Van egy szervezet, amely kissé félrevezető módon "Deutsche Umwelthilfe" névvel működve kitalált egy remek módszert arra, hogy jóemberkedéssel, klíma pánikkal és ellenségképekkel remekül tömjék a zsebüket.
Nem kormányzati szerv, hanem klasszikus NGO. Vezetőjük, Jürgen Resch elég nagy lábon él a "mikro" és makro adományokból, amiket a szervezet innen-onnan, részben nagy cégektől is beszed. Mivel a német szabályok szerint is létezhetnek – nagyon helyesen – kiemelt társadalmi hasznossággal bíró civil szervezetek, és ezeknek való adományozás különösen kedvező adófeltételekkel jár, azok a szervezetek, akik egyszer megkapták ezt a státuszt, nem kell, hogy aggódjanak a saját finanszírozásuk miatt.
Nos, és ez a DUH nevű csapat, amelynek a vezetője a saját bevallása szerint is az év nagyobbik felét repülőn tölti, mert hát nagyon fontos munkát végez, sportot űz abból, hogy mindenkit szívat az autózás kapcsán. Önkormányzatokat és autógyártókat egyaránt.
Létezik egy fizetési meghagyáshoz hasonló jogi formula Németországban, amivel szépen végig lehet menni az önkormányzatokon, és ki lehet erőszakolni forgalmi korlátozásokat légszennyezésre hivatkozva. Az tulajdonképpen mindegy, hogy autók, vagy ipar, vagy fűtés miatt van esetleg a határérték felett néhány adat, remekül lehet keresni ezekkel az akciókkal. Hatalmas károkat is tudnak vele okozni a DUH emberei. Nem véletlenül merült fel már sokadszorra, hogy a tevékenységük nem kiemelten fontos társadalmi ügy, hanem egyszerű lehúzás, ami miatt el kellene venni tőlük ezt a titulust. A keresztülerőltetett forgalomkorlátozások sémáját akkor hagyták abba egy időre, amikor a COVID miatti lezárások és teljes leállások közepén sem változtak érdemben a légszennyezettségi adatok. Magyarul: az autókat egy időre rehabilitálták a közvéleményben.
Találtak új bulit egy ideje maguknak. Legutóbb szeptember elején perrel fenyegették meg a Greenpeace mozgalmáraival karöltve a német autógyárakat. Ha nem hagynak fel világszinten (!!!) a belsőégésű motorok gyártásával, akkor ők bizony bíróság elé citálják őket. Határidőnek 2030-at adtak meg.
Most hétfőn járt le a saját maguk által szabott időpont a lényegében zsaroló felvetésre. A BMW válaszát közölte néhány német újság. A bajorok nem nagyon hatódtak meg. Eleve vállalták, hogy 2030-ig 40 százalékkal csökkentik a gyártástól a teljes életcikluson át az újrafeldolgozásig a CO2 lábnyomát a termékeiknek, másfelől demokratikusan választott parlamentek döntenek ezekben a kérdésekben a BMW képviselői szerint, nem két privát fél bírósági csörtéi. A demokratikus folyamatokat, amelyekben társadalmi hatásokat is figyelembe vesznek döntéshozók, nem tudja helyettesíteni semmilyen civil bírósági folyamat.
Automobilwoche.de, Cleanenergywire.org