Várkonyi Gábor Autóblog

Várkonyi Gábor Autóblog

Bosch topmenedzser: "Helyenként jobban tudjuk csinálni, mint a Tesla"

2020. július 22. - Várkonyi Gábor Autóblog

3-format2020_1.jpg
Harald Kröger a világ legnagyobb autóipari beszállítójánál egy szoftver "házat" épít fel. Egy interjúban magyarázza el, miként változik a beszállítók szerepe az autógyártókkal szemben.

Stuttgart. Handelsblatt: Kröger Úr, a Bosch új szoftverfejlesztő egységének létrejötte, a Cross Domain Computing Solutions, egy korszakos lépésnek tekinthető, vagy csak egy "címkézési" megoldás?

Harald Kröger: Csoportosítjuk a szoftveres és elektronikai kompetenciáinkat. A Bosch mára már egy szoftverfejlesztő cégnek tekinthető, 30 000 szoftverfejlesztővel, mely dolgozók fele a mobilitási szegmenssel foglalkozik. Ezekből a munkatársakból 8000 az új egységnél fog dolgozni.

Handelsblatt: Ön lesz a feje ennek az egységnek?

HK: Igen, de ez nem egy "főnöki" projekt. A döntést, amely arról szól, hogy megalapítjuk ezt az új egységet, már egy éve készítjük elő, és a fejlesztőink visszajelzései alapján pontosan a megfelelő lépést tesszük ezzel. Szoros együttműködésre törekszünk, hogy a teljes szoftver architektúra olyan legyen, mintha egy tömbből lenne faragva. Mint egy építőkocka elven, ezek után minden később hozzáadott funkciónak tökéletes kell passzolnia, a hardver résznek is.

Handelsblatt: A Tesla egy központi computer-re húz fel mindent. Erre megy ki a játék?

HK: A Teslánál is több van, mint egy központi computer, és egy sor vezérlőegység is jön hozzá. Egyetlen egy villámgyors központi számítógép, amelyen keresztül történik minden, rizikóval is jár, ha esetleg kiesik ez az egység. Ráadásul, ha minden egy gépben összpontosul, akkor lényegesen több kábelre van szükség, ami nagyobb súllyal jár az autóban.

Handelsblatt: Ennek ellenére ez a megoldás elegáns, és megváltoztatja az autóipart?

HK: Természetesen vannak érvek amellett, hogy 2 vagy 3 ilyen számítógép legyen egy autóban központosítva, a megfelelő helyeken, de végső soron nem arról szól a kérdés, hogy mennyire elegáns egy megoldás, hanem arról, hogy mennyire biztonságos, és nem utolsó sorban: mennyibe kerül.

Handelsblatt: Ez azt jelenti, hogy a Tesla rendszerénél jobb a Bosch megoldása?

HK: A Tesla egy nagyon fontos ügyfelünk, és számos területen pionír. Az új felállással azonban egy két helyen meg van a lehetőségünk arra, hogy még jobbak legyünk náluk. A mi célunk, hogy bármely ügyfelünk részére pontosan illeszkedő szoftveres megoldásokat tudjunk szállítani.

Handelsblatt: Nem túl nagy ígéretek ezek? A német autóipar elektromos hajtás kérdésében úgy tűnik, mintha le lenne maradva?

HK: Alábecsüli az iparunk képességeit. Várja ki a következő lépéseket!

Handelsblatt: Van Németországnak egyáltalán esélye a tech cégekkel szemben abban a versenyben, amely arról szól, hogy ki szállítja a jövőben az autó "agyát"?

HK: Természetesen. Ezek a cégek inkább nem szeretnének olyan biztonságilag releváns alkatrészek együttműködésével foglalkozni, mint amilyen a futómű, a hajtáslánc és a vezetéstámogató rendszerek összehangolása. Pontosan itt rejlik a Bosch erőssége.

Handelsblatt: Ha azonban most a nagy gyártók saját operációs rendszereket kezdenek el fejleszteni, akkor megint elszalad az idő, nem? Gondoljunk csak az ID.3 kapcsán felmerült nehézségekre.

HK: Az ügyfeleink terveiről és stratégiájáról soha nem nyilatkozunk. A Bosch részéről annyit tudok mondani, hogy a jövőben a cég feladatai között nagyobb hangsúlyt fog kapni az ügyfelek számára a teljeskörű tanácsadás és megvalósítás, az ügyfél igényeire szabva. Ma már nem úgy működik a dolog, hogy csak "ledolgozzuk" azt a listát, amit feladatként ránk hárít egy gyártó. Az új struktúránkkal az elektronikailag releváns összes kérdésre választ tudunk adni. Az ügyfél eldöntheti, mire van szüksége tőlünk. Biztos lehet abban, hogy a megoldásaink passzolni fognak, akkor is, ha például a hajtáslánc egy másik beszállítótól jön.

Handelsblatt: De Önök tudnak mindent "is" szállítani?

HK: Igen, de ezt az ügyfél dönti el.

Handelsblatt: Mikor lesznek elérhetőek az első rendszerek?

HK: Hat évvel ezelőtt kezdtünk el fejleszteni egyes al-rendszerekhez tartozó számítógépeket. Ezek szériaérettek, és már vannak rájuk rendeléseink.

Handelsblatt: A szoftver lesz a döntő a jövőben az autóiparban?

HK: Már most egy döntő faktor. A Bosch pedig nem nulláról kezdi a témát, ami egy attraktív partnerré tesz bennünket. 40 éve fejlesztünk autóipari szoftvert, és évi 3 milliárdot invesztálunk szoftverfejlesztésbe. Most egy döntően fontos "váltóállítás"  történik a szervezeten belül.

Handelsblatt: Egy leválasztást készítenek elő?

HK: Nem, ellenkezőleg. Nagyon motivált munkatársaink vannak, akik remekül tudnak csapatban boldogulni. Azért váltottam én is egy autógyártótól a Bosch-hoz, mert alapjaiban meghatározó technikai innovációk itt történnek az autóiparban. Ezt a lelkesedést az innováció iránt ennél a cégnél az első naptól fogva tapasztaltam. Ebből a lelkesedésből hatalmas erő bontakozik ki.

Kröger Úr, köszönjük az interjút!


Az eredeti interjút itt lehet elolvasni.

A bejegyzés trackback címe:

https://varkonyigabor.blog.hu/api/trackback/id/tr5316042318

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása