bőven! A masik meg hogy a villanythec elavult az nem a jovo hanem a mult! Mennyi hulye van
https://varkonyigabor.blog.hu/2023/03/27/nem_ment_at_a_belsoegesu_motorok_tiltasa_2035-tol_az_eu-ban_de_co2_semleges_kozlekedest_varnak_el/full_commentlist/1#c41953512
Válasz erre: Nem ment át a belsőégésű motorok tiltása 2035-től az EU-ban, de CO2 semleges közlekedést várnak el
2023-03-28T23:08:21+02:00
2023-03-28T23:08:21+02:00
Lóval ne
http://blog.hu/user/1450198
Szerintem tanulságosabb azt vizsgálni, hogy azon országokat melyek kiharcolták ezt a módosítást azokat mi motiválta. A két fő kezdeményező ugye Olaszország és Németország volt. Az európai autós kultúra két totálisan ellentétes pólusáról van szó - az olaszok a Fiat Pandát és a tömegeknek megfizethető személyes mobilitást féltik, a németek meg a sebességkorlát nélküli Autobahnt és a luxusautókat. Azt még el tudom képzelni, hogy Németországban 2035 után e-benzin/hibrid 3-as BMW cégautóval furikáznak majd a középvezetők, de azt már valahogy nehezebben, hogy a kis 8-900 kg-os A-szegmens autókat messiásként megmenti a kihalástól ez a változás. <br />
<br />
Persze értem, hogy elvekről van szó, s a technológiai áttörés lehetőségében hinni kell, de az e-üzemanyagok (sőt, a hidrogén, földgáz meg úgy minden) elégetésekor is keletkeznek pl. nitrogénoxidok, szóval attól, hogy karbonsemleges lesz és a gazdaságtalanságon való élcelődést is figyelmen kívül hagyjuk tényszerűen ugyanúgy egészégre káros marad a belsőégésű motor. Tehát igazából nagyon is lehetett érvelni a b.é.m. betiltása mellett a lokális szennyezés mentén.<br />
<br />
De azt a vádat is túlzónak tartom, hogy a szabályozási bizonytalanságra kenjük az európai autóipar fejlesztési bázisának leépítését:<br />
<br />
-Egyrészt 2035-el annyira a jövőben előre terveznek, hogy aligha lehet azzal vádolni az EU-t, hogy ne hagynának időt a szereplőknek. Világos, hogy egy új motorcsalád kifejlesztéséhez sok idő kell és még több míg visszahozz az árát a befektetés, na de komolyan van aki elhiszi, hogy 12 évre bármit is előre tud tervezni? Egy akármilyen üzleti tervben legfeljebb 2-3 évre előre szerepelnek viszonylag pontos információk, 5-6 éves távon talán pár makro számot lehet becsülni, de minden ami azon túl van az totál homály. Ilyen időtávon önmagától is akkorák a piaci bizonytalanságok amit nem tud érdemben tetézni az európai politika.<br />
<br />
-Továbbá hasonlítsuk össze az elmúlt évtizedek járműipari ígéreteit és a ténylegesen megvalósult fejlesztéseket. Sokat ígértek és keveset adtak - vissza lehet nézni pl. sajtóközleményekben, hogy milyen vállalásokat tettek egyes autógyártók ~10 évvel ezelőtt a jövőre vonatkozóan (akár fenntarthatóság, akár technológia tekintetében) és abból mi valósult meg. Amikre akkor még azt mondtuk volna, hogy reálisnak tűnő tervek azokon ma már csak mosolygunk, hisz közelébe sem jutottak a valós eredmények tekintetében. Én egy kicsit sem gondolom, hogy téved az a politikus, aki alábecsüli az autóipar képességeit, mert nincs jó track recordja az eredmények szállításában. <br />
Ez valószínűleg összefüggésben állhat azzal, hogy a '70-es években egy fejlesztőcsapat mérete sokszorosa volt a mostaninak és gyakran iszonyat motivált, kísérletezőkész mérnökökből állt, ma meg már annyi leépítési hullámon és kiszervezésen vannak túl ezek a szervezetek (kevésbé az EU, s sokkal inkább a rövid távú profit hajszolása miatt), hogy a hagyományos autógyártóktól teljesen felesleges bármiféle technológiai áttörést várni. Ez egy öreg iparág viszonylag alacsony innovációs potenciállal, önmaguktól nem fognak semmin változtatni, elő kell írni nekik. Ez lehet, hogy kényelmetlen, de hát pont azzal teszünk jót és serkentjük az autóipart, hogy ha olyan ambiciózus célokat tűzünk ki elé, ami újra rákényszeríti őket a fejlesztési kapacitás visszaépítésére.
https://varkonyigabor.blog.hu/2023/03/27/nem_ment_at_a_belsoegesu_motorok_tiltasa_2035-tol_az_eu-ban_de_co2_semleges_kozlekedest_varnak_el/full_commentlist/1#c41952372
Válasz erre: Nem ment át a belsőégésű motorok tiltása 2035-től az EU-ban, de CO2 semleges közlekedést várnak el
2023-03-28T18:23:40+02:00
2023-03-28T18:23:40+02:00
W12petrol
http://blog.hu/user/1571496
<a href="https://varkonyigabor.blog.hu/2023/03/27/nem_ment_at_a_belsoegesu_motorok_tiltasa_2035-tol_az_eu-ban_de_co2_semleges_kozlekedest_varnak_el?full_commentlist=1#c41951772" class="reply_nick_888861" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41951772 );">@Ződ2000</a>: az hogy nem értesz az autókhoz az látszik a hozzászólásdból, abban igazad van hogy nem volt csata, mert villany egy elavult szar és soha nem volt a belsőégésűnek ellenfél és nem is lessz! Dízelt képzeld mind a mai napig fejlesztenek ,levél nehezéknek max az ócska villanyautók lesznek! mindegy egyébként hogy mit döntött az eu mert a belsőégésű motor még hosszú évtizedeken át listavezető lesz az eladásokban, lessz egy pár Duracell egy-egy kisautó kategóriában de komolyan vehető presztízs autóknál nem lessz tétel mert gagyi!
https://varkonyigabor.blog.hu/2023/03/27/nem_ment_at_a_belsoegesu_motorok_tiltasa_2035-tol_az_eu-ban_de_co2_semleges_kozlekedest_varnak_el/full_commentlist/1#c41952088
Válasz erre: Nem ment át a belsőégésű motorok tiltása 2035-től az EU-ban, de CO2 semleges közlekedést várnak el
2023-03-28T15:02:46+02:00
2023-03-28T15:02:46+02:00
Ződ2000
http://blog.hu/user/888861
A fentiek fényében nem meglepő hogy senki sem fejleszt dízelt, mire piacra lépnének ki lesznek tiltva.<br />
<br />
Ugyanakkor a villamosítás egy olyan globális trend amit a cikk nagyon felemásan mutat be néhol mismásol néha pedig egyszerűen elrugaszkodik a valóságtól. <br />
A villanyautóknak rengeteg előnyük van, de legfőbb az emisszió. Ez viszont egy környezetvédelmi kérdés, amit a vevők közül kevesen fognak első helyre tenni a vásárlásnál. Márpedig az emberek többségének csak egy autó kell (egyszerre), és aligha választanák maguktól a nulla emissziós autót. De itt írhattam volna részecskeszűrős vagy akár katalizátoros autót is. Ez különösen igaz kishazánkra ahol az önző szűk látókörű átlagmagyar előbb adnak ki pénzt alu-felnire mint légzsákra. „Nyugaton” (ezalatt a tehetős észak-nyugati régiókat értem most) egy kicsit nagyobb hagyománya van annak hogy nem az ügyeskedés az első, hanem az emberek simán azt teszik amit a szabályozás is sugall.<br />
<br />
A környezeti kérdés pedig két vetületre vontható: globális és lokális. Globálisan a co2 ellenség, amit nagy léptékben igyekeznek csökkenteni. A másik a helyi levegőminőség, mivel a letehetősebb régiók rendszerint a legsűrűbben lakottak is. Ezért van a hatalmas lakosságú és gazdag Kaliforniának saját emissziós szabályozása az USA-án belül, és ezért vált Európa az emissziós szabályozások egyik élharcosává. Ellentétben a cikkel nemcsak az EU, de mostanra külön utas Egyesült Királyság, az USA fejlettebb és gazdagabb része és Kína is teljes mellszélességgel kiáll a villamosítás mellett. <br />
<br />
A lokális szennyezés tekintetében a fő tényező az, hogy ott helyben a sokszázezer autó mit bocsát ki az utakon. És itt az irreleváns, hogy mekkora a kocsi tömege vagy hogy 50 km-vel arrébb mit bocsát ki egy erőmű. Akkor is ha eltekintünk a rengeteg napelemes háztól és a fenti szempontból emissziómentes atomerőművektől, még a legrosszabb esetben is a szénerőmű nem ott szennyez ahol a lakosság él. De ez olyan legrosszabb eset amit extrém esetekre hegyeztek ki (pl az atomot Fukusima óta mellőző és az energia-forradalomról is lemaradó Japán).
https://varkonyigabor.blog.hu/2023/03/27/nem_ment_at_a_belsoegesu_motorok_tiltasa_2035-tol_az_eu-ban_de_co2_semleges_kozlekedest_varnak_el/full_commentlist/1#c41951772
Válasz erre: Nem ment át a belsőégésű motorok tiltása 2035-től az EU-ban, de CO2 semleges közlekedést várnak el
2023-03-28T11:59:20+02:00
2023-03-28T11:59:20+02:00
Ződ2000
http://blog.hu/user/888861
Egyrészt hogy sajnálom hogy a NERindexen már csak a B oldal marad a kevés értelmes cikkre. Sajnos lassan a Blikk szintjére süllyedt az egykori értelmiségiek számára is emészthető és tartalmas oldal.<br />
Ez a cikk érdekes és színvonalas, bár nem mindenben értek vele egyet :) igaz nem vagyok autópari szakember, csak lelkes amatőr.<br />
<br />
Például szerintem a cikk egy olyan csatáról akar tudósítani, amit le sem játszottak. Sosem volt kérdés hogy a robbanómotor a múlté, és ez nem fog változni. Függetlenül az EU tiltás meglététtől a leginkább fizetőképes régiók sorra tiltják ki a robbanómotorokat. Ez egy alulról jövő kezdeményezés ami alapvetően befolyásolja a vásárlási hajlandóóságot. A nyugat-európai eladásokat mindig is a szabályozási környezet alakította amely célja hogy csökkentse a környezetterhelést egy nagyon sűrűn lakott és nagyon gazdag régióban (még mi is ide tartozunk). Ha nem lennének adó és egyéb korlátok, akkor már régen megfulladt volna Nyugat Európa.<br />
<br />
Dízeleket sem azért vettek 70-80%-ban személyes használatra mert annyira imádták a csörgését vagy a fogyasztáson akarták behozni a 30-50.000 eurós újautó árát, hanem mert a szabályok ezt részesítették előnyben. Jelenleg a dízeleket pont a legnagyobb piacaikon nyírják ki maguk a városok. <br />
<br />
Jelenleg úgy néz ki, a most megrendelt dízelmotoros autó már az első tulajnál is ki fog szorulni a saját városából (lássuk be akinek új autóra van pénze vagy kap cégesként jó eséllyel a sűrűn lakottabb régiókban lakik). Senki sem fog 20-50.000 eurót letenni azért, hogy 6 év múlva csak levélnehezkének használhassa a kocsiját. Ezen pedig az EU céldátum nem változtat.
https://varkonyigabor.blog.hu/2023/03/27/nem_ment_at_a_belsoegesu_motorok_tiltasa_2035-tol_az_eu-ban_de_co2_semleges_kozlekedest_varnak_el/full_commentlist/1#c41950320
Válasz erre: Nem ment át a belsőégésű motorok tiltása 2035-től az EU-ban, de CO2 semleges közlekedést várnak el
2023-03-27T18:56:33+02:00
2023-03-27T18:56:33+02:00
W12petrol
http://blog.hu/user/1571496
Gábor sztem nincs igazad, V6 és afeletti motorokolta újra fogják gondolni a gyártók mert szükség van rájuk
https://varkonyigabor.blog.hu/2023/03/27/nem_ment_at_a_belsoegesu_motorok_tiltasa_2035-tol_az_eu-ban_de_co2_semleges_kozlekedest_varnak_el/full_commentlist/1#c41949470
Válasz erre: Nem ment át a belsőégésű motorok tiltása 2035-től az EU-ban, de CO2 semleges közlekedést várnak el
2023-03-27T11:19:22+02:00
2023-03-27T11:19:22+02:00
gigabursch
http://blog.hu/user/169612
Sosem lesznek itt egyenlő elvek.<br />
<br />
Ez itt kérem az Állatfarm. Csupa nagy betűvel osztják a baromságot a még egyenlőbbek.
https://varkonyigabor.blog.hu/2023/03/22/bmw_fejlesztesi_vezeto_osszetevesztik_a_rugalmassagunkat_a_hatarozatlansaggal/full_commentlist/1#c41940692
Válasz erre: BMW fejlesztési vezető: "Összetévesztik a rugalmasságunkat a határozatlansággal"
2023-03-22T11:54:50+01:00
2023-03-22T11:54:50+01:00
Gdp
http://blog.hu/user/1620362
Helyes, ez a jó hozaallas. Pont ezért nem értem, miért kell annyira kétségbe esni, mikor a végső döntés ahogy látszik jó emberek kezében van. (Weber jelen esetben)
https://varkonyigabor.blog.hu/2023/03/16/a_kozlekedes_mint_nagy_kozos_jatek/full_commentlist/1#c41939094
Válasz erre: A közlekedés, mint nagy közös "játék"
2023-03-21T15:52:20+01:00
2023-03-21T15:52:20+01:00
balint.akos
http://blog.hu/user/1098230
Atyavilág. Valamikor a kétezres évek elején volt egy cikk a HVG-ben a sebességhatárokról. Akkoriban azon ment a vita, hogy az 50-es korlátot le kell csökkenteni 40-re, esetleg 30-ra. Arra már nem emlékszem, hogy hol. A lényeg, hogy azt írta erre a cikkíró, hogy nem azokkal van a baj, akik 50-el mennek, hanem azokkal, akik 80-al, az 50-es korlátnál. És azoknak mindegy, hol a korlát, úgyis 80-al fognak menni. Ha a korlátot csökkentik, csak a szabálykövetőket szivatják, semmi más.<br />
<br />
Mondom, kétezres évek eleje.
https://varkonyigabor.blog.hu/2023/03/16/evtizedekig_a_belsoegesu_motor_lesz_a_meghatarozo_kinaban/full_commentlist/1#c41936542
Válasz erre: Évtizedekig a belsőégésű motor lesz a meghatározó Kínában
2023-03-20T10:25:20+01:00
2023-03-20T10:25:20+01:00
gigabursch
http://blog.hu/user/169612
Az a nagy büdös helyzet, hogy amit már sokan mondtak, hogy a C és CH alapú delej nem csak környezetszennyezőbb, de hatékonytalanabb is a gépkocsik szintjén a belső égésű motoroknál a jelenlegi elszállít áramú delej esetében beigazolódott.<br />
<br />
De akkor miért is erőltetik?<br />
<br />
Agyrém...<br />
<br />
Arról meg nem is beszélve, hogy Európa nagyon jól elvan a maga szemétdombján a maga autóival, de baromire nem vezsi észre, hogy ameddig vámostul, stb olcsóbb egy Mustánd vagy egy hasonló, addig sok ember nem fogja venni a túlárazott európai csodákat...
https://varkonyigabor.blog.hu/2023/03/16/evtizedekig_a_belsoegesu_motor_lesz_a_meghatarozo_kinaban/full_commentlist/1#c41933268
Válasz erre: Évtizedekig a belsőégésű motor lesz a meghatározó Kínában
2023-03-18T13:59:58+01:00
2023-03-18T13:59:58+01:00
W12petrol
http://blog.hu/user/1571496
<a href="https://varkonyigabor.blog.hu/2023/03/16/evtizedekig_a_belsoegesu_motor_lesz_a_meghatarozo_kinaban?full_commentlist=1#c41933160" class="reply_nick_1620362" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41933160 );">@Gdp</a>: okes igy ertem akkor bocsi
https://varkonyigabor.blog.hu/2023/03/16/evtizedekig_a_belsoegesu_motor_lesz_a_meghatarozo_kinaban/full_commentlist/1#c41933160
Válasz erre: Évtizedekig a belsőégésű motor lesz a meghatározó Kínában
2023-03-18T12:26:20+01:00
2023-03-18T12:26:20+01:00
Gdp
http://blog.hu/user/1620362
<a href="https://varkonyigabor.blog.hu/2023/03/16/evtizedekig_a_belsoegesu_motor_lesz_a_meghatarozo_kinaban?full_commentlist=1#c41932958" class="reply_nick_1571496" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41932958 );">@W12petrol</a>: nem erről beszélek, én is ellene vagyok ennek a nagy zöld álszent hulyesegnek, de jelenleg egy válaszút ele lettünk állítva az amerikaiak által. Ezt akármilyen szarul is hangzik csak úgy lehet megoldani ha atviszik oda a helyi piacra való termelést sajnos. És ez a folyamat elsősorban nem a képzett munkaerot fogja hátrányosan érinteni, hanem a gyári a melosokat.
https://varkonyigabor.blog.hu/2023/03/16/evtizedekig_a_belsoegesu_motor_lesz_a_meghatarozo_kinaban/full_commentlist/1#c41932958
Válasz erre: Évtizedekig a belsőégésű motor lesz a meghatározó Kínában
2023-03-18T10:10:25+01:00
2023-03-18T10:10:25+01:00
W12petrol
http://blog.hu/user/1571496
<a href="https://varkonyigabor.blog.hu/2023/03/16/evtizedekig_a_belsoegesu_motor_lesz_a_meghatarozo_kinaban?full_commentlist=1#c41932606" class="reply_nick_1620362" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41932606 );">@Gdp</a>: hat a tanulasba te nem igazan jeleskedsz, mert nem igazan fogtad fel az iras lenyeget
https://varkonyigabor.blog.hu/2023/03/16/evtizedekig_a_belsoegesu_motor_lesz_a_meghatarozo_kinaban/full_commentlist/1#c41932606
Válasz erre: Évtizedekig a belsőégésű motor lesz a meghatározó Kínában
2023-03-17T22:23:29+01:00
2023-03-17T22:23:29+01:00
Gdp
http://blog.hu/user/1620362
Már bocsánat, de milyen opcioja marad mégis a német gyártóknak? Ha az usaban csak úgy lehet nyereségesen autót eladni ha az ott is készül, akkor ki kéne vonulni talán az usa piacról, csak mert néhány német munkahely veszélyben van? Nem hinném... Itt is azt látom beigazolodni amit az élet többi területén. Tanulni kell és akkor nem lehet baj. Ezt a folyamatot sem a fejlesztő mérnökök fogják megszivni, hanem a betanitott munkások, már ameddig nem lesznek a gyárak 100%ig robotizalva.
https://varkonyigabor.blog.hu/2023/03/10/merre_tart_hat_az_europai_autoipar_a_tiltasok_es_innovaciok_tukreben/full_commentlist/1#c41919110
Válasz erre: Német hátraarc?
2023-03-12T09:44:56+01:00
2023-03-12T09:44:56+01:00
csorsza
http://blog.hu/user/176089
Túlgondolod. Egyszerűen a németek manapság ilyen balfaszok.
https://varkonyigabor.blog.hu/2023/03/10/merre_tart_hat_az_europai_autoipar_a_tiltasok_es_innovaciok_tukreben/full_commentlist/1#c41916784
Válasz erre: Német hátraarc?
2023-03-10T21:28:05+01:00
2023-03-10T21:28:05+01:00
Világnézet Netes Napló
http://blog.hu/user/675110
Az ember által kilélegzett levegő k 4% CO2 tartalmú. Tiltsuk be a lélegzést. <br />
Más anyagokkal van a fő gond az az érzésem.
https://varkonyigabor.blog.hu/2023/03/07/az_uj_bmw_i7_kivul-belul_luxus_innovativ_felfogasa/full_commentlist/1#c41912976
Válasz erre: A BMW i7 kívül-belül a luxus innovatív felfogása
2023-03-08T19:54:15+01:00
2023-03-08T19:54:15+01:00
Burgermeister
http://blog.hu/user/222511
<a href="https://varkonyigabor.blog.hu/2023/03/07/az_uj_bmw_i7_kivul-belul_luxus_innovativ_felfogasa?full_commentlist=1#c41911828" class="reply_nick_169612" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41911828 );">@gigabursch</a>: pontosan
https://varkonyigabor.blog.hu/2023/03/07/az_uj_bmw_i7_kivul-belul_luxus_innovativ_felfogasa/full_commentlist/1#c41911828
Válasz erre: A BMW i7 kívül-belül a luxus innovatív felfogása
2023-03-08T07:54:34+01:00
2023-03-08T07:54:34+01:00
gigabursch
http://blog.hu/user/169612
I, mint irrttáló, ízléstelen, idegesítő, iszonyat, stb...<br />
<br />
Biztos van az a célközönség, akinek ez tetszik, de ez egy visszataszító ömlengés, nem pedig egy ízléses autó.
https://varkonyigabor.blog.hu/2023/03/02/megsem_lesz_meg_a_tobbseg_az_eu-ban_a_2035-os_belsoegesu_tiltashoz/full_commentlist/1#c41898540
Válasz erre: Mégsem lesz meg a többség az EU-ban a 2035-ös belsőégésű tiltáshoz?
2023-03-03T20:57:27+01:00
2023-03-03T20:57:27+01:00
csorsza
http://blog.hu/user/176089
Ez viszont akkor eléggé alávág a csodálatos elektromos autózás üzleti modelljének...
https://varkonyigabor.blog.hu/2023/03/02/megsem_lesz_meg_a_tobbseg_az_eu-ban_a_2035-os_belsoegesu_tiltashoz/full_commentlist/1#c41897112
Válasz erre: Mégsem lesz meg a többség az EU-ban a 2035-ös belsőégésű tiltáshoz?
2023-03-03T12:04:24+01:00
2023-03-03T12:04:24+01:00
Világnézet Netes Napló
http://blog.hu/user/675110
<a href="https://varkonyigabor.blog.hu/2023/03/02/megsem_lesz_meg_a_tobbseg_az_eu-ban_a_2035-os_belsoegesu_tiltashoz?full_commentlist=1#c41896898" class="reply_nick_1229811" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41896898 );">@CCnick</a>: <br />
<br />
Robbanómotorok - Fizika - 7. évfolyam | Sulinet Tudásbázis
https://varkonyigabor.blog.hu/2023/03/02/megsem_lesz_meg_a_tobbseg_az_eu-ban_a_2035-os_belsoegesu_tiltashoz/full_commentlist/1#c41896898
Válasz erre: Mégsem lesz meg a többség az EU-ban a 2035-ös belsőégésű tiltáshoz?
2023-03-03T09:32:41+01:00
2023-03-03T09:32:41+01:00
CCnick
http://blog.hu/user/1229811
<a href="https://varkonyigabor.blog.hu/2023/03/02/megsem_lesz_meg_a_tobbseg_az_eu-ban_a_2035-os_belsoegesu_tiltashoz?full_commentlist=1#c41896858" class="reply_nick_675110" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41896858 );">@vilagnezet.blog.hu</a>: A robbanó motoros autóknak azért elég kicsi a felvevőpiaca, pár terroristán kívül kb senkit érdekel.
https://varkonyigabor.blog.hu/2023/03/02/megsem_lesz_meg_a_tobbseg_az_eu-ban_a_2035-os_belsoegesu_tiltashoz/full_commentlist/1#c41896858
Válasz erre: Mégsem lesz meg a többség az EU-ban a 2035-ös belsőégésű tiltáshoz?
2023-03-03T09:18:43+01:00
2023-03-03T09:18:43+01:00
Világnézet Netes Napló
http://blog.hu/user/675110
Logikátlan is, mert ha például a robbanó motor folyékony és porlasztott hidrogénnel megy, akkor abból jellemzően csak vízpára lesz.
https://varkonyigabor.blog.hu/2023/03/02/megsem_lesz_meg_a_tobbseg_az_eu-ban_a_2035-os_belsoegesu_tiltashoz/full_commentlist/1#c41896848
Válasz erre: Mégsem lesz meg a többség az EU-ban a 2035-ös belsőégésű tiltáshoz?
2023-03-03T09:11:42+01:00
2023-03-03T09:11:42+01:00
Ozsetan
http://blog.hu/user/838022
Remélhetőleg győz a józan ész! Tiltásból még sohasem született értelmes megoldás. Legjobb példa erre a büntetőjog évezredes alkalmatlansága. Egyébként is az akkumulátoros elektromos járművek elterjesztése nagyon hasonlít a műanyag, pet palack, nejlon zacskó ügyre. Arról nem is beszélve, hogy évtizednyi távlatban akár hatékonyabb, kevésbé ártalmas erőforrások alkalmazása is elképzelhető.
https://varkonyigabor.blog.hu/2023/02/27/a_range_rover_mint_jelenseg_arisztokratikus_flegmasaggal_tunik_ki_a_luxus_kinalatbol/full_commentlist/1#c41891358
Válasz erre: A Range Rover, mint jelenség arisztokratikus flegmasággal tűnik ki a luxus kínálatból
2023-03-01T09:10:28+01:00
2023-03-01T09:10:28+01:00
nyelv-ész
http://blog.hu/user/41606
"...a jó autó és a megbízható autó, az két külön fogalom"<br />
<br />
Legfeljebb az autós firkászok fejében. Kibicnek ugyebár semmi sem drága. Meghallgatnám, mit mondanál, ha kifizetnéd az árát, majd sűrűn hordanád szervizbe.
https://varkonyigabor.blog.hu/2023/02/20/katja_diehl_el_fogjuk_venni_a_nemetek_almat_a_sajat_ingatlanrol_es_a_sajat_autorol/full_commentlist/1#c41882620
Válasz erre: Katja Diehl: "El fogjuk venni a németek álmát a saját ingatlanról és a saját autóról"
2023-02-26T09:17:46+01:00
2023-02-26T09:17:46+01:00
csorsza
http://blog.hu/user/176089
<a href="https://varkonyigabor.blog.hu/2023/02/20/katja_diehl_el_fogjuk_venni_a_nemetek_almat_a_sajat_ingatlanrol_es_a_sajat_autorol?full_commentlist=1#c41876780" class="reply_nick_169612" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41876780 );">@gigabursch</a>: Igy van. És ez ma sem lehetetlen feladvány.
https://varkonyigabor.blog.hu/2023/02/20/katja_diehl_el_fogjuk_venni_a_nemetek_almat_a_sajat_ingatlanrol_es_a_sajat_autorol/full_commentlist/1#c41882618
Válasz erre: Katja Diehl: "El fogjuk venni a németek álmát a saját ingatlanról és a saját autóról"
2023-02-26T09:16:37+01:00
2023-02-26T09:16:37+01:00
csorsza
http://blog.hu/user/176089
<a href="https://varkonyigabor.blog.hu/2023/02/20/katja_diehl_el_fogjuk_venni_a_nemetek_almat_a_sajat_ingatlanrol_es_a_sajat_autorol?full_commentlist=1#c41872712" class="reply_nick_448153" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41872712 );">@Sir Gombóc</a>: Baromság. Egybites gondolkodás.
https://varkonyigabor.blog.hu/2023/02/23/euro7_ertelmetlen_vegzalas/full_commentlist/1#c41877184
Válasz erre: Euro7: értelmetlen vegzálás?
2023-02-24T12:00:58+01:00
2023-02-24T12:00:58+01:00
gigabursch
http://blog.hu/user/169612
Rossz helyen van a kerítés...
https://varkonyigabor.blog.hu/2023/02/20/katja_diehl_el_fogjuk_venni_a_nemetek_almat_a_sajat_ingatlanrol_es_a_sajat_autorol/full_commentlist/1#c41876780
Válasz erre: Katja Diehl: "El fogjuk venni a németek álmát a saját ingatlanról és a saját autóról"
2023-02-24T08:39:58+01:00
2023-02-24T08:39:58+01:00
gigabursch
http://blog.hu/user/169612
<a href="https://varkonyigabor.blog.hu/2023/02/20/katja_diehl_el_fogjuk_venni_a_nemetek_almat_a_sajat_ingatlanrol_es_a_sajat_autorol?full_commentlist=1#c41876742" class="reply_nick_176089" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41876742 );">@csorsza</a>: <br />
Ami azt illeti, figyelembe véve, hogy akár nálam, akár a feleségem ágán mennyivel többünk van, mint szüleinknek, nagyszüleinkek volt (s alighanem a dédszülőkre is igaz), az a sirám, amit ma rendezni tudnak - fájdalmas.<br />
Főleg, hogy házasodásunk szent pillanatában mennyire kilógott a valagunk a gatyából és mégis apránként össze tudtuk rakni mindazt amink van. Saját erőből és nem máséból.
https://varkonyigabor.blog.hu/2023/02/20/katja_diehl_el_fogjuk_venni_a_nemetek_almat_a_sajat_ingatlanrol_es_a_sajat_autorol/full_commentlist/1#c41876742
Válasz erre: Katja Diehl: "El fogjuk venni a németek álmát a saját ingatlanról és a saját autóról"
2023-02-24T08:13:00+01:00
2023-02-24T08:13:00+01:00
csorsza
http://blog.hu/user/176089
<a href="https://varkonyigabor.blog.hu/2023/02/20/katja_diehl_el_fogjuk_venni_a_nemetek_almat_a_sajat_ingatlanrol_es_a_sajat_autorol?full_commentlist=1#c41872316" class="reply_nick_802632" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41872316 );">@Andy73</a>: jaj, szegény fiatalok, álom a lakás meg az autó, mindjárt sirva fakadok. Nekem is az volt az albérletben, meg a MÁV másodosztályon, aztán mindegyikből van már több is. Dolgozni kell, baszki, pénzt keresni, és lesz minden a kis csillagszikráknak.
https://varkonyigabor.blog.hu/2023/02/23/euro7_ertelmetlen_vegzalas/full_commentlist/1#c41875682
Válasz erre: Euro7: értelmetlen vegzálás?
2023-02-23T19:33:04+01:00
2023-02-23T19:33:04+01:00
sztrelec
http://blog.hu/user/342097
Apám egyik munkatársa maoistànak vallotta magàt (hetvenes èvek). Azt mondta: "amíg nincs mindenkinek biciklije, addig ne legyen autója senkinek". Nos, alakul a dolog.
https://varkonyigabor.blog.hu/2023/02/20/katja_diehl_el_fogjuk_venni_a_nemetek_almat_a_sajat_ingatlanrol_es_a_sajat_autorol/full_commentlist/1#c41874558
Válasz erre: Katja Diehl: "El fogjuk venni a németek álmát a saját ingatlanról és a saját autóról"
2023-02-23T11:13:33+01:00
2023-02-23T11:13:33+01:00
Cpt. Flint
http://blog.hu/user/2180
<a href="https://varkonyigabor.blog.hu/2023/02/20/katja_diehl_el_fogjuk_venni_a_nemetek_almat_a_sajat_ingatlanrol_es_a_sajat_autorol?full_commentlist=1#c41874314" class="reply_nick_169612" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41874314 );">@gigabursch</a>: az ember mindig reménykedik. :D
https://varkonyigabor.blog.hu/2023/02/20/katja_diehl_el_fogjuk_venni_a_nemetek_almat_a_sajat_ingatlanrol_es_a_sajat_autorol/full_commentlist/1#c41874552
Válasz erre: Katja Diehl: "El fogjuk venni a németek álmát a saját ingatlanról és a saját autóról"
2023-02-23T11:13:02+01:00
2023-02-23T11:13:02+01:00
Cpt. Flint
http://blog.hu/user/2180
<a href="https://varkonyigabor.blog.hu/2023/02/20/katja_diehl_el_fogjuk_venni_a_nemetek_almat_a_sajat_ingatlanrol_es_a_sajat_autorol?full_commentlist=1#c41872790" class="reply_nick_1625832" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41872790 );">@2023</a>: "Az otthontalanság elsősorban nagyvárosi probléma." Nyilvánvalóan, mivel ott koncentrálódott/koncentrálódik sok ember kis helyen, akik a munkalehetőség miatt elhagyták az eredeti lakhelyüket. Külön házat építeni ennyi embernek adott területen nyilván nem lehet. Jönnek az emeletes, soklakásos házak. De ezt meg ki szervezné meg, hogy összeálljon 100 ember építőközösséggé, nyilván senki. Ezért a befektetők építik meg ezeket a házakat, vagy azok a vállalatok, akiknek ez a munkaerő miatt érdekükben áll.<br />
A befektetők által épített lakások egy része nyilván eladó, de mindkét oldalról van igény bérlésre is. A befektető kisebb, de állandó hasznot húz, miközben a tárgyi eszköze megmarad. A bérlőnek pedig nem kell nagy összeget egyszerre előteremteni, mobilisabb (válthat másik munkahelyre, lakóhelyre), és ha csak ideiglenesen jött a városba, akkor is tud lakhatást szerezni.<br />
Az általad "otthontalanság"-ként aposztrofált bérlakásrendszer nem a gyíkemberek emberellenes összeesküvéseként alakult ki, hanem az általad istenített kapitalizmus egyik teljesen természetes folyamatainak (szerves fejlődésének) eredménye.<br />
Falun nincs emberkoncentráció, van elég hely, és csak annyian élnek ott, ahányan meg is élnek (akár ingázva is). Nem is nagyon szokás bérbe adni a házakat, és nem is nagyon van rá kereslet. De azért (faluban élőként) én konkrétan tudok olyanokról, aki falun is béreltben lakik.<br />
Életem első 25 évét (szüleim révén) szolgálati lakásokban éltem le; az egyik kétszintes négylakásos társasházban volt, a másik egy kertes ikerház egyik fele. Sose jutott eszembe, hogy nem a "mi" lakásunk... míg meg nem kellett venni 1992-ben.
https://varkonyigabor.blog.hu/2023/02/20/katja_diehl_el_fogjuk_venni_a_nemetek_almat_a_sajat_ingatlanrol_es_a_sajat_autorol/full_commentlist/1#c41874500
Válasz erre: Katja Diehl: "El fogjuk venni a németek álmát a saját ingatlanról és a saját autóról"
2023-02-23T10:53:04+01:00
2023-02-23T10:53:04+01:00
Cpt. Flint
http://blog.hu/user/2180
<a href="https://varkonyigabor.blog.hu/2023/02/20/katja_diehl_el_fogjuk_venni_a_nemetek_almat_a_sajat_ingatlanrol_es_a_sajat_autorol?full_commentlist=1#c41872796" class="reply_nick_1625832" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41872796 );">@2023</a>: a személyeskedés csak téged minősít. Az, hogy néhány zöld politikus tépi a száját, akár a kormányban is kapva valami beosztást, nem jelenti, hogy alapjaiban sok minden változott volna, vagy változna a jövőben. Sem a közemberek, sem a nagyiparosok, pénzemberek nem engednek az érdekeiket sértő mélyreható változásokat.
https://varkonyigabor.blog.hu/2023/02/20/katja_diehl_el_fogjuk_venni_a_nemetek_almat_a_sajat_ingatlanrol_es_a_sajat_autorol/full_commentlist/1#c41874316
Válasz erre: Katja Diehl: "El fogjuk venni a németek álmát a saját ingatlanról és a saját autóról"
2023-02-23T09:09:44+01:00
2023-02-23T09:09:44+01:00
gigabursch
http://blog.hu/user/169612
<a href="https://varkonyigabor.blog.hu/2023/02/20/katja_diehl_el_fogjuk_venni_a_nemetek_almat_a_sajat_ingatlanrol_es_a_sajat_autorol?full_commentlist=1#c41872790" class="reply_nick_1625832" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41872790 );">@2023</a>: <br />
...avarok...<br />
..aha, persze...
https://varkonyigabor.blog.hu/2023/02/20/katja_diehl_el_fogjuk_venni_a_nemetek_almat_a_sajat_ingatlanrol_es_a_sajat_autorol/full_commentlist/1#c41874314
Válasz erre: Katja Diehl: "El fogjuk venni a németek álmát a saját ingatlanról és a saját autóról"
2023-02-23T09:09:01+01:00
2023-02-23T09:09:01+01:00
gigabursch
http://blog.hu/user/169612
<a href="https://varkonyigabor.blog.hu/2023/02/20/katja_diehl_el_fogjuk_venni_a_nemetek_almat_a_sajat_ingatlanrol_es_a_sajat_autorol?full_commentlist=1#c41874276" class="reply_nick_2180" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41874276 );">@Cpt. Flint</a>: <br />
Miért erőlködsz vele?
https://varkonyigabor.blog.hu/2023/02/20/katja_diehl_el_fogjuk_venni_a_nemetek_almat_a_sajat_ingatlanrol_es_a_sajat_autorol/full_commentlist/1#c41874282
Válasz erre: Katja Diehl: "El fogjuk venni a németek álmát a saját ingatlanról és a saját autóról"
2023-02-23T08:37:59+01:00
2023-02-23T08:37:59+01:00
Cpt. Flint
http://blog.hu/user/2180
<a href="https://varkonyigabor.blog.hu/2023/02/20/katja_diehl_el_fogjuk_venni_a_nemetek_almat_a_sajat_ingatlanrol_es_a_sajat_autorol?full_commentlist=1#c41872790" class="reply_nick_1625832" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41872790 );">@2023</a>: " a város épített munkás-szegényparaszt lakótelepeket. Harmincas évek ONCSA-házprogramja megvan?!" Ugye nem gondolod, hogy az az övék volt? Hogy eladhatta pl.? Van neked fogalmad a tulajdon mibenlétéről, az azzal járó jogokról és kötelezettségekről?
https://varkonyigabor.blog.hu/2023/02/20/katja_diehl_el_fogjuk_venni_a_nemetek_almat_a_sajat_ingatlanrol_es_a_sajat_autorol/full_commentlist/1#c41874276
Válasz erre: Katja Diehl: "El fogjuk venni a németek álmát a saját ingatlanról és a saját autóról"
2023-02-23T08:35:51+01:00
2023-02-23T08:35:51+01:00
Cpt. Flint
http://blog.hu/user/2180
<a href="https://varkonyigabor.blog.hu/2023/02/20/katja_diehl_el_fogjuk_venni_a_nemetek_almat_a_sajat_ingatlanrol_es_a_sajat_autorol?full_commentlist=1#c41872790" class="reply_nick_1625832" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41872790 );">@2023</a>: "A jobbágy a földesúr tulajdona, de a saját házában lakott." Aha, persze. Az övé volt, mi? El is adhatta, meg is terhelhette stb., nyilván... még hogy én nem ismerem a történelmet. :o
https://varkonyigabor.blog.hu/2023/02/20/katja_diehl_el_fogjuk_venni_a_nemetek_almat_a_sajat_ingatlanrol_es_a_sajat_autorol/full_commentlist/1#c41872812
Válasz erre: Katja Diehl: "El fogjuk venni a németek álmát a saját ingatlanról és a saját autóról"
2023-02-22T15:54:26+01:00
2023-02-22T15:54:26+01:00
2024
http://blog.hu/user/1625832
<a href="https://varkonyigabor.blog.hu/2023/02/20/katja_diehl_el_fogjuk_venni_a_nemetek_almat_a_sajat_ingatlanrol_es_a_sajat_autorol?full_commentlist=1#c41872784" class="reply_nick_2180" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41872784 );">@Cpt. Flint</a>: Még Scholzot is folyamatosan szorítják vissza, legalábbis próbálják. Ráadásul társadalmi kérdésekben a SPD egy követ fúj a Zöldekkel. Te nem látsz, nem olvasol??
https://varkonyigabor.blog.hu/2023/02/20/katja_diehl_el_fogjuk_venni_a_nemetek_almat_a_sajat_ingatlanrol_es_a_sajat_autorol/full_commentlist/1#c41872802
Válasz erre: Katja Diehl: "El fogjuk venni a németek álmát a saját ingatlanról és a saját autóról"
2023-02-22T15:49:58+01:00
2023-02-22T15:49:58+01:00
2024
http://blog.hu/user/1625832
<a href="https://varkonyigabor.blog.hu/2023/02/20/katja_diehl_el_fogjuk_venni_a_nemetek_almat_a_sajat_ingatlanrol_es_a_sajat_autorol?full_commentlist=1#c41872796" class="reply_nick_1625832" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41872796 );">@2023</a>: A sajtóból...
https://varkonyigabor.blog.hu/2023/02/20/katja_diehl_el_fogjuk_venni_a_nemetek_almat_a_sajat_ingatlanrol_es_a_sajat_autorol/full_commentlist/1#c41872796
Válasz erre: Katja Diehl: "El fogjuk venni a németek álmát a saját ingatlanról és a saját autóról"
2023-02-22T15:49:19+01:00
2023-02-22T15:49:19+01:00
2024
http://blog.hu/user/1625832
<a href="https://varkonyigabor.blog.hu/2023/02/20/katja_diehl_el_fogjuk_venni_a_nemetek_almat_a_sajat_ingatlanrol_es_a_sajat_autorol?full_commentlist=1#c41872784" class="reply_nick_2180" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41872784 );">@Cpt. Flint</a>: "Azt ne mondd már, hogy a zöldek vagy a genderlobbi majd mindjárt átveszi a hatalmat..."<br />
<br />
Ott vannak hatalmon Németországban, te idióta. A ajtóból önlik a propaganda, folyik az érzékenyítés, a társadalom átnevelése. Modern bolsevizmus. Struccmentalitásod szánni való.
https://varkonyigabor.blog.hu/2023/02/20/katja_diehl_el_fogjuk_venni_a_nemetek_almat_a_sajat_ingatlanrol_es_a_sajat_autorol/full_commentlist/1#c41872790
Válasz erre: Katja Diehl: "El fogjuk venni a németek álmát a saját ingatlanról és a saját autóról"
2023-02-22T15:46:08+01:00
2023-02-22T15:46:08+01:00
2024
http://blog.hu/user/1625832
<a href="https://varkonyigabor.blog.hu/2023/02/20/katja_diehl_el_fogjuk_venni_a_nemetek_almat_a_sajat_ingatlanrol_es_a_sajat_autorol?full_commentlist=1#c41872766" class="reply_nick_2180" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41872766 );">@Cpt. Flint</a>: Dehogy nincs igazam, amit írtál, abból csak az látszik, hogy nem ismered a történelmet,. <br />
<br />
A legutolsó időket hazánkban 1945-ig. <br />
<br />
Már az ősembernek is saját hajléka volt. A magyarok házaikban lakó avarokat találtak a Kárpát-medencében. A jobbágy a földesúr tulajdona, de a saját házában lakott. A majorgazdálkodás nem volt az az egész országra jellemző. A falvakban mindenki a saját maga építette házacskában élt. A városokban szintén, még a legszegényebbek is, kivéve a házatlan zselléreket. Akinek végképp nem pénze saját otthonra, azoknak sok helyen a város épített munkás-szegényparaszt lakótelepeket. Harmincas évek ONCSA-házprogramja megvan?! <br />
<br />
Az otthontalanság elsősorban nagyvárosi probléma. És onnan amit az előző kommentben írtam.
https://varkonyigabor.blog.hu/2023/02/20/katja_diehl_el_fogjuk_venni_a_nemetek_almat_a_sajat_ingatlanrol_es_a_sajat_autorol/full_commentlist/1#c41872784
Válasz erre: Katja Diehl: "El fogjuk venni a németek álmát a saját ingatlanról és a saját autóról"
2023-02-22T15:43:09+01:00
2023-02-22T15:43:09+01:00
Cpt. Flint
http://blog.hu/user/2180
<a href="https://varkonyigabor.blog.hu/2023/02/20/katja_diehl_el_fogjuk_venni_a_nemetek_almat_a_sajat_ingatlanrol_es_a_sajat_autorol?full_commentlist=1#c41872742" class="reply_nick_1625832" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41872742 );">@2023</a>: "Ami a legnagyobb baj, hogy ez a neobolsevizmus terjed, gyűrűzik befele mindenhova a nyugati társadalmakban, megfertőzi az EU-t," Ez egy marhaság. Először is a kereszténység is mond hasonlókat, másodszor meg ennek a "neobolsevizmusnak" még a kereszténységnél is kisebb a VALÓS támogatottsága. Dumálni mindenről lehet, aki elég hangosan ordít hülyeségeket, azt sokan meg is hallják, divatot is lehet csinálni eszmékből, de aztán hogy valójában mit TESZNEK az emberek és mit támogatnak, az egy teljesen más kérdés. Erőszakkal persze keresztül lehet vinni sok mindent ideig-óráig, de ahhoz is kell vagy tömegbázis, vagy valamilyen korlátlan ellenőrzési módszer.<br />
Azt ne mondd már, hogy a zöldek vagy a genderlobbi majd mindjárt átveszi a hatalmat...
https://varkonyigabor.blog.hu/2023/02/20/katja_diehl_el_fogjuk_venni_a_nemetek_almat_a_sajat_ingatlanrol_es_a_sajat_autorol/full_commentlist/1#c41872766
Válasz erre: Katja Diehl: "El fogjuk venni a németek álmát a saját ingatlanról és a saját autóról"
2023-02-22T15:33:56+01:00
2023-02-22T15:33:56+01:00
Cpt. Flint
http://blog.hu/user/2180
<a href="https://varkonyigabor.blog.hu/2023/02/20/katja_diehl_el_fogjuk_venni_a_nemetek_almat_a_sajat_ingatlanrol_es_a_sajat_autorol?full_commentlist=1#c41872742" class="reply_nick_1625832" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41872742 );">@2023</a>: "A legszegényebbek is a legutolsó időkig a saját házukban laktak." Nem nagyon sejtem, hogy te mit értesz "legutolsó időkig"-en, de ez többnyire nem volt igaz. Voltak a földesúr tulajdonában levő zsellérházak, majorok pl., ahol bérlők voltak. A jobbágynak végképp nem volt tulajdona, a háza sem, akkor sem, ha maga építette. A rabszolgáknak sem, nyilván. Vagy ott vannak a mindenféle egyéb szolgák; szobalány, komornyik, inas, lovász stb., akik szintén a gazdáik tulajdonában levő házakban laktak, akár több generáción át. A kapitalizmus kezdeteinél már megjelentek a bérházak; tehetős, akár nemesi származású és/vagy gazdag emberek is éltek ezekben; mellette pedig az iparosodás miatt szükséges munkáskoncentráció érdekében megépültek a gyári telepek, munkásnegyedek, ahol zömében szintén nem saját tulajdonban voltak a lakások.
https://varkonyigabor.blog.hu/2023/02/20/katja_diehl_el_fogjuk_venni_a_nemetek_almat_a_sajat_ingatlanrol_es_a_sajat_autorol/full_commentlist/1#c41872748
Válasz erre: Katja Diehl: "El fogjuk venni a németek álmát a saját ingatlanról és a saját autóról"
2023-02-22T15:23:38+01:00
2023-02-22T15:23:38+01:00
Cpt. Flint
http://blog.hu/user/2180
<a href="https://varkonyigabor.blog.hu/2023/02/20/katja_diehl_el_fogjuk_venni_a_nemetek_almat_a_sajat_ingatlanrol_es_a_sajat_autorol?full_commentlist=1#c41872708" class="reply_nick_802632" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41872708 );">@Andy73</a>: Nem szórakozásra használja, de mégis mindig nagyobbra, erősebbre, újabbra stb. akarja cserélni... szóval elég erős "élvezeti" faktor is van benne azért.<br />
Szerintem egy szabványosított, viszonylag kicsi kocsihoz (max 1500 kg pl.) bőven jó a 80 LE. És ha MINDENKINEK ugyanennyi, akkor alapvetően semmi veszélyt nem jelent sem az emelkedő, sem az előzés, mert nem fog senki pattogni. Nyilván hülyeség ellen nem lehet totális védelmet kialakítani, de ha nem tudsz eszelősen menni, akkor eleve sokkal nagyobbak a baleset megúszásának az esélyei is.<br />
Pontosan azért kellene MOTORIKUSAN (is?) maximálni a sebességet, mert nem tartja be senki a szabályokat úgysem, ha ott a segge alatt a 200 LE...<br />
El kellene már felejteni 2023-ban azt, hogy a közúti közlekedés az szórakozás, időtöltés, adrenalinfröccs, erőszak, verseny stb.
https://varkonyigabor.blog.hu/2023/02/20/katja_diehl_el_fogjuk_venni_a_nemetek_almat_a_sajat_ingatlanrol_es_a_sajat_autorol/full_commentlist/1#c41872742
Válasz erre: Katja Diehl: "El fogjuk venni a németek álmát a saját ingatlanról és a saját autóról"
2023-02-22T15:22:36+01:00
2023-02-22T15:22:36+01:00
2024
http://blog.hu/user/1625832
"Évek óta látszanak az autóellenes tendenciák, amelyek gyökere a kapitalizmus ellenesség."<br />
<br />
A legszegényebbek is a legutolsó időkig a saját házukban laktak. Az, hogy ma már a legalsó rétegek sem a saját maguk vagy kalákában épített, jobbára földből tapasztott, szalma-és nádfedelű viskókban laknak, hogy az építőipari cégek által emelt lakóépületek árait vagy bérletárait nem képesek megfizetni, az már a modern kor nyavalyája és főleg nagyvárosi probléma az egész világon. De ez egy dolog, A totálisan félreértelmezett egyenlőséget a marxista zöldforradalmárok új szintre emelték. <br />
<br />
Az emberiség természetének sajátja, hogy az egyik ember születésének helye, származása, felmenői, saját tehetsége, képességei vagy szerencséje révén több anyagi javakkal rendelkezik mint a másik. Az ezen vett erőszakot nevezzük kommunizmusnak. Ami a legnagyobb baj, hogy ez a neobolsevizmus terjed, gyűrűzik befele mindenhova a nyugati társadalmakban, megfertőzi az EU-t, a tagállamokat - köztük a húzóállam Németországot - és holnap már rajunk fogják számon kérni.
https://varkonyigabor.blog.hu/2023/02/20/katja_diehl_el_fogjuk_venni_a_nemetek_almat_a_sajat_ingatlanrol_es_a_sajat_autorol/full_commentlist/1#c41872712
Válasz erre: Katja Diehl: "El fogjuk venni a németek álmát a saját ingatlanról és a saját autóról"
2023-02-22T15:08:19+01:00
2023-02-22T15:08:19+01:00
Sir Gombóc
http://blog.hu/user/448153
<a href="https://varkonyigabor.blog.hu/2023/02/20/katja_diehl_el_fogjuk_venni_a_nemetek_almat_a_sajat_ingatlanrol_es_a_sajat_autorol?full_commentlist=1#c41866542" class="reply_nick_169612" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41866542 );">@gigabursch</a>: "Beledöglik a körülményekbe, pedig ő maga szavazott ezekre."<br />
Hol is látni ilyet.. ja, megvan, Magyarországon, 2010 óta..
https://varkonyigabor.blog.hu/2023/02/20/katja_diehl_el_fogjuk_venni_a_nemetek_almat_a_sajat_ingatlanrol_es_a_sajat_autorol/full_commentlist/1#c41872708
Válasz erre: Katja Diehl: "El fogjuk venni a németek álmát a saját ingatlanról és a saját autóról"
2023-02-22T15:06:38+01:00
2023-02-22T15:06:38+01:00
Andy73
http://blog.hu/user/802632
<a href="https://varkonyigabor.blog.hu/2023/02/20/katja_diehl_el_fogjuk_venni_a_nemetek_almat_a_sajat_ingatlanrol_es_a_sajat_autorol?full_commentlist=1#c41872636" class="reply_nick_2180" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41872636 );">@Cpt. Flint</a>: az átlag szerintem nem szórakozásra használja a kocsit, ahhoz túl drága mulatság, pláne átlagos jövedelemből. Sokan örülnének egy fapados új kocsinak, de csak használtat tudnak venni. <br />
A lóerő korlátozásnal olyan veszély is fennáll, hogy pl a gyenge motor nem bírja az emelkedőket, ami veszélyes is lehet. A sebességet a legtöbb országban korlátozzák, csak be kellene tartani a szabályokat.
https://varkonyigabor.blog.hu/2023/02/20/katja_diehl_el_fogjuk_venni_a_nemetek_almat_a_sajat_ingatlanrol_es_a_sajat_autorol/full_commentlist/1#c41872636
Válasz erre: Katja Diehl: "El fogjuk venni a németek álmát a saját ingatlanról és a saját autóról"
2023-02-22T14:06:04+01:00
2023-02-22T14:06:04+01:00
Cpt. Flint
http://blog.hu/user/2180
Nem feltétlen a magánautóval, mint fogalommal van probléma, sokkal inkább azzal, hogy státuszszimbólum, szórakozás, luxus - többnyire mások, vagy a társadalom rovására.<br />
Ha lenne arra akarat, hogy az autó funkcionalitását megtartva elvegyük a szórakozás jellegét, akkor szerintem lenne megoldás. Ez pedig a "népautó" szabvány: szigorúan szabályozott méretek, teljesítmény (pl. max. 80 LE), sebesség (max. 150 km/h), biztonsági felszerelések és követelmények, és nyilván a kibocsátási értékek. Slussz, semmilyen más, ezeknek nem megfelelő kocsit nem lehet személykocsiként gyártani, értékesíteni. Ami pénz meg energia eddig a motorteljesítményre meg egyéb csilivili extrákra ment, annyival olcsóbb lesz, illetve lehet belőle a biztonsági fejlesztésekre költeni. Ja, és lenne valami minimálisan előírt élettartamgarancia is.<br />
<br />
Amint nem tudnának az emberek a különböző teljesítményű, felszereltségű stb. autójukból státuszszimbólumot csinálni, átalakulna egyszerű használati tárggyá. Sokkal kisebb lenne a vonzereje, talán megállna az állomány növekedése. Mindemellett a biztonságra fordítható pluszpénzek, a korlátozott teljesítmény a balesetek súlyosságát is jelentősen csökkentené, utóbbi emellett a károsanyag-kibocsátást is. A szabványosított autóknál az egymással/közlekedésirányítással való kommunikáció sokkal könnyebben megoldható, így valamilyen szinten akár a vezetésbe is bele lehet avatkozni (sebességhatárok kötelező betartatása, útvonaljavaslatok stb.). (Nem is beszélnék a szerviz, alkatrészek, parkolók stb. szabványosításának hatalmas lehetőségeiről!)<br />
Mindemellett az autóipar nem nullázódna le. Amíg/ahol nincs, vagy nem éri meg tömegközlekedést üzemeltetni, ott nem ördögtől való a magánautó fenntartása. De én csak szigorú szabályok mellett engedném. Az autó a közúton nem szórakozásra való, hanem A-ból B-be való eljutásra. Értem én, hogy ez sokaknak nem tetszik, de szerintem el kellene jutni idáig, ez egy észszerű kompromisszum lehetne a többségnek.
https://varkonyigabor.blog.hu/2023/02/20/katja_diehl_el_fogjuk_venni_a_nemetek_almat_a_sajat_ingatlanrol_es_a_sajat_autorol/full_commentlist/1#c41872620
Válasz erre: Katja Diehl: "El fogjuk venni a németek álmát a saját ingatlanról és a saját autóról"
2023-02-22T13:51:07+01:00
2023-02-22T13:51:07+01:00
erol
http://blog.hu/user/171042
<a href="https://varkonyigabor.blog.hu/2023/02/20/katja_diehl_el_fogjuk_venni_a_nemetek_almat_a_sajat_ingatlanrol_es_a_sajat_autorol?full_commentlist=1#c41872578" class="reply_nick_802632" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41872578 );">@Andy73</a>: Jogos, csak arra írtam, hogy nem osztom a poszter aggodalmait.
https://varkonyigabor.blog.hu/2023/02/20/katja_diehl_el_fogjuk_venni_a_nemetek_almat_a_sajat_ingatlanrol_es_a_sajat_autorol/full_commentlist/1#c41872578
Válasz erre: Katja Diehl: "El fogjuk venni a németek álmát a saját ingatlanról és a saját autóról"
2023-02-22T13:33:38+01:00
2023-02-22T13:33:38+01:00
Andy73
http://blog.hu/user/802632
<a href="https://varkonyigabor.blog.hu/2023/02/20/katja_diehl_el_fogjuk_venni_a_nemetek_almat_a_sajat_ingatlanrol_es_a_sajat_autorol?full_commentlist=1#c41872554" class="reply_nick_171042" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41872554 );">@erol</a>: kérdés, hogy meddig növekszik, az elszállt benzinarakkal, egyesek szerint már sokan inkább visszaköltöznek a városokba. Szerintem sok kiköltöző nem számol az ingázás költségeivel, nemcsak a pénzzel, hanem az idővel. Az online munka viszont sokat segíthet a problémán. Ha nem kell mindennap bemenni a munkahelyre, akkor ideális lehet a kertváros vagy az agglomeráció is
https://varkonyigabor.blog.hu/2023/02/20/katja_diehl_el_fogjuk_venni_a_nemetek_almat_a_sajat_ingatlanrol_es_a_sajat_autorol/full_commentlist/1#c41872562
Válasz erre: Katja Diehl: "El fogjuk venni a németek álmát a saját ingatlanról és a saját autóról"
2023-02-22T13:24:17+01:00
2023-02-22T13:24:17+01:00
DFK
http://blog.hu/user/148783
<a href="https://varkonyigabor.blog.hu/2023/02/20/katja_diehl_el_fogjuk_venni_a_nemetek_almat_a_sajat_ingatlanrol_es_a_sajat_autorol?full_commentlist=1#c41872350" class="reply_nick_117612" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41872350 );">@gergerg</a>: nem, nem marginális. Minisztériumi tanácsadó. A zöldek meg ott vannak a kormányban. Ld a teljesen debil Annalenát.
https://varkonyigabor.blog.hu/2023/02/20/katja_diehl_el_fogjuk_venni_a_nemetek_almat_a_sajat_ingatlanrol_es_a_sajat_autorol/full_commentlist/1#c41872554
Válasz erre: Katja Diehl: "El fogjuk venni a németek álmát a saját ingatlanról és a saját autóról"
2023-02-22T13:20:35+01:00
2023-02-22T13:20:35+01:00
erol
http://blog.hu/user/171042
<a href="https://varkonyigabor.blog.hu/2023/02/20/katja_diehl_el_fogjuk_venni_a_nemetek_almat_a_sajat_ingatlanrol_es_a_sajat_autorol?full_commentlist=1#c41872464" class="reply_nick_802632" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41872464 );">@Andy73</a>: Nem a városba autózás a probléma, hanem a mértéke és hogy ez egyre növekszik.
https://varkonyigabor.blog.hu/2023/02/20/katja_diehl_el_fogjuk_venni_a_nemetek_almat_a_sajat_ingatlanrol_es_a_sajat_autorol/full_commentlist/1#c41872464
Válasz erre: Katja Diehl: "El fogjuk venni a németek álmát a saját ingatlanról és a saját autóról"
2023-02-22T12:39:47+01:00
2023-02-22T12:39:47+01:00
Andy73
http://blog.hu/user/802632
<a href="https://varkonyigabor.blog.hu/2023/02/20/katja_diehl_el_fogjuk_venni_a_nemetek_almat_a_sajat_ingatlanrol_es_a_sajat_autorol?full_commentlist=1#c41872396" class="reply_nick_171042" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41872396 );">@erol</a>: ha senki nem autózna a városokba, akkor a legtöbb ottani vállalkozás csődbe mennek. De ez mind csak feltételes mód. Egyelőre marad az autózás, de egyre drágábban, és egyre több embernek lesz elérhetetlen luxus a mostani trendek alapján.
https://varkonyigabor.blog.hu/2023/02/20/katja_diehl_el_fogjuk_venni_a_nemetek_almat_a_sajat_ingatlanrol_es_a_sajat_autorol/full_commentlist/1#c41872396
Válasz erre: Katja Diehl: "El fogjuk venni a németek álmát a saját ingatlanról és a saját autóról"
2023-02-22T12:04:23+01:00
2023-02-22T12:04:23+01:00
erol
http://blog.hu/user/171042
<a href="https://varkonyigabor.blog.hu/2023/02/20/katja_diehl_el_fogjuk_venni_a_nemetek_almat_a_sajat_ingatlanrol_es_a_sajat_autorol?full_commentlist=1#c41872378" class="reply_nick_1524086" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41872378 );">@birkamenet</a>: Én a városba autózókat küldeném az anyjukba.
https://varkonyigabor.blog.hu/2023/02/20/katja_diehl_el_fogjuk_venni_a_nemetek_almat_a_sajat_ingatlanrol_es_a_sajat_autorol/full_commentlist/1#c41872378
Válasz erre: Katja Diehl: "El fogjuk venni a németek álmát a saját ingatlanról és a saját autóról"
2023-02-22T11:42:22+01:00
2023-02-22T11:42:22+01:00
birkamenet
http://blog.hu/user/1524086
<a href="https://varkonyigabor.blog.hu/2023/02/20/katja_diehl_el_fogjuk_venni_a_nemetek_almat_a_sajat_ingatlanrol_es_a_sajat_autorol?full_commentlist=1#c41872232" class="reply_nick_171042" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41872232 );">@erol</a>: <br />
<br />
Ha nem tetszik a városi levegő, akkor kiköltözöl falura. Ja, hogy onnan meg munkáért pont hogy vissza kell autóznod a városba? És most már te szennyezed a várost? Fogadjunk, hogy az anyjába küldenéd azt, aki téged ki akarna tiltani a városba beautózástól?
https://varkonyigabor.blog.hu/2023/02/20/katja_diehl_el_fogjuk_venni_a_nemetek_almat_a_sajat_ingatlanrol_es_a_sajat_autorol/full_commentlist/1#c41872350
Válasz erre: Katja Diehl: "El fogjuk venni a németek álmát a saját ingatlanról és a saját autóról"
2023-02-22T11:24:59+01:00
2023-02-22T11:24:59+01:00
gergerg
http://blog.hu/user/117612
Ez az ember annyira mainstream Németországban, mint nálunk a Mi hazánk meg a chemtrail. Egy szűk, pár parlamenti helyre elég kisebbséget meg lehet vele szólítani, de annyi.<br />
Még azt is elhiszem, hogy kapott néhány állami kitüntetést, de ilyenkor érdemes azt is látni, hogy nálunk kik kaptak és mekkora szerepük van a magyar politikában.<br />
<br />
A nagytőkés felső 1%-nak nem érdeke, hogy az átlagembernek ne legyen autója, mert rengeteg pénzt lehet legombolni egy autótulajdonosról.<br />
<br />
Az tény, hogy a robbanómotoros autók 35-ös kivezetése egy zöldpolitikai szavazatvásárlás volt EU-s szinten, de ilyen 10+ éves határidőket poltikában ritkán kell komolyan venni.
https://varkonyigabor.blog.hu/2023/02/20/katja_diehl_el_fogjuk_venni_a_nemetek_almat_a_sajat_ingatlanrol_es_a_sajat_autorol/full_commentlist/1#c41872316
Válasz erre: Katja Diehl: "El fogjuk venni a németek álmát a saját ingatlanról és a saját autóról"
2023-02-22T11:07:48+01:00
2023-02-22T11:07:48+01:00
Andy73
http://blog.hu/user/802632
<a href="https://varkonyigabor.blog.hu/2023/02/20/katja_diehl_el_fogjuk_venni_a_nemetek_almat_a_sajat_ingatlanrol_es_a_sajat_autorol?full_commentlist=1#c41872196" class="reply_nick_1524086" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41872196 );">@birkamenet</a>: ez igaz, de az is, hogy a németeknél tavaly reálbér csökkenés volt, az autók és az ingatlanok ára is sokat nőtt, és még nekik is egyre drágábbak. Nálunk pedig ez fokozottan igaz, sok fiatalnak csak álom a saját lakás és a kocsi is. Arról ne is beszéljünk, milyen öreg a magyar autó állomány, egyre öregebb kocsikkal jár az elöregedő és fogyó társadalom. Mobilra még csak futja, de gyerekekre már nem, legalábbis nem elégre. És a németeknél is csak a bevándorlók tartják szinten a népességet.
https://varkonyigabor.blog.hu/2023/02/20/katja_diehl_el_fogjuk_venni_a_nemetek_almat_a_sajat_ingatlanrol_es_a_sajat_autorol/full_commentlist/1#c41872280
Válasz erre: Katja Diehl: "El fogjuk venni a németek álmát a saját ingatlanról és a saját autóról"
2023-02-22T10:52:53+01:00
2023-02-22T10:52:53+01:00
para_noir
http://blog.hu/user/180881
De, ez alusapkás paranoiáskodás, egy lényegtelen marginális valaki hülyesége, és aki komolyan veszi, és paráztat vele, ugyanolyan konteós hülye, mint a forrása. Mellesleg a belinkelt forrás is egy vicc.
https://varkonyigabor.blog.hu/2023/02/20/katja_diehl_el_fogjuk_venni_a_nemetek_almat_a_sajat_ingatlanrol_es_a_sajat_autorol/full_commentlist/1#c41872232
Válasz erre: Katja Diehl: "El fogjuk venni a németek álmát a saját ingatlanról és a saját autóról"
2023-02-22T10:38:34+01:00
2023-02-22T10:38:34+01:00
erol
http://blog.hu/user/171042
<a href="https://varkonyigabor.blog.hu/2023/02/20/katja_diehl_el_fogjuk_venni_a_nemetek_almat_a_sajat_ingatlanrol_es_a_sajat_autorol?full_commentlist=1#c41872196" class="reply_nick_1524086" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41872196 );">@birkamenet</a>: Ja, de abban mi a jó, hogy megfulladsz a szmogtól, a saját hangodat sem hallod a zajtól, és lassan a járdáról is kiszorítanak az autók. Ebben mi a pozitív?
https://varkonyigabor.blog.hu/2023/02/20/katja_diehl_el_fogjuk_venni_a_nemetek_almat_a_sajat_ingatlanrol_es_a_sajat_autorol/full_commentlist/1#c41872196
Válasz erre: Katja Diehl: "El fogjuk venni a németek álmát a saját ingatlanról és a saját autóról"
2023-02-22T10:26:47+01:00
2023-02-22T10:26:47+01:00
birkamenet
http://blog.hu/user/1524086
<a href="https://varkonyigabor.blog.hu/2023/02/20/katja_diehl_el_fogjuk_venni_a_nemetek_almat_a_sajat_ingatlanrol_es_a_sajat_autorol?full_commentlist=1#c41872012" class="reply_nick_171042" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41872012 );">@erol</a>: <br />
<br />
És nem csak autóból van egyre több, hanem mobiltelefonból, IT eszközökből, lakóparkokból, hőszivattyúkból, külföldi utazásokból és mindenből ami a jóléti fejlődés következménye.<br />
<br />
Hej, ha vissza tudnánk menni a petróleum lámpa korszakába!
https://varkonyigabor.blog.hu/2023/02/20/katja_diehl_el_fogjuk_venni_a_nemetek_almat_a_sajat_ingatlanrol_es_a_sajat_autorol/full_commentlist/1#c41872170
Válasz erre: Katja Diehl: "El fogjuk venni a németek álmát a saját ingatlanról és a saját autóról"
2023-02-22T10:18:59+01:00
2023-02-22T10:18:59+01:00
birkamenet
http://blog.hu/user/1524086
<a href="https://varkonyigabor.blog.hu/2023/02/20/katja_diehl_el_fogjuk_venni_a_nemetek_almat_a_sajat_ingatlanrol_es_a_sajat_autorol?full_commentlist=1#c41866542" class="reply_nick_169612" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41866542 );">@gigabursch</a>: <br />
<br />
Te mint tropálra agymosott KREML PROKAGANDISTA kisfidernyák ugatsz az agymosott európai polgárról????<br />
<br />
Cicabogàr, meg se tudnàd mutatni Európát a térképen.
https://varkonyigabor.blog.hu/2023/02/20/katja_diehl_el_fogjuk_venni_a_nemetek_almat_a_sajat_ingatlanrol_es_a_sajat_autorol/full_commentlist/1#c41872130
Válasz erre: Katja Diehl: "El fogjuk venni a németek álmát a saját ingatlanról és a saját autóról"
2023-02-22T10:04:22+01:00
2023-02-22T10:04:22+01:00
Kurt úrfi teutonordikus vezértroll
http://blog.hu/user/1117506
<a href="https://varkonyigabor.blog.hu/2023/02/20/katja_diehl_el_fogjuk_venni_a_nemetek_almat_a_sajat_ingatlanrol_es_a_sajat_autorol?full_commentlist=1#c41866542" class="reply_nick_169612" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41866542 );">@gigabursch</a>: Már megint az EU polgárokat hibáztatod egy szélsőséges hülye véleményéért. Az hogy a zöld divat miatt odatettek egy hülyét vezetőnek, nem jelent semmit, hamar a partszélre fog kerülni, mert az a német akinek a seggéhez van ragadva az autó, az nem fog azokra szavazni akik őt támogatják. De remek alkalom megint neked a gyűlölködésre.
https://varkonyigabor.blog.hu/2023/02/20/katja_diehl_el_fogjuk_venni_a_nemetek_almat_a_sajat_ingatlanrol_es_a_sajat_autorol/full_commentlist/1#c41872012
Válasz erre: Katja Diehl: "El fogjuk venni a németek álmát a saját ingatlanról és a saját autóról"
2023-02-22T09:11:47+01:00
2023-02-22T09:11:47+01:00
erol
http://blog.hu/user/171042
Azért elég nehéz átélni az aggodalmaidat, úgy, hogy minden évben jelentősen emelkedik az autók száma, lassan mozdulni sem lehet tőlük, de rettegjünk az autóellenesektől. Mi lenne ha támogatnák az autózást? A gyerekek és a hajléktalanok is azzal járnának?
https://varkonyigabor.blog.hu/2023/02/20/katja_diehl_el_fogjuk_venni_a_nemetek_almat_a_sajat_ingatlanrol_es_a_sajat_autorol/full_commentlist/1#c41871944
Válasz erre: Katja Diehl: "El fogjuk venni a németek álmát a saját ingatlanról és a saját autóról"
2023-02-22T08:33:12+01:00
2023-02-22T08:33:12+01:00
nemecsekerno_007
http://blog.hu/user/23719
Az USA-nak vajon miért nincs ilyen autóellenes belügyminisztere?!?!
https://varkonyigabor.blog.hu/2023/02/20/katja_diehl_el_fogjuk_venni_a_nemetek_almat_a_sajat_ingatlanrol_es_a_sajat_autorol/full_commentlist/1#c41871814
Válasz erre: Katja Diehl: "El fogjuk venni a németek álmát a saját ingatlanról és a saját autóról"
2023-02-22T01:10:29+01:00
2023-02-22T01:10:29+01:00
Andy73
http://blog.hu/user/802632
Mivel a német ipar zászlóshajója az autógyártás, ezzel öngólt lőnek, ha igaz a sztori.
https://varkonyigabor.blog.hu/2023/02/20/katja_diehl_el_fogjuk_venni_a_nemetek_almat_a_sajat_ingatlanrol_es_a_sajat_autorol/full_commentlist/1#c41867462
Válasz erre: Katja Diehl: "El fogjuk venni a németek álmát a saját ingatlanról és a saját autóról"
2023-02-20T15:05:53+01:00
2023-02-20T15:05:53+01:00
Gdp
http://blog.hu/user/1620362
Hülye picsa, viccnek elmegy bár abból is elég szar. Ilyenkor lehet gondolkodni, biztos jó ötlet volt e jogokat adni nekik.
https://varkonyigabor.blog.hu/2023/02/20/a_marcedes_eqs_suv-nal_nincs_ma_komplexebb_tobbet_tudo_auto_a_piacon_igaz_dragabb_sem_a_kategoriajab/full_commentlist/1#c41867432
Válasz erre: A Marcedes EQS SUV-nál nincs ma komplexebb, többet tudó autó a piacon, igaz, drágább sem a kategóriájában
2023-02-20T14:59:49+01:00
2023-02-20T14:59:49+01:00
Gdp
http://blog.hu/user/1620362
Soha nem értettem ilyen autókat minek véleményezni. Akinek ennyi van és ennyit szán rá, az úgyis érzelmi alapon hozza meg a döntést. A 2025-öt illetoen, meg én is biztos vagyok benne hogy nem lesz a villanyos eladás a fele, nem mintha ez bárkit is érdekelne, beleertve a merci főnököt. Szép üres ígéretek, jol megy tőle a tőzsdén is a cég.
https://varkonyigabor.blog.hu/2023/02/20/katja_diehl_el_fogjuk_venni_a_nemetek_almat_a_sajat_ingatlanrol_es_a_sajat_autorol/full_commentlist/1#c41866630
Válasz erre: Katja Diehl: "El fogjuk venni a németek álmát a saját ingatlanról és a saját autóról"
2023-02-20T09:59:32+01:00
2023-02-20T09:59:32+01:00
gigabursch
http://blog.hu/user/169612
<a href="https://varkonyigabor.blog.hu/2023/02/20/katja_diehl_el_fogjuk_venni_a_nemetek_almat_a_sajat_ingatlanrol_es_a_sajat_autorol?full_commentlist=1#c41866542" class="reply_nick_169612" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41866542 );">@gigabursch</a>: <br />
Amúgy igazi, hamisítatlan, és a legaljasabb kommunistatempó, amit ez a szuka kihörgött magából.
https://varkonyigabor.blog.hu/2023/02/20/katja_diehl_el_fogjuk_venni_a_nemetek_almat_a_sajat_ingatlanrol_es_a_sajat_autorol/full_commentlist/1#c41866542
Válasz erre: Katja Diehl: "El fogjuk venni a németek álmát a saját ingatlanról és a saját autóról"
2023-02-20T09:03:46+01:00
2023-02-20T09:03:46+01:00
gigabursch
http://blog.hu/user/169612
Van egy félelemem, hogy olyan szinten agymosott az átlag eu-s polgár, hogy úgy tesz, mint a béka, aki körül lassan felforralják a vizet.<br />
Beledöglik a körülményekbe, pedig ő maga szavazott ezekre.<br />
<br />
S mindemellett mégis bízom abban, hogy felébrednek.
https://varkonyigabor.blog.hu/2023/02/16/2035-tol_vege_a_belsoegesunek_az_eu-ban/full_commentlist/1#c41863778
Válasz erre: 2035-től vége a belsőégésűnek az EU-ban
2023-02-19T10:29:01+01:00
2023-02-19T10:29:01+01:00
gigabursch
http://blog.hu/user/169612
Ezeknek az idiótáknak a 2/3-a a következő Óllyópaji Jujjdejós ciklusban nem fog ott ülni.<br />
Úgyhogy majd egy tollvonással ezt a marhaságot megszüntetik.