Várkonyi Gábor Autóblog

Várkonyi Gábor Autóblog

Fókuszban az elektromobilitás és az önvezető okosautók a VW konszern jövőbeli stratégiájában

2020. október 01. - Várkonyi Gábor Autóblog
db2020al01046_1163.jpg
Tegnap tartották meg a VW konszern közgyűlését, online formátumban.
Ez kizárta annak lehetőségét, hogy a nem tökéletesen elégedett részvényesek közvetlenül vitázhassanak a cég vezetőivel arról, hogy jó-e az az irány, amerre a cég tart.

A befektetési bankárok elsődleges célja értelemszerűen az, hogy a részvényárfolyam nőjön, különösen annak fényében, hogy alapvetően az egész ágazat alul teljesít ebben a kérdésben. 2025-re eredendően 200 milliárd eurós tőzsdei értéket irányoztak elő, ami minden bizonnyal nem elérhető. Két okból. A cég egyes részeit le kellene választani, és el kellene adni, ha csak a befektetők és nem a szakmai szempontok szerint menne a döntéshozatal, de erről később. Organikus növekedéssel a következő évek nehéz piaci körülményei között az előirányzott árfolyam nem lesz teljesíthető, és a bankárok szerint ez már nem is prioritás a cégnél.

"A Volkswagen elérhetné ezt az értéket, de nem akarja" – mondja egy befektetési bankár, és így folytatja: "meg volt a választásai lehetőség, hogy Bernd Osterlohnak, – az üzemi tanács nagy hatalmú vezetőjének –, vagy a bankároknak akarnak-e tetszeni, és az előbbit választották."

Teszem hozzá, szerencsére, a munkavállalók szempontjából.

A jövőbeli gyakorlati stratégiáról is szó volt természetesen a közgyűlésen.

"Értékes, főként belső égésű motoros autók kínálatán alapuló márkák gyűjteményéből egy digitális, milliónyi egymással összekötött okosautót megbízhatóan üzemeltetni képes céggé kell válnia a konszernnek."

Ezt a fajsúlyos kijelentést tette Herbert Diess, a konszernvezér, akiről köztudott, hogy nem nagy híve a szentimentális múltba tekintésnek, ugyanakkor a nagy igyekezetében évtizedekig épített értékeket sem nagyon kímél, ami jó eséllyel vissza fog még ütni a jövőben, gondoljunk csak az ID.3 első tesztjére.

Még 2020-ban fontos döntések fognak születni annak érdekében, hogy mobilitási szolgáltatóként is pénzt tudjon keresni a cég a jövőben. A VW-nak képesnek kell lennie arra, hogy nem csak egy "közlekedési héjat" adjon, hanem "egy agyat, amely az autót mesterséges intelligenciával biztonságosan elvezeti."

Diess szerint az elektromobilitás, a vezető nélküli flották és az ezekhez szükséges önállóan fejlesztett operációs rendszerek képezik a fejlesztés fókuszát jelenleg, hogy biztos jövője legyen a konszernnek. Konkrétumok nélkül, de meglebegtette, hogy azok a márkák, amelyek a cégen belül nem találják meg a helyüket ebben az új világban, vélhetően el lesznek adva. Nem nehéz kitalálni, hogy mely márkákra gondolt.

Az idei évben heti szintű egyeztetések várhatóak még felső vezetői szinten annak érdekében, hogy a CO2 büntetések elkerülhetőek legyenek az EU piacán, de konkrétumot nem mondott Diess, akinek a mandátuma 2023-ban jár le a cégnél. Az idei évre minden nehézséggel együtt is nyereséget prognosztizálnak a Volkswagen konszernnél.

Többek között erről beszélgettünk ma részletesen a Millásreggeli Futómű rovatában, valamint pár szóban elmeséltem azt is, hogy a Business Insider információi szerint gyanús esetet találtak a Porsche múltjában, ezúttal nem káros anyag, hanem CO2 kibocsátás kapcsán.


Nézzétek meg az adást a MillásTV-n ezen a linken 00:51-től vagy hallgassátok meg itt 38:15-től!

Kép forrása: Volkswagen Group

A bejegyzés trackback címe:

https://varkonyigabor.blog.hu/api/trackback/id/tr316223102

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása