A képen Martin Sander tapsol. A Ford európai ágának a vezetője, akivel nagyjából egy éve sikerült pár szót váltanom egy olyan rendezvényen, ahol a márka jövőbeli villanyautóit mutatták be.
Mivel korábban az Audi-nál csinált karriert, könnyen el tudta magyarázni nekem a VW-Ford villanyautós összefonódásainak azon részleteit, amit még elmondhatott. Aki nem követte: a VW csoport az ID-k műszaki alapját adja a Fordnak ahhoz, hogy a személyautó üzletágat villanyosítsák. A terv szerint 2030-ra teljesen elektromos lett volna minden, kivéve az olyan drága és ikonikus modelleket, mint a Mustang vagy a Bronco, amik azért nem a darabszámokról szólnak. Fiesta, Focus, Mondeo, Galaxy/S-max, azok az autók, amik elérhetőek voltak, és évtizedekig a jó minőség és ár/érték arány bajnokai voltak, addigra már sehol nem lesznek. Tény, hogy az utolsó eresztés ezekből inkább rombolta az addig kemény munkával felépített hírnevet, de ez egy másik poszt témája lehet.
Sander személyesen mondta a szemembe, hogy a Ford az évtized végére biztosan, mindenképpen kizárólag villany lesz a volumen szegmensben. Ezt kellett mondania.
Most itt is újratervezés van.
Az Egyesült Királyság piacára vonatkoztatva Sander kiemelte, hogy inkább nem árulnak "kvóta villanyautókat hatalmas buktával" ahhoz, hogy belsőégésűeket is árulhassanak, amin profit van. Inkább máshová viszik ezeket a modelleket.