Várkonyi Gábor Autóblog

Várkonyi Gábor Autóblog

2020-ban az eladott elektromos autók száma duplázódott, a plug-in hibridek száma pedig triplázódott az EU-ban

2021. február 01. - Várkonyi Gábor Autóblog

A PWC friss tanulmánya szerint az EU az elektromos autózás fellegvára, a tavalyi piaci trendeket kiértékelve.

144799407_838631033601623_1307634806706428073_o.jpg
Kína ugyan számszerűen nézve még mindig a legnagyobb piaca az elektromos autóknak, de a növekedés üteme elmarad az európai számoktól. Összesen több, mint 1 millió teljesen elektromos autót adtak el Kínában tavaly, de csak 250 000 plug-in hibridet. Ez együttesen csak 6 százalékos piaci részesedést jelent a világ legnagyobb autópiacán az elektrifikált autóknak.

Ez egyébként 15% emelkedést jelent eladott darabszámban 2019-hez képest BEV és PHEV tekintetében.

Az EU-ban 2020-ban az eladott elektromos autók száma duplázódott, a plug-in hibridek száma pedig triplázódott. Előbbi 5,5 százalékos részesedést ért el, utóbbi 4,7 százalékot.

Ezeket a mesés értékeket nagyon komoly szubvenciókkal lehet fenntartani, ezt pont az USA piaci jelentései bizonyítják. Vannak helyenként komoly támogatások, de összességében messze nem olyan bőkezűek a dotációk, mint Európában. Ennek megfelelően 2 százalékkal csökkentek is a tisztán elektromos autók eladásai, 239 000 darab ilyen autót helyeztek forgalomba, ez a piac 1,6 százalékának felel meg. A plug-in hibridek piaca 19 százalékkal csökkent, összesen csupán 69 000 ilyen autót adtak el az észak-amerikai piacon.

Az új adminisztráció szándékai szerint a villanyautók térhódítását az Egyesült Államokban is nagyobb szinten fogják támogatni, mint eddig.

Forrás

A bejegyzés trackback címe:

https://varkonyigabor.blog.hu/api/trackback/id/tr6116411636

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

miert? 2021.02.03. 21:24:15

Az eladás számok tények, a magyarázat viszont csak vélemény. Speciel a PWC nem a támogatás hiányát jelöli meg az USAbeli eladások csökkenése okaként, hanem azt, hogy az USAban 2020ban nem jelent meg új EV model, ami húzta volna az eladásokat. A pandémia melletti általános keresletcsökkenés mellett az is szép, hogy az EV eladások alig csökkentek az USAban, azaz a részarányuk igy is nőtt. Ezzel ellentétesen Európában egy csomó új EV modell megjelent az év vége felé, ami november -decemberben kiugró statisztikát eredményezett.
A támogatásnak nyilván van hatása, de szerintem nem ennyire direkt. Amennyire tudom, az USAban nem az autókat támogatják, hanem az autó gyártókat. A TESLA is az első 200ezer eladott autójához kapott támogatást (vagyis amig felfutott a termelés), utána már nem. De ez 2018(?)ban megszünt, viszont a kereslet akkor nem csökkent le, sőt.
süti beállítások módosítása