November végéig választhattak az amerikai Cadillac dílerek a jövőjüket illetően. A GM a prémium márkáját teljesen elektromos márkává kívánja fejleszteni. Azoknak a kereskedőknek, akik nem "érzik" ezt az irányt, illetve nem akarnak átlagosan 200 000 dollárnyi pénzt invesztálni töltőkbe és kellékekbe az elektromos jövő kapcsán, azoknak az anyavállalat felajánlotta, hogy 300-500 000 dollárért kivásárolja őket a szerződéseikből. Ez a kvázi lelépési pénz.
Nagyon kíváncsi voltam néhány hete, amikor ez a hír napvilágot látott, hogy mennyien fognak élni ezzel. A Cadillac-nél volt már korábban egy kereskedői hálózat gyérítés, kicsit kevesebb pénzt adtak azoknak a cégeknek, amelyek elhagyják a márkát, de teljesen önkéntes volt a döntés. Ezúttal bőkezűbbek voltak, a körülmények is mások, de a Cadillac is nyomatékosabban hívta fel a figyelmet arra, hogy most van a legjobb pillanat arra, hogy aki kicsekkolna, az új kihívások után nézzen.
Majdnem minden ötödik díler így tett. Én azt tippeltem volna, hogy 10-12% morzsolódik le. Nyilván jobb lesz innentől a megmaradt hálózatnak, és azoknak is, akik nem láttak akkora potenciált a villanyautózásban, például a szervizbevételek elmaradása és a invesztíciók miatt. Akik pedig maradtak, nyilván szilárdan hisznek abban, hogy ez a márka jövője. A Cadillac önvezetéssel kapcsolatos tudása kiemelkedő, a vevőköre lojális, dizájnban szerintem verhetetlen az amerikaiak közül, és mindene meg van ahhoz, hogy komoly szereplője legyen az elektromos piacnak. Drukkolok nekik.