Várkonyi Gábor Autóblog

Egyre több veszély leselkedik a használt autót vásárlókra

2020. február 28. - Várkonyi Gábor Autóblog

Itthon és külföldön is egyre több az átverés és trükkös csalás használt autó vásárlásakor mind a vevő, mind az eladó szempontjából. Mire érdemes vevőként odafigyelni? Melyek a legjellemzőbb hibák, amikből problémánk adódhat a külföldi hirdetésekben látott járművek esetén? Többek között erről…

Tovább

Meglepően jó eredmények a PSA-nál

A PSA csoport meglehetősen szépen teljesített a 2019-es évben, amelyhez még hozzá is tett az Opel szintén pozitív eredménye. Mi lehet a háttérben, és merre halad az európai autóipar? A Millásreggeli mai Futómű rovatában a VW, az Opel és a PSA nyereségéről, valamint az átalakuló autóiparról…

Tovább

Kína szakértő: "A gyenge piaci pozícióval rendelkezők nem fogják túlélni"

A koronavírus miatt drasztikusan csökkentek a kínai autóeladások. Jochen Siebert, a JSC Automotive tanácsadó cég Kína szakértője egy interjúban "piactisztító hatásokról" beszélt, továbbá elmondta, hogy a jelenlegi drámai eladási mutatók nem jelentik a "világ végét". Lefordítottam az…

Tovább

Milyen lenne egy fordított világ, amiben elektromos autót cserélnénk benzines autóra?

Képzeljünk el egy fordított világot, ahol valami oknál fogva a villanyautó terjedt el, és most állnánk annak küszöbén, hogy fosszilis energiahordozókra váltsunk. Erről a képzelt világról szól a cikk, amit találtam. Elgondolkodtató.Képzeljük el tehát, hogy nincsenek benzinkutak, és mindenki…

Tovább

Nincs többé Holden márka

Egy hete ebben a bejegyzésben már írtam arról, hogy a GM globálisból lokális autógyártóvá degradálja magát, és a múlt csütörtöki Futómű rovatban is az volt fő témánk, hogy beszüntetik a 160 éves múlttal rendelkező ikonikus Holden márkát Ausztráliában. Hallgassátok meg az adást…

Tovább

Hat év előnye van a japánok szerint a Teslának elektronikai kérdésekben

Benchmarking illetve reverse engerneering. Két fontos fogalom az üzleti életben, és különösen az autógyártásban. Minden autógyártó igyekszik megtudni a lehető legtöbbet a konkurenciáról, ez érthető törekvés. A benchmarking esetében lényegében annyi történik, hogy egy konkurens terméket "veséznek…

Tovább

Megszűnik a GM globális jelenléte

A GM folytatja globális "fogyókúrát", amit Mary Barra, a cég jelenlegi feje 2014-ben adott ki irányként az amerikaiak számára. A globális jelenlét és a magas darabszámok helyett a nyereségesség az elsődleges cél, ezért minden olyan tevékenységet, ami nem hoz eleget a világ egykoron legnagyobb…

Tovább

Nehéz helyzetben a Daimler: változások várhatók a modellpalettában

Nem megerősített hírek szerint akár 10-15 ezer ember közötti leépítést tervez a Daimler a következő időszakban. A teljes modellpalettát át fogják nézni, vélhetően egy-két ikonikus autót is érinthet a változás, Magyarországon pedig a kecskeméti gyártást befolyásolhatja a döntés. Viharos időszak lehet…

Tovább

A nagy gyártók most még bízhatnak a saját márkáik erejében

A McKinsey idén is elkészítette az autóiparral kapcsolatos éves felmérését, melyben többek között a leendő ügyfelek igényeit, az elektromos vagy digitalizált autók iránti érdeklődést és a hagyományos gyártók iránti bizalmat vizsgálták. A múltkori bejegyzésemben már összefoglaltam a lényeges…

Tovább

Autóipari mélypont az amerikai tőzsdén

Tanácstalanság az amerikai autóiparban: a héten a Millásreggeli Futómű rovatában az amerikai tőzsde kapcsán az autóipari buktatókat elemezgettük. A Ford milliárdokat vesztett a közelmúltban és a GM is elég ramatyul van. Minek köszönhető ez? Miben más a környezetvédelem a tengerentúlon? Miért…

Tovább