A Uscale tanácsadócég készített egy felmérést arról, hogy hogyan változott az elektromos autót használók elégedettsége az elmúlt években, hol van javítanivaló, és mely típusokkal a legboldogabbak a tulajdonosaik.
A felmérésben 2800 ember vett részt Németországból, Svájcból és Ausztriából.
5 fontos területen kell a felhasználók szerint fejlesztenie a gyártóknak a technológiát.
Az első és legfontosabb továbbra is a hatótáv és a töltési idő kérdése, ezt követi az elektromos autózással kapcsolatos specifikus kezelési kérdések kényelmesebbé tétele, például a kábel elhelyezés ügye.
A harmadik javítani való ügy a "connectivity" és a szoftver fejlesztése.
Az elektromos autók általános minősége a negyedik problémakör.
Itt beszúrnám, hogy míg a harmadik téma egyértelműen a klasszikus gyártók nehézségeiről szól adott területen, a negyedik témakör a kihívókra vonatkozik.
Az ötödik témakör kérdésében a javulás szinte napról napra tapasztalható. Itt a modellkínálat sokszínűségéről beszélünk. Mivel a gyártók többsége a következő időszakban elektromos autók tucatjait bocsátja piacra, kínálat hiányról nem beszélhetünk.
A tanulmányból kirajzolódik az, amit eleve sejteni lehetett. Az "early adopterek" általában megengedőbbek voltak a kezdeti modellek hibáival és az elektromos autózás korlátaival, cserébe örömüket lelték az új megközelítésben. Ahogy demokratizálódott a technológia, úgy növekedett az elégedetlenek száma, akik úgy csöppentek bele ebbe a világba, hogy elvárták az eddig megszokott kényelmet a villanyautózástól, amire egyszerűen még nem képes a technika. Az elégedettségi mutató az elmúlt időszakban újra felfelé ívelt, ahogy a nagyobb gyártók egyre jobb autókat mutattak be, és az infrastruktúra is javult.
A teljes tanulmány itt elérhető.