A GM folytatja globális "fogyókúrát", amit Mary Barra, a cég jelenlegi feje 2014-ben adott ki irányként az amerikaiak számára. A globális jelenlét és a magas darabszámok helyett a nyereségesség az elsődleges cél, ezért minden olyan tevékenységet, ami nem hoz eleget a világ egykoron legnagyobb autógyártója számára, azt beszüntetnek vagy eladnak.
Ennek részeként húzódtak vissza Európából az Opel eladásával 3 éve, és ennek részeként vonulnak ki sok olyan piacról, ahol jelenleg nem megy annyira jól a cégnek, ugyanakkor belátható időn belül nem is fognak tudni újra megjelenni, ha most felégetnek minden hidat maguk után. A Holden márkát minden korábbi ígéret ellenére beszüntetik, az ausztrál gyártás már korábban véget ért, a thaiföldi gyárból szolgálták ki a korábbi piacokat is. Szimbolikus, hogy a thaiföldi gyár a kínai Great Wall kezébe kerül. Az egykoron világelső amerikai autógyártó állásait feladva a kínaiak kezébe engedi a délkelet-ázsiai piacot.
A GM lényegében 4 piacra szorul vissza, a hazai azaz az amerikai piacra, Latin-Amerikára, valamint Kínára és Dél-Koreára. Az elmúlt években felszámolta/eladta tevékenységét Európában, Oroszországban, Vietnamban, Indiában, Indonéziában, Ausztráliában, Új-Zélandon, Dél-Afrikában, valamint a teljes afrikai kontinensen. A GM egy globálisan működő, mindenhol jelenlévő vezető autógyártóból egy lokálisan jelenlévő, közepes méretű gyártóvá zsugorodott. Hogy ez-e a jó stratégia, vagy szimplán nincs más választási lehetőségük, az egy olyan kérdés, ami egy külön bejegyzést érne meg. Az biztos, hogy egy második mentőövet nehezen lehetne lenyeletni a közvéleménnyel, annak ellenére is, hogy a 2008-as csőd, valamint az állami segítség az újraszervezéshez egy összességében sikeres műveletnek tekinthető. A következő válságra viszont fittnek kell lennie a cégnek, és ebben az értelemben érthető, hogy miért dobál le minden ballasztot magáról. Ausztrália vagy Oroszország talán nem annyira fontos, mint amennyire annak hangzik elsőre, de valóban nehezen megdolgozható piacok, sok olyan jellemzővel, ami nehezebben kiszámíthatóvá teszi ezeken a területeken a működést. Előbbi nagyon nagy kilengésekről ismert, utóbbinál pedig az ázsiai konkurencia nagyon szorongatja az amerikaiakat. De Indiát feladni egy kockázatos lépés, annál is inkább, mert minden előrejelzés szerint a kiaknázatlan piac hatalmas növekedési potenciált rejt magában. Egy biztos: a GM abban a formában, ahogy eddig ismertük, végképp megszűnt létezni.
Forrás