Néhány éve még megmosolyogtak, amikor erről írtam, mostanra ki merik mondani a nagyobb gyártók is azt, ami a nyilvánvalóvá kezd válni az autóipar transzformációja kapcsán: messze az inflációt meghaladó szinten drágulnak az új autók, és ez a folyamat gyorsuló tendenciát mutat.
A modellpaletták súlypontja a drágább és főképpen villany modellek irányába mozdul, és a kereskedelmi "ökoszisztéma" is adaptálódik a változáshoz. Jelentősen kevesebb autó, átlagosan sokkal magasabb tranzakciós költség mellett értékesítve, sokkal nagyobb árréssel. Ez a jövő, ehhez pedig jelentősen kevesebb kereskedő kell, illetve áramvonalasított kiskereskedelmi hálózat, digitális vásárlási hangsúllyal. Az ügynöki, fél-ügynöki és hagyományos értékesítési modellek fognak megküzdeni egymással. Ezek hatását és jellemzőit beszéltük ki a mai Millásreggeliben.
Nézzétek vissza az adást a Millásreggeli Youtube csatornáján!